Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@22:19:31 GMT

راه‌اندازی اورژانس هوایی برای منطقه کاشان ضروری است

تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۷۶۹۳۱

راه‌اندازی اورژانس هوایی برای منطقه کاشان ضروری است

ایسنا/اصفهان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: راه‌اندازی اورژانس هوایی برای ارائه خدمات به هنگام و مناسب در منطقه کاشان و استان‌های همجوار ضروری است.

کورش ساکی، امروز(دوشنبه، ۷ شهریور) در شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان کاشان، اظهار کرد: آمار حوادث ترافیکی و تعداد مصدومان و فوتی‌های در این منطقه نگران کننده است و با وجود هزینه‌های بالای تهیه و تجهیز بالگرد هوایی برای انتقال مصدومان سوانح، اختصاص اورژانس هوایی برای کاشان باید پیگیری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی تصریح کرد: استفاده از بالگرد برای امدادرسانی به مردم یکی از وظایف اصلی اورژانس به‌حساب می‌آید و تأثیر این امدادرسانی در زمان‌های طلایی برای نجات عضو یا جان مصدومان در گستره جغرافیایی منطقه کاشان کنار مأموریت‌های عملیاتی مشهود است.

ساکی، توجه بیشتر و دقیق‌تر سازمان‌ها و اداره‌های شهرستان به دستور کارهای این جلسه را خواستار شد و گفت: امنیت غذایی و سلامت شهروندان یک مسئولیت بین بخشی و نیازمند همکاری همگانی است.

فرماندار کاشان گفت: حوادث ترافیکی در منطقه کاشان به ویژه در آزادراه کاشان به قم و کاشان به اصفهان، جاده برزک و جاده بادرود نگران کننده است و بیشترین مأموریت‌های برون‌شهری اورژانس و آتش‌نشانی به این محورها بوده است.

محمد شریف زارعی، افزود: نقاط حادثه‌خیز شهرستان و مسیرهای برون شهری با همکاری نهادهای عضو شورای هماهنگی ترافیک کاشان شناسایی شده و برای رفع کامل آنها باید تلاش شود.

وی تصریح کرد: در سفر ریاست جمهوری و هیات وزیران به استان اصفهان، ۲۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار پیشنهادی فرمانداری کاشان برای بهسازی و تکمیل جاده‌های شهرستان به تصویب نهایی رسید.

فرماندار کاشان افزود: از این اعتبار مبلغ ۱۳۰۰ میلیارد ریال برای محور کاشان به بزرک، ۵۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل جاده کاشان به بادرود و مبلغ ۳۰۰ میلیارد ریال نیز برای رفع مشکلات تقاطع قمصر در آزادراه کاشان به اصفهان به تصویب رسیده است.

زارعی تأکید کرد: شهروندان داروهای مازاد منازل خود را به جمعیت هلال احمر تحویل دهند تا پس از جمع‌آوری و تفکیک، به مرکز استان ارسال شده و در مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی در ایستگاه‌های صلواتی استفاده شود.

به گزارش ایسنا، بیماری التور و شرایط آن در کشور و کاشان، بیماری‌های منتقل شده از آب و غذا، پیشگیری از حادثه‌های غرق‌شدگی در مکان‌های آبی پرخطر، بررسی آخرین وضعیت واکسیناسیون کرونا، وضعیت مخروبه‌های محل تجمع زباله‌ها و حیوانات بدون صاحب از دیگر موارد مطرح شده در شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان کاشان بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها دانشگاه علوم پزشکی کاشان شوراي سلامت اورژانس هوايي میلیارد ریال منطقه کاشان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۷۶۹۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد ال ۹۰ با گاردریل در آزادراه کاشان - قم با ۴ فوتی و مصدوم + عکس

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان از برخورد ال ۹۰ با گاردریل در آزادراه کاشان - قم با چهار فوتی و مصدوم خبر داد.

محمدنوید متقی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: حادثه برخورد خودروی سواری ال ۹۰ با گاردریل ساعت ۰۸:۰۰ امروز _سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت_ به پایگاه شهید کریمیان طاهری کاشان جمعیت هلال احمر استان اصفهان گزارش شد.

وی با اشاره به اعزام یک تیم عملیاتی به محل حادثه افزود: این حادثه کیلومتر ۳۰ آزادراه کاشان-قم رخ داده بود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان با اشاره به حادثه دیدن چهار نفر خاطرنشان کرد: سه مصدوم این حادثه توسط عوامل اورژانس به مراکز درمانی مربوطه منتقل شدند و یک نفر نیز بر اثر این حادثه جان خود را از دست داد.

کد خبر 749428

دیگر خبرها

  • تاکسی هوایی بین گناباد-مشهد راه‌اندازی می‌شود
  • آغاز عملیات اجرایی ساخت سیزدهمین محل فرود بالگرد اورژانس پیش بیمارستانی نیشابور
  • برخورد ال ۹۰ با گاردریل در آزادراه کاشان - قم با یک کشته و سه مصدوم
  • برخورد ال ۹۰ با گاردریل در آزادراه کاشان - قم با ۴ فوتی و مصدوم + عکس
  • اختصاص ۶۵ میلیارد ریال جایزه کم‌مصرفی به مشترکان کاشانی
  • سه پرواز پی در پی و نجات بخش اورژانس هوایی ارومیه
  • اطلاعیه قطعی گاز در برخی از مناطق برخوار و کاشان
  • تزریق جان دوباره به اورژانس کشور
  • راه اندازی نخستین مرکز موتور آمبولانس شهرستانی در مهاباد
  • خرید ۵۰۰ دستگاه آمبولانس جدید و پیشرفته