Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر آموزش سازمان زمین‌شناسی با اشاره به چالش جدی نیروی انسانی متخصص در بخش معدن کشور، گفت: سازمان زمین‌شناسی در راستای توافقنامه سه جانبه بخش معدن کشور نسبت به طراحی و اجرای دوره‌های آموزشی و توانمندسازی دانش‌آموختگان و متخصصان بومی در محل اجرای طرح تحول زمین‌شناسی و اکتشاف ذخایر معدنی در استان‌های هدف اقدام کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایران اکونومیست، مینا علاءالدینی با اشاره به آغاز عملیات تهیه نقشه‌های پایه زمین‌شناسی و اکتشاف ذخایر معدنی کشور در مقیاس یک‌پنجاه‌هزارم برای اولین بار در کشور، افزود: از سویی برون‌سپاری خدمات تهیه نقشه و واگذاری آن به متخصصان، دانشگاهیان، شرکت‌های مهندسی مشاور و دانش‌بنیان در جهت رفع نیاز کشور به وجود اطلاعات پایه در حوزه معدن، عمران، زیرساخت و دیگر فعالیت‌های اقتصادی بسیار ضروری است.

وی ادامه داد: بر همین اساس گروه آموزش سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور همزمان با اجرای طرح تحول زمین‌شناسی و اکتشاف ذخایر معدنی در استان‌های هدف نسبت به طراحی و برگزاری دوره‌های متنوع و کاربردی تهیه نقشه‌های زمین‌شناسی، زمین‌شناسی اقتصادی و ژئوشیمی در مقیاس یک‌پنجاه هزارم که برای نخستین بار به عنوان مقیاس حاکمیتی از سوی سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور انتخاب شده، اقدام کرده است.

علاءالدینی خاطرنشان کرد: در سال جاری نیز دو مجموعه دوره آموزشی به صورت تئوری و صحرایی در تیرماه و شهریور ماه در استان‌های کردستان و آذربایجان غربی جهت ارتقای توانمندسازی متخصصان و دانش‌آموختگان بومی با هدف آموزش تهیه نقشه‌های پایه زمین‌شناسی و اکتشافی برگزار شد.

مدیر آموزش سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور یادآور شد: این آموزش‌ها منجر به انتقال تجربیات و ایجاد تحرک در بخش دانشگاهی، دانش‌بنیان و غیردولتی کشور برای مشارکت در روند تولید اطلاعات پایه و فعالیت‌های دانش‌بنیان در حوزه علوم زمین می‌شود.

به نقل از روابط عمومی سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور، وی با اشاره به سرفصل‌های استاندارد و تخصصی ارائه شده در دوره‌های توانمندسازی تخصصی گفت: در این دوره‌ها گروه آموزش سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور سعی کرده طی همکاری با استادان نخبه و مجرب در حوزه زمین‌شناسی و اکتشاف ذخایر معدنی، آخرین دستاوردها و فناوری‌های روز دنیا را در اختیار متخصصان و علاقه‌مندان این حوزه قرار دهد.

طرح تحول زمین‌شناسی و اکتشاف ذخایرمعدنی بر اساس توافقنامه سه جانبه بخش معدن کشور که میان سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور، سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو) و معاونت معادن و فرآوری مواد وزارت صنعت، معدن و تجارت به امضا رسیده، همزمان با آغاز به کار دولت سیزدهم از مهرماه سال گذشته در استان خراسان‌جنوبی آغاز شد و در سال جاری نیز در استان‌های کردستان و آذربایجان‌غربی در حال اجراست.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: تربیت نیروی انسانی ، سازمان زمین شناسی

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: تربیت نیروی انسانی سازمان زمین شناسی سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور زمین شناسی و اکتشاف ذخایر معدنی تهیه نقشه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۷۶۸۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام آمادگی آفریقای مرکزی برای توسعه همکاری‌های معدنی با ایران

در حاشیه نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران (اکسپو ۲۰۲۴)، وزیر شرکت‌های کوچک و متوسط جمهوری آفریقای مرکزی از آمادگی این کشور در جهت همکاری‌های همه جانبه معدنی با ایران خبر داد.

به گزارش ایسنا، ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران (IRAN EXPO ۲۰۲۴)، به عنوان بزرگترین رویداد صادراتی کشور با حضور تاجران و بازرگانان خارجی از بیش از ۱۰۰ کشور جهان، از ابتدای هفته جاری در مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران آغاز به کار کرده و تا امروز (چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه) دایر است.

در حاشیه این نمایشگاه، اسکات روباد-وزیر شرکت‌های کوچک و متوسط آفریقای مرکزی- در گفت‌وگویی تصویری، نسبت به همکاری‌های همه جانبه معدنی با ایران در زمینه‌های مختلف نظیر ساخت کارخانه‌های فرآوری مواد معدنی، انتقال دانش فنی و مهندسی و آموزش اعلام آمادگی کرده و گفت: در آفریقای مرکزی ۴۰۰ معدن از آهک تا فلزات مختلف (همچون الماس، کبالت و طلا) و مواد معدنی گوناگون شناسایی شده است که نیاز به انجام کار و فعالیت دارد.

وی افزود: ما برای بهره‌مندی از این معادن، نیاز به شرکای تجاری داریم که هم دانش فنی و تجهیزات داشته باشد تا بتوانیم در همکاری باهم به لحاظ صنعتی از این معادن بهره‌برداری کنیم. توانمندی علمی که ایران دارد، نیازمندی ماست.

وزیر شرکت‌های کوچک و متوسط جمهوری آفریقای مرکزی، خاطرنشان کرد: شاید شرکت‌های ایرانی، از کشور ما اطلاعات کاملی نداشته باشند اما با توجه به توانمندی‌های وسیعی که ایران دارد و از تجهیزات، دانش‌ فنی و تجربه‌ای که ایران دارد، می‌توان در بهره‌برداری از مواد معدنی که موجود ندارد اما در کشور ما قابل استخراج است، استفاده کرد. ایران به لحاظ وسعت، دو برابر کشور ماست.

روباد تاکید کرد: حضور شرکت‌های ایرانی و همکاری مشترک در حوزه‌های معدنی، می‌تواند تامین‌کننده بخش عمده‌ی نیاز ما به لحاظ علمی و فنی است. ما آمادگی داریم که دانشجویان خود را برای کسب دانش نیز به ایران بفرستیم تا آموزش دریافت کنند.

گفتنی است که اخیراً دومین اجلاس ایران و آفریقا با بررسی روابط صنعتی و تجاری بصورت برد-برد با آفریقا برگزار شد؛ ضمن اینکه آفریقا در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران حضوری پررنگ داشت و در بسیاری حوزه‌ها، زمینه همکاری‌های مشترک فراهم شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سرمایه‌گذاری ۱۸ همت در بخش معدن و صنایع معدنی آذربایجان شرقی
  • اختصاص ۴۵ هزار هکتار زمین به طرح نهضت ملی مسکن در کشور
  • انجام سالانه ۲ میلیارد آزمایش پزشکی با حداقل خطا در کشور
  • اعلام آمادگی آفریقای مرکزی برای توسعه همکاری‌های معدنی با ایران
  •  اختصاص ۴۵ هزار هکتار زمین به طرح نهضت ملی مسکن در کشور
  • برگزاری بیست و دومین نشست شورای عالی اتحادیه دانشگاه ها و مراکز پژوهشی ساحلی و دریایی
  • آموزش و مهارت‌آموزی به ۲۰۰ هزار دانش‌آموز کشور
  • وزیر علوم: دانش آموختگان ما وعده صادق را رقم زدند
  • ۲۰۰ هزار دانش‌آموز در کشور آموزش‌های مهارتی می‌بینند
  • آموزش‌های مهارتی راهکار رفع بیکاری است