Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@04:27:20 GMT

آیا بهترین نوع سرمایه گذاری را می شناسید

تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۷۶۸۴۸

آیا بهترین نوع سرمایه گذاری را می شناسید

اما کدام یک از این روش ها برای شما مناسب و جزو بهترین روش های سرمایه گذاری است. با ما در این مقاله همراه باشید تا آگاهی لازم برای سرمایه گذاری مناسب و درست را داشته باشید.

 

سرمایه گذاری با بودجه کم

اگر مقدار سرمایه ای که دارید زیر 50 میلیون تومان است و می خواهید دوبرابرش کنید. بورس برای شما بهترین پیشنهاد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با خرید و فروش به موقع سهام ها و علم معامله گری سرمایه ی خود را چند برابر کرده اید. اگر می‌خواهید ثروت خود را افزایش دهید، می‌توانید به سرمایه‌گذاری‌های با ریسک کمتر که بازده متوسطی دارند، بپردازید یا می‌توانید ریسک بیشتری بپذیرید و احتمالا سود بیشتری کسب کنید. یا می‌توانید هر دو را انجام دهید و یک رویکرد متعادل داشته باشید، پولتان را حفظ کنید و فرصت رشد در بلندمدت برای خودتان بوجود آورید. سرمایه‌گذاری در بازار بورس به شما این اجازه را می‌دهد، که در صنعت‌های مختلفی به سرمایه‌گذاری بپردازید تا نوسان در یک صنعت، بازدهی شما را تحت تاثیر قرار ندهد. اما باید چندین نکته مهم را بدانید:

امکان خرید و فروش سهام در هر روز هفته و هر ساعت روز ممکن نیست و دسترسی به دارایی شما ممکن است تا باز شدن بازارها و پیدا شدن مشتری مناسب چند روز طول بکشد.
خرید سهام شرکت‌هایی که برای اولین بار وارد بورس می‌شوند، معمولا با سود خوبی همراه است ولی مقدار سهامی که می‌توانید خریداری نمایید محدود است.
سرمایه‌گذاری در سهام علاوه بر تغییرات قیمت سهام، می‌تواند در بخش تقسیم سود که سالیانه انجام می‌شود نیز سوددهی داشته باشد. بررسی عملکرد سال‌های گذشته‌ شرکت‌ها مشخص می‌کند که سود کسب شده برای هر سهم در چه محدوده‌ای است.

صندوق های سرمایه گذاری درآمد ثابت 

با 50 میلیون حتی کمتر هم می توانید در صندوق های سرمایه گذاری، سرمایه گذاری کنید. کسانی که امکان یا توانایی پیگیری بازار را نداشته باشند و در عین حال بخواهند مقدار سود بیشتری از بانک به دست بیاورند، صندوق‌های سرمایه‌گذاری، گزینه‌های قابل توجه برایشان به شمار می‌رود. به سرمایه گذاری در صندوق های سرمایه گذاری درآمد ثابت، سرمایه‌گذاری غیرمستقیم هم می گویند. در سرمایه گذاری های غیر مستقیم یک فرد یا شرکت به ‌جای شما اقدام به سرمایه‌گذاری می‌کند. این روش که بیشتر در بازار بورس رایج است، به‌نوعی توسط واسطه‌ها مدیریت می‌شود. در این روش شما زمان یا دانش کافی برای مدیریت سرمایه خود را ندارید. بنابراین به صندوق‌های سرمایه‌گذاری که مورد تائید سازمان بورس و اوراق بهادار هستند مراجعه کرده و از یکی از آن‌ها می‌خواهید سرمایه‌گذاری را برای شما انجام دهند. در این روش یک تیم حرفه‌ای روی مدیریت سرمایه شما نظارت کرده و سودی نسبتاً تضمین شده کسب خواهید کرد.

صندوق سرمایه گذاری نوعی نهاد مالی است که با جمع آوری وجوه از افراد در موضوع فعالیت خود سرمایه گذاری می کند و هریک از سرمایه گذاران نسبت به آورده خود در سود و زیان صندوق شریک می شوند. صندوق های سرمایه گذاری بر حسب نوع، منابع جمع آوری شده را در انواع اوراق بهادار درآمد ثابت، سهام، انواع کالا و... سرمایه گذاری می کنند.

سودی که شرکت‌های سرمایه‌گذاری پرداخت می‌کنند معمولا بالاتر از سیستم بانکی و پایین‌تر از روش‌های پرریسک مثل بورس و ارز و طلا و ارزهای دیجیتال است. به عبارت دیگر ریسک و سود این صندوق‌ها در وضعیت متعادل قرار دارد. در حال حاضر این صندوق های سرمایه گذاری یکی از بهترین نوع های سرمایه گذاری از نظر تعداد بالای سرمایه گذاران در طول زمان بوده است. البته این صندوق های درآمد ثابت برای سرمایه های میلیاردی هم بسیار سودمند و با شرایط ویژه تری است.

سرمایه گذاری با بودجه زیاد

خرید مسکن وزمین، خریداری ملک یکی از قدیمی‌ترین و محبوب‌ترین روش‌ها برای سرمایه‌گذاری در ایران است. اما برای ورود به این بازار به سرمایه زیادی احتیاج دارید و باید این موضوع را بپذیرید، که مدت زیادی از سرمایه‌تان استفاده نکنید تا به سوددهی برسد. نقد کردن این نوع از سرمایه کار چندان آسانی نیست. علاوه بر ملک، بازار ارز و طلا نیز، در چند سال اخیر محبوبیت بسیاری پیدا کردند، چرا که کاهش ارزش ریال باعث شده، افراد به دنبال تبدیل سرمایه خود باشند، تا از بین رفتن پولشان جلوگیری کنند. اما بازار دیگری که این روزها با اقبال خوبی روبرو شده، بازار سرمایه (بورس اوراق بهادار) است. از مزایای بازار سهام این است که شما با هر میزان سرمایه‌ای که دارید، می‌توانید وارد معاملات شوید و احتیاج به پول زیادی ندارید. در این بازار انتخاب‌های زیادی برای سرمایه‌گذاری وجود دارد و اگر هوشمندانه عمل کنید و بتوانید بازار را رصد و تحلیل کنید، به سود خوبی دست پیدا خواهید کرد. با توجه به رو به رشد بودن بازار بورس و حمایت‌های مختلفی که از این بازار می‌شود، انتخاب خوبی برای ورود است و احتمالا بهترین گزینه‌ای است که در حال حاضر می‌توان به آن اتکا کرد تا علاوه بر افزایش سود، از صنایع داخلی کشور نیز حمایت کرد.

نکته مهم در رابطه با سرمایه‌گذاری در بخش مسکن این است که این نوع سرمایه‌گذاری دارای نکات منفی بسیار زیادی است که ازجمله آن‌ها می‌توان به استهلاک سازه با گذشت زمان، رشد کند نسبت به تورم جامعه و گرفتن تصمیم مالیت بر آن اشاره کرد. در این نوع سرمایه‌گذاری همچنین افراد امکان سریع نقد شوندگی سرمایه خود را در دسترس ندارند و در طول این مدت‌زمان ممکن است به سرمایه خود نیاز داشته باشید که در این شرایط یا باید برای تأمین آب به فکر روش دیگری باشید و یا ملک خود را با ضرر محسوس بفروشید.

جمع بندی

با توجه به‌ بررسی‌های روش مختلف سرمایه‌گذاری به این نتیجه رسیدیم بهترین روش سرمایه‌گذاری در وضعیت فعلی ایران سرمایه‌گذاری در بازار مسکن است. بازار مسکن همچنین به‌ عنوان یکی از رایج‌ ترین بازارها برای سرمایه‌گذاری در ایران شناخته می‌شود. به ‌منظور اطمینان کامل کاربران از رشد قیمت مسکن در طولانی ‌مدت سرمایه‌ گذاری در بازار مسکن به روشی امن برای حفظ ارزش سرمایه‌ های مردم تبدیل ‌شده است از این‌ رو هر فرد با توجه به میزان توانایی مالی خود سرمایه‌های انباشته خود را به مسکن تبدیل می‌ کنند. بازار مسکن در سال ‌های اخیر ثابت کرده است که قدرت مدیریت سرمایه‌ ها را در مقایسه با نرخ تورم دارد. درنتیجه  بازار مسکن را می ‌توان به‌ عنوان یکی از بازارهای اصلی تورم شکن در ایران دانست. استفاده از روند حرکت قیمت مسکن در انتخاب زمان مناسب برای ورود به این بازار تأثیر قابل ‌توجهی دارد.

منبع: فارس

کلیدواژه: سرمایه گذاری ارزهای خارجی دلار و یورو طلا صندوق های سرمایه گذاری برای سرمایه گذاری سرمایه گذاری سرمایه گذاری بازار مسکن سرمایه خود درآمد ثابت صندوق ها روش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۷۶۸۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی مرکز نوآوری ملی و تخصصی حوزه فناوری‌های شناختی در شمال کشور

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، مرکز نوآوری ملی و تخصصی حوزه فناوری‌های شناختی، توسط ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی توسط صندوق پژوهش و فناوری گیلان در شمال کشور ایجاد و راه اندازی می‌شود.

با هدف توسعه وگسترش فعالیت‌های تحقیقاتی، تقویت نوآوری‌های شناختی و رونق کسب و کار‌های فناورانه حوزه اکوسیستم شناختی، «مرکز نوآوری ملی و تخصصی حوزه فناوری‌های شناختی» با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی، توسط صندوق پژوهش و فناوری گیلان در شمال کشور ایجاد و راه اندازی می‌شود.

دانیال سمیعی، مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری گیلان  توضیح داد: این صندوق با تمرکز بر روی پروژه‌های نوآورانه و تحول‌آفرین تلاش می‌کند با بهره‌مندی از حمایت‌های دولت و جذب پتانسیل‌های بخش خصوصی نقش محوری خود را در ارائه خدمات به فناوران و توسعه فناوری‌های آینده تحکیم بخشد.

وی با بیان اینکه این صندوق دانش‌بنیان از چهار سال پیش همکاری خود با ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی را آغاز و به عنوان صندوق تخصصی این حوزه در کشور معرفی شد، افزود: صندوق پژوهش و فناوری گیلان در نظر دارد تا در سال جاری با اجرای برنامه‌هایی برای گسترش فعالیت‌های این حوزه از طریق جذب و تخصیص منابع و افزایش همکاری‌های ملی و بین‌المللی به افزایش توانمندی فناوران کشور در این زمینه و همچنین تقویت جایگاه ایران در این زمینه اقدام نماید.

سمیعی با بیان اینکه صندوق پژوهش و فناوری گیلان یک نهاد مالی غیردولتی نیمه دوم سال ۱۳۹۸ با همکاری  چهارمرکز علمی ودانشگاهی و همچنین ۶ سرمایه‌گذار بخش خصوصی فعالیت خودرا آغاز کره است، تصریح کرد: فعالیت اصلی این صندوق بر ارائه خدمات مالی از قبیل «ارائه انواع تسهیلات»، «سرمایه‌گذاری خطرپذیر»، «صدور انواع ضمانت‌نامه»، «ارائه گرنت»، «ارائه خدمات توانمندسازی»، "پذیرش مطالبات قراردادی" و "لیزینگ محصولات فناورانه" به شرکت‌ها و کسب‌وکار‌ها در زمینه فناوری و نوآوری متمرکز است.

 وی اشاره کرد: صندوق گیلان با طراحی و برگزاری اولین برنامه ملی سرمایه‌گذاری درکسب و کار‌های حوزه فناوری‌های شناختی با عنوان «BRAINVEST» در کشور در تلاش است تا نه تنها در راستای تقویت پایه‌های فناوری در سطح ملی، بلکه به توسعه فناوری بومی در سطح روند‌های جهانی گام بر‌دارد.  

مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری گیلان، با اشاره به اینکه درسال‌های اخیر، سرمایه‌گذاری خطرپذیر درحوزه فناوری‌های شناختی برای کمک به توسعه محصولات و ارایه راهکار‌هایی برای ارتقای توانایی‌های شناختی در برخی از کشور‌ها به طور قابل توجهی افزایش یافته است، یادآور شد: صندوق گیلان در اجرای برنامه‌های مختلف در حوزه‌های شناختی  تاکنون ۹۰  میلیارد ریال در این حوزه سرمایه‌گذاری خطرپذیر کرده و بیش از ۸۰ میلیارد ریال خدمات مالی در قالب تسهیلات و بیش از ۱۸ میلیارد ریال به فناوران و کسب‌وکار‌های حوزه فناوری‌های شناختی حمایت‌های مالی در قالب گرنت پرداخت کرده است.

وی ادامه داد: مجموعه این خدمات منجر به نقش تاثیرگذار آن در ترویج فناوری‌های پیشرفته در زیست‌بوم فناوری‌های شناختی کشور شده است.

سمیعی در پایان افزود: سرمایه‌گذاری‌های دولتی و خصوصی در علوم شناختی نقش مهمی در تقویت قدرت اقتصادی و فناوری کشور‌ها دارد و می‌تواند به عنوان یک موتور رشد برای نوآوری و توسعه پایدار عمل کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی مرکز نوآوری ملی و تخصصی حوزه فناوری‌های شناختی در شمال کشور
  • قرارگاه تولید مسکن ارزان‌قیمت در برنامه صندوق ذخیره فرهنگیان است
  • «مالیات برعایدی سرمایه» چرا صدای ۲ درصد از جامعه را درآورد؟
  • ورود صندوق ملی مسکن به بازار خرید سیمان از طریق بورس
  • حجم سرمایه‌گذاری سه هلدینگ‌ وزارت تعاون در چهارمحال و بختیاری ۴۵۰۰ میلیارد تومان است
  • ورود صندوق ملی مسکن به خرید سیمان/ واسطه‌ها حذف می‌شوند
  • اختصاص وام تحصیلی به بیش از ۴ هزار دانشجوی متاهل
  • نقش کلیدی صندوق‌های سرمایه گذاری بازار سرمایه در جمع‌آوری نقدینگی‌های بلاتکلیف
  • ورود ۸۵۳ میلیارد تومان نقدینگی به صندوق‌های با درآمد ثابت در هفته‌ای که گذشت
  • قرارداد بانک مسکن و صندوق توسعه ملی روی کاغذ ماند