Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-08@19:22:05 GMT

جریانی در شیراز عامدانه مشغول به هنجار شکنی هستند

تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۷۷۷۵۳

جریانی در شیراز عامدانه مشغول به هنجار شکنی هستند

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله دژکام نماینده محترم ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز ظهر دوشنبه با حضور در منزل شهید منصور خادم صادق، با خانواده این شهید دیدار و به گفت و گو کرد. در این دیدار که سردار بوعلی فرمانده سپاه فجر فارس، سردار حبیبی فرمانده نیروی انتظامی فارس، حجت الاسلام والمسلمین موسوی ریاست دادگستری فارس، تنی چند از اعضای شورای شهر شیراز و مسئولان شهرداری شیراز و جمعی از دیگر مسئولان شهری و استانی حضور داشتند، آیت الله دژکام به تبیین مواضع و دیدگاه خود درباره حادثه و برخورد روز گذشته با همسر و دختر شهید پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: روز اول ماه صفر است و روز اوج مظلومیت حضرت زینب و فرزندان امام حسین علیه السلام ابتداً این مصیبت تاریخی را به پیشگاه مقدس امام زمان تسلیت عرض می‌کنیم.

وی تصریح کرد: اما علت حضور ما در خانه شهیدان خادم صادق این بود که این مظلومیت تاریخی که آل الله داشته اند، متأسفانه این بار در حرم سوم اهل بیت (ع) یک جوری تکرار شد که قلب همه مؤمنین را به درد آورد.

امام جمعه شیراز افزود: می‌خواهم عرض کنم مظلومیت برای دختر شهید خادم صادق، تداعی کننده مصیبت وارده بر حضرت زینب است در عین اقتدار، مظلومیت را تجربه کردید اینان شاءالله زمینه‌ای خواهد بود برای اینکه مجموعه انقلابیون و مسئولین برای اصلاح این جریانی که متأسفانه بیش از حد هنجارشکنی را پیشه کرده‌اند و در شهر مقدس شیراز به ساختارشکنی و هتک حیثیت ارزش‌ها و باورهای ملی و دینی مشغولند اقدام جدی و عاجل بکنند.

جریان حزب الله و انقلابیون در شیراز همواره منطقی و اهل مدارا هستند

آیت الله دژکام افزود: جریان حزب الله، انقلابیون و متدینین در شیراز یک جریان منطقی و اهل مدارا در حد نهایت است و تا امروز با همین رویه با هنجارشکنان مواجهه داشته اند هیچکس نمی‌تواند بگوید حزب الله در شیراز رفتاری کرده است که در آن تندروی و افراط بوده این زمینه به وجود آمد برای اینکه اگر کسانی در بین این جریان هنجار شکن، بالاخره اهلیت دارند برای اینکه هدایت شوند، هدایت شوند؛ ما دوست داریم که همه هدایت شوند این نکته اول که نباید فراموش شود.

وی ادامه داد: نکته بعد این است که علیرغم این مدارایی که نسبت به جریانات هنجارشکن شده که به امید هدایت آنها این کار را کردیم، توقع نمی‌رفت که در ایامی که متعلق به سه ساله امام حسین علیه السلام است فرزند شهید در شهر مظلومیتی مانند حضرت رقیه پیدا کند. توقع نبود در ایام روزهای مصیبت اهل بیت (ع)، برخی معدود هنجارشکنان حرمت همسر و دختر شهیدی بزرگوار را در سومین حرم اهل بیت (ع) خدشه دار کنند. ما این توقع را نداشتیم و این همه بی شرمی را از این جریان هنجار شکن تصور نمی‌کردیم.

امام جمعه شیراز افزود: بنده به عنوان خادم کوچک همه حزب اللهی‌های شیراز و متدینین شیراز آمدم اعلام کنم که ما همه عمرمان شعار دادیم که کاش ما بودیم جلوی مظلومیت حضرت زینب را می‌گرفتیم جلوی مظلومیت حضرت رقیه را می‌گرفتیم امروز جلوی چشم ما، ما زنده باشیم و ببینیم دختر شهیدی به بهانه حمایت از ارزشهای دینی مظلوم واقع می‌شود بنده امروز آمده ام تا این مظلومیت دیگر وجود نداشته باشد چراکه این قابل تحمل برای امت حزب اللهی شیراز نیست.

گروهی تعمدا به دنبال هنجار شکنی هستند

آیت الله دژکام تصریح کرد: مسئله سوم این است که در این راستا مسلماً مسئولین ذی ربط وظایفی دارند این وظایف را بنده اینجا به نمایندگی از مردم غیرتمند و مسلمان شهر توقع می‌کنم که با جدیت انجام دهند مسئله یک مورد و یک برخورد در یک گوشه شهر نیست یک جریان دارد مواضع ارزشی ما را زیر سوال می‌برد با این جریان مسلماً مسئولین مربوطه باید برخورد کنند بنده در خطبه‌ها هم این را گفتم که اگر سازماندهی شده و پشت جریان این قضیه هنجارشکنی، ما احساس کنیم یک جریانی تعمداً می‌خواهد برای نظام و برای مردم متدین مسئله درست کند در آن صورت دیگر خبری از متنانت و مدارای همیشگی شیرازی‌ها نخواهد بود. این قضیه‌ای که پیش آمد کاملاً ثابت کرد که این جریان حاضر است حتی یک متدینی را به خاطر اینکه می‌گوید لباس درستی بپوش یا کمی مراعات بکن، کتک بزنند و هتک حرمت کنند.

وی تاکید کرد: مطمئن هستم مجموعه نیروی انتظامی با تدبیر ویژه هم این مورد را که بی احترامی به خانواده شهید شده و همین جریانی که می‌خواهد بی احترامی به ارزشهای شهدا بکند را انشاالله اقدام می‌کنند و ما منتظر هستیم که ان شاالله این مسئله با مدیریت مسئولین دلسوز و پای کار مجموعه‌های امنیتی ان شاالله مدیریت شود نیازی به کار دیگری اصلاً به وجود نیاید.

آیت الله دژکام ادامه داد: عمق این قضیه هنجارشکنی در باب حجاب و عفاف که بر بعضی‌ها پوشیده بود اکنون آشکار شد که یک دست‌های خائنانه نیز در کارهست بی احترامی به ارزش‌ها به یک جایی رسیده که برمی گردند آمر به معروف و ناهی از منکر را کتک می‌زنند.اینها باید بعد از این انشاالله تعدیل و کنترل شود.

کد خبر 5576353

منبع: مهر

کلیدواژه: لطف الله دژکام امر به معروف و نهي از منكر شیراز هفته دولت بوشهر کرمانشاه اربعین حسینی ویروس کرونا اربعین 1401 افتتاح طرح عمرانی خطبه های نماز جمعه گرگان قزوین دولت سیزدهم آمار کرونا اردبیل گناوه آیت الله دژکام دختر شهید حزب الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۷۷۷۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نکته مهمی که در توقیع امام زمان (عج) به شیخ مفید اشاره شد

حجت الاسلام والمسلمین حبیب‌الله فرحزاد در برنامه «یک ماه مانده» شبکه قرآن درباره حضرت بقیة الله الاعظم (عج) صحبت کرد و به نکته مهمی که ایشان در توقیع خود به شیخ مفید اشاره کرده بودند، پرداخت.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها نقش جدی در جریان زیارت داشتند
  • بهره‌برداری از دوربرگردان غیرهمسطح بلوار چمران شیراز
  • پیام تسلیت آیت الله نورمفیدی در پی شهادت مامور گلستانی فراجا
  • جشنواره امام رضا(ع) مسیر پر افتخاری را طی کرده است/ رویدادهای موثر و جریان ساز نقش مهمی در اعتلای مفاهیم انسانی و عدالت خواهانه اهل بیت(ع) دارند
  • جوان: پیرمرد هتاک بخشی از جریان‌سازی علیه زنان بود
  • نکته مهمی که در توقیع امام زمان (عج) به شیخ مفید اشاره شد
  • شرط‌بندی ضد انقلاب روی مهره سوخته اسرائیل
  • ‌اعلام حداکثر سرعت مجاز در معابر شهری شیراز
  • دیدار کارگزاران حج با رهبر انقلاب
  • آیین گل افشانی و جایگزینی کلام‌الله مجید دروازه قرآن