Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی کرملین از برنامه رئیس جمهوری روسیه برای داشتن گفتگویی تلفنی با نخست وزیر ارمنستان طی امروز دوشنبه خبر داد.

به گزارش ایران اکونومیست، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین در گفتگو با خبرنگاران گفت: امروز روز بسیار مهمی برای روسیه و ارمنستان است، ۲۵ سال پیش پیمان دوستی بین دو کشور ما امضا شد و اوایل بعد از ظهر امروز ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه به همین مناسبت با پاشینیان گفتگوی تلفنی خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پسکوف از سوی دیگر خاطر نشان کرد که روسیه اظهارات اخیر ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو در مورد افزایش حضور ناتو در قطب شمال را منفی ارزیابی می‌کند.

سخنگوی کرملین تاکید کرد: ما آن را منفی ارزیابی می‌کنیم، قطب شمال یک منطقه فعالیت‌های اقتصادی ما و فعالیت‌هایی برای تضمین امنیت روسیه و حوزه منافع حیاتی ماست. تعامل با سایر کشورها، به ویژه با چین، صرفاً هدفش توسعه بیشتر این منطقه قطبی است و تهدیدی را متوجه هیچ کشور یا هیچ اتحاد دیگری نکرده و نمی‌تواند بکند.

این سخنگو افزود، کرملین معتقد است که هدف چنین اظهاراتی (از سوی استولتنبرگ) چیزی جز ابراز قصد مخالفت با منافع روسیه در قطب شمال نیست.

دیمیتری پسکوف در ادامه این صحبت‌هایش بیان کرد که روسیه مشتاق به بازدید یک هیات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی (IAEA) از نیروگاه هسته‌ای زاپوریژیای اوکراین بوده و آماده همکاری در این زمینه است.

پسکوف به خبرنگاران گفت: "روسیه به این مأموریت هیات اعزامی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی علاقه‌مند بوده و در آماده‌سازی آن مشارکت داشته و از همکاری و تعامل استقبال می‌کند."

این مقام کرملین افزود: روسیه به نوبه خود امنیت این هیأت را با در نظر گرفتن خطرات مربوط به گلوله باران مستمر این نیروگاه توسط نیروهای اوکراینی تضمین می‌کند.

سخنگوی کرملین همچنین در ادامه صحبت‌هایش تاکید کرد که هیچ بحثی در مورد ایجاد منطقه‌ای غیرنظامی در اطراف نیروگاه هسته‌ای زاپوریژیا وجود ندارد. او در پاسخ به سوال خبرنگاران در این خصوص گفت: "خیر، هیچ بحثی در مورد آن وجود ندارد."

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: ناتو ، پوتین ، پاشینیان ، کرملین ، دیمیتری پسکوف ، روسیه ، پسکوف ، ارمنستان ، اوکراین ، ولادیمیر پوتین ، استولتنبرگ

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: ناتو پوتین پاشینیان کرملین دیمیتری پسکوف روسیه پسکوف ارمنستان اوکراین ولادیمیر پوتین استولتنبرگ سخنگوی کرملین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۷۷۱۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غنیمت جنگی ویژه برای پوتین؛ تانک پیشرفته آمریکایی اسیر شد | فیلم

نظامیان روس در حال جابه‌جاییِ تانک آبرامز ساخت آمریکا از منطقهٔ عملیاتی به مسکو هستند و قرار است این تانک همراه با برخی غنائم جنگی در منطقه‌ای در مسکو به نمایش گذاشته شود. اوکراین به طور موقت تانک‌های آمریکایی آبرامز را به دلیل نگرانی از پهپادهای روسی از مقدم نبرد عقب کشیده است./فارس

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تحلیلگر سابق سیا: غرب نفوذ پوتین را دست کم می‌گیرد
  • نمایشگاه غنایم جنگ اوکراین در مسکو/تسلیحات ۱۲کشور مقهورارتش روسیه
  • ساقط کردن ۶ موشک «اتکمز» آمریکا توسط ارتش روسیه/ «مغز متفکر پوتین»: اوکراین نباید وجود داشته باشد
  • روسیه در آستانه ساخت اولین نیروگاه هسته‌ای ازبکستان
  • شست و شوی مغزی کودکان روسیه و مهیا کردن آنها برای جنگ/آموزش و پرورش در خدمت اهداف حکومت
  • تغییر مجدد معادلات جنگ اوکراین
  • دوگین: اوکراین نباید وجود داشته باشد!
  • «دوگین»: اوکراین نباید وجود داشته باشد
  • پشت‌ پرده مذاکرات مسکو و کی یف / توافق روسیه و اوکراین چطور از دست رفت؟
  • غنیمت جنگی ویژه برای پوتین؛ تانک پیشرفته آمریکایی اسیر شد | فیلم