Web Analytics Made Easy - Statcounter

داود عمادی گفت: تلاش داریم تا فضای کمیته امداد در شهرستان‌ها بستری مناسب برای همدلی بیشتر بین گروه‌های جهادی شود و امداد محل تردد و رجوع گروه‌های جهادی قرار گیرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از صبح قزوین؛ داود عمادی در همایش "امدادگران جهادی و هسته‌های جهادی" که ظهر امروز (دوشنبه) در سالن اجتماعات دانشگاه پیام نور قزوین برگزار شد، اظهار کرد: امروز در این محفل حضور یافتیم تا با هم برای کمک به هم‌نوعان و مستضعفان جامعه و کاستن آلام و مصائب آنان پیمان ببندیم و نگذاریم فشارهای اقتصادی خدشه‌ای به ساحت جریان جهادی ایجاد کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  وی افزود: کمیته امداد امام خمینی(ره) از ابتدای انقلاب تاکنون به نیازمندان و اقشار آسیب‌پذیر توجه ویژه‌ای داشته، اما امروز احساس شد که برای تسریع و بهبود انجام امور خیرخواهانه قرارگاهی با عنوان "قرارگاه حاج عبدالله والی" در کمیته امداد تأسیس شود.   معاون مدیریت امور قرارگاه جهادی حاج عبدالله والی تصریح کرد: قرارگاه حاج عبدالله والی تلاش دارد تا فارغ از بروکراسی‌های اداری، سرعت در انجام امور را در دستور کار خود قرار دهد.

وی خاطرنشان کرد: هدف از تاسیس این قرارگاه ایجاد ساختار و سازوکار جدیدی در حوزه دفتر مرکزی و استان‌ها و شهرستان‌ها نیست؛ بلکه قرار است تا از توان مردمی به شکل صحیحی استفاده شود.   عمادی عنوان کرد: ترویج روحیه جهادی، شناسایی گروه‌های جهادی خودجوش در شهرستان‌ها و انسجام بخشی به فعالیت آنان از اهداف اصلی قرارگاه جهادی حاج عبدالله والی است.   وی بیان کرد: یکی دیگر از اهداف قرارگاه این است که بتوانیم از توان مردمی در گروه‌های جهادی در هنگام وقوع بحران‌ها و سرکشی به مناطق محروم صعب العبور استفاده کنیم.

اولویت استفاده از گروه‌های جهادی بومی در مناطق محروم   این مسئول ابراز کرد: در این قرارگاه ما به هیچ وجه ادعای متولی بودن گروه‌های جهادی را نداریم و قیم آنها نیستیم زیرا گروه‌های جهادی، خودجوش بوده و از دل مردم برخواسته‌اند.   وی عنوان کرد: تلاش داریم تا فضای کمیته امداد در شهرستان‌ها بستری مناسب برای حضور و همدلی بیشتر بین گروه‌های جهادی شود و امداد محل تردد و رجوع گروه‌های جهادی قرار گیرد.   عمادی بیان کرد: هسته‌های جهادی در شهرستان‌ها برای شناسایی گروه‌های جهادی فعال و استفاده از توان آنان برای رفع نیاز نیازمندان طراحی شده است.   وی با بیان اینکه تمرکز ما بر استفاده از گروه‌های جهادی بومی است؛ گفت: برای ایجاد فضای تعاملی بهتر، مراکز نیکوکاری جهادی را ایجاد کردیم که ظرفیت جدیدی در این مراکز است.   معاون مدیریت امور قرارگاه جهادی حاج عبدالله والی عنوان کرد: مراکز نیکوکاری قبلا منطقه محور و محله محور بود اما مراکز نیکوکاری جهادی پا را فراتر گذاشته و افراد می‌توانند درآمد یک محله را در محلی دیگر هزینه کنند.   وی در پایان گفت: گروه‌های جهادی این امکان را دارند که به مراکز نیکوکاری تبدیل شوند؛ همچنین امکان دسترسی به اطلاعات مددجویی به صورت محدود برای گروه‌های جهادی در قالب مراکز نیکوکاری فراهم است.   انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: حاج عبدالله والی مراکز نیکوکاری گروه های جهادی شهرستان ها کمیته امداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۷۷۸۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه خدمات حقوقی به هزار مددجوی زنجانی‌

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ صالحی گفت: سامان‌دهی خدمات حقوقی مددجویان تحت حمایت و رسیدگی و رفع مشکلات حقوقی، صیانت از نهاد خانواده و ارائه خدمات مشاوره، مددکاری و حمایت‌های لازم حقوقی و قضایی از افراد و خانواده‌های نیازمند در کنار سایر خدمات توانمندساز، از رویکرد‌ها و اهداف مهم کمیته امداد در حوزه حقوقی است. در همین راستا سال گذشته ۱۰۱۶ نفر از مددجویان کمیته امداد استان زنجان خدمات حقوقی گرفتند.

وی با اشاره به استفاده از ظرفیت وکلای نیکوکاری در ارائه این خدمات، افزود: این نهاد به منظور حمایت همه جانبه از مددجویان، خدمات گسترده‌ای در زمینه مشاوره حقوقی، تنظیم لوایح، دفاع در محاکم قضایی (با همکاری وکلای نیکوکار، کانون وکلای دادگستری و مرکز مشاوران و وکلای قوه قضاییه) و ارائه آموزش‌های لازم به خانواده‌های تحت حمایت ارائه می‌دهد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان، نقش آموزش و آگاهی‌های مشاوره‌ای، حقوقی و برگزاری دوره‌های مرتبط را در زمینه توانمندسازی مددجویان تحت حمایت پیرامون مسائل حقوقی و قضایی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی موثر دانست و گفت: این نهاد با برگزاری دوره‌های آموزشی و توزیع بروشور‌های حقوقی در جهت آگاه‌سازی مددجویان تحت حمایت اقدامات موثری انجام داده است.

دیگر خبرها

  • امداد رسانی گروه‌های جهادی بسیج در سیل بم
  • جهاد دندانپزشکان در خدمت به کویرنشینان آران وبیدگل
  • ارائه خدمات حقوقی به هزار مددجوی زنجانی‌
  • خدمات پزشکی رایگان گروه های جهادی به مردم ورامین
  • ارائه ۱۰ میلیارد تومان خدمات از سوی کمیته امداد در سال گذشته
  • امداد رسانی گروه‌های جهادی مهریز در سیل/خسارت سیل به ۹ منزل مسکونی
  • ارائه خدمات گروه‌های جهادی به روستائیان شهرستان خانمیرزا
  • قرارگاه جهادی زیرکوه درحال خدمت‌رسانی به سیل زدگان/۳۰ مورد امداد
  • امداد رسانی گروه‌های جهادی مهریز در سیل
  • برپایی اردوی جهادی پزشکی از سوی کمیته امداد شهر قدس