Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از دفتر نمایندگی فائو در ایران، به منظور فراگیری روش‌های جدید و یادگیری شیوه‌های اثبات شده کشاورزی با هدف افزایش بهره‌وری آب، سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) در همکاری با دولت ایران و حمایت دولت ژاپن چندین نشست در زمینه اشتراک‌گذاری دانش در ارومیه برگزار می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دراین نشست‌ها که با هدف افزایش تاب‌آوری در بخش کشاورزی برگزار می‌شود، تجربیات موفق بین‌المللی در بخش کشاورزی که مطابق با شرایط اقلیمی و کشاورزی سایت پایلوت باشد، در اختیار شرکت کنندگان قرار می‌گیرد. این تجربیات از آن جهت دارای اهمیت هستند که به کشاورزان کمک می‌کنند درک بهتری از نحوه بهبود عملکرد کشاورزی تاب آور در برابر اقلیم داشته باشند.

کشاورزان محلی با بهره‌گیری از تجربیات متفاوت کشاورزان دیگر با روش‌های متفاوت بهبود سیستم کاشت، آبیاری و زنجیره ارزش آشنا می‌شوند. در این نشست‌ها که در دهستان بالانج واقع در ارومیه برگزار می‌شود، راهکارهای کاربردی جایگزین برای روش‌های فعلی کشاورزی در منطقه پیشنهاد می‌شود.

عزیز البحری، اقتصاددان ارشد فائو در دفتر منطقه‌ای آسیا و اقیانوسیه که مسئولیت مدیریت فنی پروژه را نیز برعهده دارد در رابطه با نشست اخیر گفت: فائو از سال ۲۰۱۶ با ارائه توصیه‌های فنی و به اشتراک گذاری بهترین اقدامات بین‌المللی در زمینه حسابداری آب، مدیریت خشکسالی و تحلیل‌های اجتماعی-اقتصادی به حمایت از برنامه احیاء دریاچه ارومیه پرداخته است.

البحری با اشاره بر تمرکز این پروژه به فناوری‌های پیشرفته مرتبط به کشاورزی که در نهایت به بهره‌وری آب، افزایش بازدهی و پایداری درآمد کشاورزان منجر می‌شود، تاکید کرد که یادگیری تجربیات کسب شده در کشورهای دیگر فرصت مناسبی برای کشاورزان ایرانی است که فناوری‌های مذکور را با شرایط خود وفق داده، با سرعت بیشتری به آنها تسلط یافته و شرایط برای پذیرش این فناوری‌های نوین را فراهم سازند.

بیتا احمدیان، مدیرهماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهادکشاورزی نیز در رابطه با برگزاری این نشست‌ها گفت: آموزش و ترویج بهترین راه برای توانمند سازی بهره‌برداران است. انتقال تکنولوژی و فناوری‌های نوین و به‌کار گیری روش‌های علمی کشاورزی با حضور کارشناسان ترویج به کشاورزان انتقال داده می‌شود.

این مدیر جهاد کشاورزی در ادامه گفت: کشاورزانی که این یافته‌های جدید مورد پذیرش آنها قرار می‌گیرد و مزارع خود را مدیریت می‌کنند به طور حتم عملکرد بهتری نسبت به کشاورزانی خواهند داشت که مزارع خود را به صورت سنتی مدیریت می‌کنند.

احمدیان تاکید کرد: انتقال تجارب به سایر کشاورزان توسط کشاورزان نمونه و پیشرو در قالب کانون‌های یادگیری یکی از اهداف وزارت جهاد کشاورزی است. بهره‌گیری از آموخته‌های سایر طرح‌ها و تجارب کشاورزان دیگر باعث افزایش تاثیرگذاری این روش نسبت به یک راهکار تئوریک شده است.

فائو به عنوان نهاد پیشروی سازمان ملل که بر افزایش تاب‌آوری معیشت‌های وابسته به کشاورزی و نظام‌های غذایی تمرکز دارد، به همکاری نزدیک با شرکای خود برای ایجاد جوامع فراگیر، تاب‌آور و پایدار ادامه می‌دهد. این سازمان از کشورهای عضو در اتخاذ رویکرد سیستم محور به منظور استفاده از توان بالقوه نوآوری، ایجاد ارتباط میان نقش آفرینان، سیاست‌ها و نهادهای حامی و بهره‌گیری از فناوری‌ها در پاسخ به چالش‌ها و نیازهای آتی حمایت می‌کند.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: فائو بهره وری آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۷۷۰۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجارت ایران و امارات به ۳۰ میلیارد دلار می‌رسد

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به پیش‌بینی تجارت ۳۰ میلیارد دلاری بین ایران و امارات، از آماده‌سازی ۲۲ سند همکاری بین ۲ کشور در نشست کمیسیون مشترک اقتصادی بین ایران و امارات برای امضا شدن خبر داد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از وزارت راه و شهرسازی، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در حاشیه نشست کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و امارات در ابوظبی در جمع خبرنگاران افزود: درباره پیش‌بینی میزان تجارت دو کشور در سال پیش رو، اظهار کرد: 27 میلیارد دلار تجارت بین دو کشور عدد کمی نیست و امارات بعد از چین بزرگ‌ترین شریک تجاری ایران است، اما با فعالیت این کمیسیون و با عزمی که در 2 کشور وجود دارد پیش بینی می‌شود که این عدد در سال آینده به 30 میلیارد دلار برسد.

وی گفت: پس از حدود 10 سال، نشست کمیسیون مشترک همکاری بین 2 کشور برگزار شد و در ابتدای آن 2 سند در جهت رسمیت بخشی به خود کمیسیون به امضا رسید.

رئیس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و امارات با بیان اینکه در مجموع 22 سند از گذشته و در پی نشست‌های مقدماتی آماده شده که بین طرفین به امضا برسد، گفت: در این نشست در بخش‌های مختلف گردشگری، تسهیل تردد تجاری، نقش هر کشور در کریدور شمال- جنوب، توسعه فعالیت‌های بندری و افزایش تعداد پروازها بحث و گفت و گو شد.

بذرپاش ادامه‌داد: توسعه فعالیت‌های بندری و سرمایه‌گذاری شرکت‌های اماراتی در بنادر ایران یکی دیگر از موضوعات مهم مطرح شده در این نشست بود. موضوع دیگر تسهیل فرآیندهای بانکی بود که یکی از مهمترین پیش‌نیازهای تجارت و خواسته تجار ایرانی از امارات است که تبادلات مالی بانکی تسهیل شود و قول‌های خوبی در این زمینه داده شد که امیدواریم بتوانیم در این زمینه پیشرفت‌های خوبی را شاهد باشیم.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه با اشاره به اینکه در سال گذشته تجارت بین 2 کشور 27 میلیارد دلار بود و بعد از چین، بزرگ‌ترین شریک تجاری ما امارات است، گفت: امارات نقش به سزایی به عنوان مقصد صادراتی کالاهای ما دارد و به همین دلیل فراهم‌ کردن زیرساخت‌های توسعه تجارت، هم در بخش تعرفه و هم در بخش حمل و نقل بسیار مهم است.

وی افزود: یکی دیگر از زمینه‌های همکاری بین 2 کشور موضوع گردشگری است و هر 2 کشور زیرساخت‌های مطلوبی را برای توسعه گردشگری ایجاد کرده‌اند.

به گفته بذرپاش، فعالیت بین اتاق‌های بازرگانی 2 کشور و نیز ایجاد صندوق ضمانت با مشارکت 2 طرف از دیگر موضوعات مطرح شده بین طرفین بود.

بذرپاش اضافه‌کرد: در مجموع با همه فشارهایی که آمریکا ایجاد کرده که کشورهای منطقه و به ویژه کشور امارات رابطه خود را با ایران کاهش دهند، مانعی برای توسعه همکاری‌ها وجود ندارد و امیدواریم بعد از این نشست کمیسیون مشترک، سال آینده سال متفاوتی در حجم فعالیت‌های 2 کشور باشد.

رئیس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و امارات همچنین درباره توسعه بخش ترانزیت بین 2 کشور، توضیح داد: موضوع ترانزیت دریایی و جاده‌ای و ریلی باید هم‌زمان رخ دهد و کلان پروژه «ایران راه» که این روزها در دستور کار دولت است، در کنار تکمیل مسیرهای شمال و جنوب در حوزه زیرساخت و تسهیل نرم‌افزارهای ترانزیتی موجب شد در سال گذشته رشد قابل توجهی در زمینه ترانزیت داشته باشیم.

وی اظهار داشت: زمینه‌های توسعه همکاری بندری نیز موضوع دیگر مطرح شده در این نشست بود و توافقات اولیه خوبی در این زمینه انجام و از سوی طرف اماراتی برای سرمایه گذاری در بنادری مانند چابهار اعلام آمادگی شد.

بذرپاش با اشاره به به‌کارگیری همه ظرفیت‌ها برای راه‌اندازی مسیر چابهار زاهدان و توسعه بندر چابهار، گفت: با این مهم می‌توانیم ظرفیت ترانزیتی عظیمی را در شرق کشور ایجاد کنیم که یکی از استفاده‌کننده‌های آن برای انتقال کالا به شمال و بالعکس به جنوب کشور امارات خواهد بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کشت علوفه دیم در۴۰۰ هکتاراز زمینهای کشاورزی ارومیه
  • چالش‌های زیست‌محیطی در توسعه هوش مصنوعی
  • افزایش تجارت ایران و امارات به ۳۰ میلیارد دلار+ فیلم
  • نشست شهرداران شهرهای جاده ابریشم برگزار شد
  • کمیسیون اقتصادی ایران و امارات پس از ۱۰ سال برگزار شد/ پیش‌بینی افزایش تجارت به ۳۰ میلیارد دلار
  • تجارت ایران و امارات به ۳۰ میلیارد دلار می‌رسد
  • پیش‌بینی افزایش تجارت ایران و امارات به ۳۰ میلیارد دلار
  • تجارت ایران و امارات به ۳۰ میلیارد دلار افزایش می یابد
  • پرداخت حدود هزار میلیارد تومان غرامت بیمه به کشاورزان
  • انتقال فناوری به حوزه کشاورزی باید در دستور کار قرار گیرد