Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا ابوالفضل احمدزاده روز دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه به منظور تببین برنامه های مشترک شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و دادستانی عمومی و انقلاب اسلامی مرکز استان اظهارداشت: از ۲ سال قبل با پذیرفتن مسوولیت ماده ۱۶ مبارزه با مواد مخدر، برنامه‌ها به صورت منظم، هدفمند و قابل دفاع انجام و نظارت ها بر این مراکز مکرر صورت می گیرد و در پنج منطقه شهرداری زاهدان جمع آوری متعادین متجاهر در حال انجام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: هیچ‌گونه کوتاهی از افراد متصدی مراکز ماده ۱۶ پذیرفته نیست و ترخیص فرد معتاد پس از دوره درمان انجام می شود که البته مشکلاتی در این زمینه وجود دارد و مربوط به یکسری از کم کاری هاست که باید بررسی و رفع شوند.

دادیار حقوق عامه دادسرای عمومی و انقلاب زاهدان افزود: سعی شده برای فرد بهبود یافته پس از خروج از مراکز ماده ۱۶ برنامه و شغلی پیش بینی شود اما متاسفانه تعداد معتادین متجاهر در زاهدان زیاد است و با وجود اینکه تاکنون اقدامات بسیارخوبی برای جمع آوری آنها صورت گرفته اما امکان جمع آوری همه این افراد وجود ندارد و حتی دست زدن به پاتوق های این افراد نیز کار هرکسی نیست.

وی بیان کرد: مقرر شد با همکاری کارگروه قضایی آسیب های اجتماعی و دبیرخانه شورای عالی فرهنگی، آسیب های اجتماعی در سیستان و بلوچستان به صورت قضایی دنبال شود و رویکرد قطعی و علنی دستگاه قضایی استان مقابله با آسیب های اجتماعی است که براساس آن همایش استانی خاصه آسیب های اجتماعی برگزار و هماهنگی ها و توافقات لازم صورت گرفته است.

احمدزاده ادامه داد: مراکز ماده ۱۵ مجاز به تجویز متادون نیستند و در مراکز ماده ۱۶ نظارت به صورت جدی وجود دارد گرچه متاسفانه در یکسال اخیر در برخی از مراکز توزیع متادون سرقت هایی به دلیل قیمت بالا در بازار آزاد صورت گرفته اما با دستورات قضایی افراد سارق شناسایی شدند که بر همین اساس مقرر شد تمامی مراکز توزیع مجهز به نصب دوربین بوده و متصدی مرکز همواره در آنجا حضور داشته باشد.

وی گفت: با تمامی کافی شاپ ها، دکه ها، مغازه ها و مکان هایی که حتی اقدام به فروش نسوار می کنند برخورد قانونی صورت خواهد گرفت زیرا با فروش هرگونه مواد مخدر و حتی خرده فروشی بشدت برخورد می شود.

دادیار حقوق عامه دادسرای عمومی و انقلاب زاهدان افزود: همچنین آماده همکاری با ریش سفیدان، معتمدان و افرادی که بتوانند در مورد کاهش آسیب های اجتماعی اقدام کنند، هستیم. 

برچسب‌ها آسیب های اجتماعی سیستان و بلوچستان زاهدان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آسیب های اجتماعی سیستان و بلوچستان زاهدان آسیب های اجتماعی سیستان و بلوچستان زاهدان آسیب های اجتماعی مراکز ماده ماده ۱۶

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۷۶۸۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برقراری بیش از ۴۶ هزار تماس با اورژانس اجتماعی البرز

به گزارش خبرنگار مهر، وجیهه محمدی فلاح صبح پنج شنبه در جمع خبرنگاران از برقراری ۴۶ هزار و ۴۴۰ تماس با مرکز اورژانس اجتماعی بهزیستی استان البرز خبر داد و بیان کرد: ۲۱ درصد تماس‌ها مرتبط با خدمات اورژانس اجتماعی و حدود ۷۹ درصد برای پیگیری مسائل غیرمرتبط از جمله درخواست راهنمایی و ارجاع به مراکز درمانی، مسائل بهداشتی، خدمات مشاوره‌ای بوده است.

وی با بیان اینکه بیشترین فراوانی تماس‌ها به ترتیب مربوط به اختلافات حاد خانوادگی، کودک آزاری، همسر آزاری، افکار خودکشی، سالمند آزاری، اقدام به خودکشی و فرار از منزل بوده است، گفت: بهزیستی البرز با دارا بودن ۶ مرکز اورژانس اجتماعی در محمدشهر، کمالشهر، مرکز کرج، فردیس، نظرآباد و ساوجبلاغ به افراد در معرض آسیب، آسیب دیده اجتماعی و کسانی که به هر دلیلی در شرایط بحرانی به سر می‌برند خدمات تخصصی ارائه می‌دهد.

به گفته مدیرکل بهزیستی استان البرز، فعالیت‌های سازمان بهزیستی به‌ویژه در زمینه آسیب‌های اجتماعی مردم محور است و افراد می‌توانند از طریق تماس با شماره تلفن ۱۲۳ یا مراجعه حضوری به پایگاه‌های اورژانس اجتماعی در شهرستان‌ها از خدمات اورژانس اجتماعی بهره‌مند شوند. وظیفه ذاتی مراکز ۱۲۳ (مرکز فوریت‌های اجتماعی) ارائه انواع خدمات روانشناسی، مددکاری، درمانی و حقوقی به جامعه هدف است.

محمدی فلاح افزود: نحوه پذیرش مددجویان به دو صورت خود معرف و ارجاعی و ارجاعات به دو شیوه درون سازمانی (توسط خط اورژانس اجتماعی ۱۲۳، خدمات سیار اورژانس اجتماعی و سایر مراکز وابسته به سازمان بهزیستی در حوزه‌های گوناگون) و برون سازمانی (از طریق مراجع قضائی، مراجع انتظامی و سایر سازمان‌ها و نهادها) است و جامعه هدف پس از پذیرش از خدمات تخصصی مورد نیاز بهره مند خواهند شد.

کد خبر 6094920

دیگر خبرها

  • هوای سیستان بارانی شد + فیلم
  • ورود عمره گزاران دو استان به فرودگاه بین المللی زاهدان
  • سیستان بارانی شد
  • آزادسازی زمین های راکد در شهرک های صنعتی سیستان و بلوچستان
  • کشف مواد افیونی در مرز‌های جنوبی سیستان و بلوچستان
  • آزمون حفظ قرآن در سیستان و بلوچستان برگزار شد
  • کنایه معنادار نماینده زاهدان به مولانا عبدالحمید /مردم نگران هستند/علت حملات تروریستی چندماه اخیر چیست؟
  • ظرفیت علمی و پژوهشی استادان سیستان و بلوچستان باید بالفعل شود
  • نشست اقتصادی ایران و افغانستان در زاهدان
  • برقراری بیش از ۴۶ هزار تماس با اورژانس اجتماعی البرز