Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا محمدعلی زلفی‌گل در گفت‌وگوی رادیویی به مناسبت هفته دولت درباره بحث آموزش در دانشگاه ها افزود: آموزش شامل سه رکن اصلی یاددهنده (استاد)، یادگیرنده (دانشجو) و محتوای درسی است. برنامه‌ریزی کرده‌ایم برای هر سه رکن آموزش اصلاحاتی را انجام دهیم.

وی ادامه داد: در بخش یاد دهنده و هیات علمی طرح منش استادی، مهارت‌های ناب شاگردپروری را برنامه‌ریزی کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اعضای هیات علمی که برای اولین بار با این سمت مشغول به کار می‌شوند باید با دوره‌های معلمی و مهارت‌های معلمی آشنا شوند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تصریح کرد: در بخش محتوای درسی، مهارت‌محوری و بازنگری در سرفصل دروس جزو برنامه‌های ما است. اینکه شیوه‌نامه تالیف کتب درسی باید بر چه اساسی انجام شود، معرفی اسطوره‌ها، مهارت‌پروری، ارجاع‌دهی و سوالات در متن و غیره باید چگونه باشد. این بخش را به موسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی واگذار کردیم تا به عنوان کار تحقیقاتی این شیوه‌نامه‌ها تالیف شوند.

برای بازنگری در محتوای درسی از ظرفیت مرکز نشر دانشگاهی و سازمان سمت استفاده می شود، بنابراین شیوه‌نامه جامعی برای دانشگاه‌ها ارسال می‌شود و از این به بعد کتاب‌هایی که تالیف می‌شوند، باید دارای این چارچوب باشد تا به عنوان مرجع درسی انتخاب شوند.

زلفی گل همچنین درباره مهم ترین اقدامات وزارت علوم گفت: یکی از اقدامات اساسی یک‌سال گذشته، تاسیس صندوق عالی علوم، تحقیقات و فناوری بود. وظیفه این صندوق حمایت از آموزش، پژوهش و فناوری در کل کشور است. این صندوق ذیل شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری است که ریاست آن را رییس‌جمهور به عهده دارد.

وی ادامه داد: اعتبارات این صندوق از محل اعتبارات پژوهشی شرکت‌های دولتی، سازمان برنامه و بودجه تامین می‌شود. امیدواریم بتوانیم در سال ۱۴۰۲ میزان حمایت‌ در بخش آموزشی، پژوهشی، نوآوری و فناوری را توسعه دهیم.

وزیر علوم با بیان این که شفافیت اداری در وزارتخانه علوم، تحقیقات و فناوری حاکم است، یادآور شد: به این ترتیب، مرکز فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی این وزارتخانه مکلف شد به شهروندان بابت تقاضا و نامه‌ای که داشتند، پاسخ دهد تا آنها در جریان روند نامه قرار گیرند. همچنین، وزیر علوم و مدیران بالادستی می‌توانند کارمندان‌شان را براساس عملکردی که دارند، ارزیابی کنند. 

زلفی گل همچنین گفت: از ظرفیت مصوبات سفر رییس جمهور به استان ها برای بخش آموزش عالی استفاده کردیم و چند هزار میلیارد تومان برای طرح های نیمه تمام که پیشرفت فیزیکی بالای ۵۰ درصد داشتند، درنظر گرفتیم. امیدواریم بتوانیم تعداد قابل توجهی از پروژه‌های نیمه تمام را به سرانه آموزشی، پژوهشی، آزمایشگاهی، رفاهی و ورزشی دانشگاه‌ها اضافه کنیم.

وی با یادآوری اینکه در دنیا برای دانشمندان کارنامه علمی درست می‌کنند و وضعیت علمی آنها را مشخص می‌کنند، افزود: ما چنین پایگاهی را برای دانشمندان‌ ایرانی نداشتیم که تصمیم گرفتیم این درگاه را با نام درگاه آشنایی با نخبگان و آینده‌سازان «دانا» ایجاد کنیم. امیدواریم با تاسیس این سامانه بتوانیم برای هر استاد دانشگاه و فرد توانمند صفحه خانگی ایجاد کنیم. همچنین وزارت علوم برای ارائه خدمات الکترونیک فعال برخورد کرده تا شهروندان بتوانند بدون نیاز به مراجعه حضوری خدمات مورد نیاز خود را دریافت کنند.

برچسب‌ها وزارت علوم تحقیقات و فناوری محمدعلی زلفی گل دانشجو دانشگاه پروندهٔ خبری یکسال با «دولت مردم»

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت علوم تحقیقات و فناوری محمدعلی زلفی گل دانشجو وزارت علوم تحقیقات و فناوری محمدعلی زلفی گل دانشجو دانشگاه تحقیقات و فناوری زلفی گل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۷۲۹۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی ۲ دستگاه تصویربرداری پیشرفته در بیمارستان‌های امام رضا (ع)

قباد محمدی رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : در راستای توسعه متوازن تجهیزات پزشکی در مجتمع بیمارستانی امام رضا (ع) و با پیگیری‌های صورت گرفته، پس از ماه‌ها تلاش بی وقفه، دستگاه MRI نسل جدید در این مرکز راه اندازی و اولین MRI (به صورت آزمایشی) انجام شد.

وی گفت: این دستگاه از سری محصولات تولیدی کمپانی فیلیپس، مدل ۵۳۰۰ بوده و از وجوه تمایز آن نسبت به سایر دستگاه‌های مشابه موجود، عدم نیاز به تزریق متناوب هلیم می‌باشد که این امر از جنبه‌های اقتصادی و عملکردی بسیار حائز اهمیت است و ارزش تقریبی روز این دستگاه نزدیک به ۷۰۰ میلیارد ریال برآورد می‌گردد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ابراز امیدواری کرد: با بهره برداری از این دستگاه شاهد توقف اعزام بیمار به خارج از بیمارستان برای انجام تصویربرداری بر مبنای MRI باشیم و تا حدودی رفاه نسبی برای همشهریان به همراه داشته باشد.

محمدی افزود: با پیگیری‌های مسئولان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، یک دستگاه MRI سه تسلا از سری محصولات تولیدی کمپانی زیمنس در بیمارستان امام خمینی (ره) شهرستان اسلام آباد غرب راه اندازی شده و ارزش تقریبی روز این دستگاه ۵۰۰ میلیارد ریال است.

وی اضافه کرد: با نصب و راه‌اندازی این دستگاه در اسلام آباد غرب علاوه بر ارتقا سطح کیفی خدمات درمانی، مردم غرب استان از مراجعه به مرکز استان بی نیاز خواهند شد .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • انعقاد تفاهم‌نامه‌ بنیاد نخبگان و آموزش و پرورش خراسان جنوبی
  • رشته دندانپزشکی کودکان در قم راه‌اندازی می‌شود
  • رایزن علمی و سرپرست دانشجویان ایرانی در کشور عراق منصوب شد
  • تدوین آئین‌نامه تاسیس و اداره موزه‌های دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی کشور
  • برنامه‌های وزارت علوم برای ماندن نخبگان/ با تخلفات کنکوری سریع برخورد شد
  • جزئیات ثبت سفارش کتاب‌های درسی اعلام شد
  • وزارت علوم برنامه های مطلوبی برای ماندن نخبگان در کشور تدوین کرده است
  • تدوین برنامه های مطلوب وزارت علوم برای ماندن نخبگان در کشور
  • راه اندازی ۲ دستگاه تصویربرداری پیشرفته در بیمارستان‌های امام رضا (ع)
  • برگزاری گردهمایی استانی مجموعه‌های نخبه‌پرور یزد و اصفهان