Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرشید سنجری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تنها یک فقره آتش‌سوزی مهم در استان کرمانشاه رخ داده که در عرصه‌های منابع طبیعی منطقه دالاهو بوده و از مساحت ۲۰ هکتاری جنگل و مرتع آن، تنها ۲ هکتار دچار خسارت حریق شده است.

وی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون وقوع حریق نسبت به سال گذشته حدود ۹۵ درصد کاهش داشته و به دلیل آن که هوا رو به خنکی می‌رود و حریق کمتر شده و در اواسط مهرماه با بارش باران، پایان فصل آتش‌سوزی را داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


جانشین یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه تصریح کرد: در ۲۵۵ منطقه بحرانی شناسایی شده، ۲۵۵ دیده‌بان به کارگیری شد که مزیت آن نسبت به سال‌های گذشته این بود که با وقوع حریق در هر منطقه‌ی بحرانی بلافاصله دیده‌بان‌ها با همکاری نیروهای حفاظتی منابع طبیعی نسبت به اطفای آن اقدام کرده و مانع رسیدن خسارت به عرصه‌های جنگلی شدند.

سنجری خاطرنشان کرد: از ابتدای خردادماه سال جاری کشیک‌های شبانه‌روزی نیروهای حفاظتی منابع طبیعی در اداره کل و شهرستان‌های استان کرمانشاه برقرار و ۱۷ پایگاه موقت اطفا حریق نیز در شهرستان‌ها برپا شد.

وی با اشاره به تشکیل ۴۰ اکیپ واکنش سریع در ادارات منابع طبیعی استان کرمانشاه عنوان کرد: جلسات هماهنگی مدیریت بحران در استانداری و شهرستان‌ها نیز تشکیل شده و وظایف هر دستگاه مشخص شد و ۵ مانور اطفا حریق از ابتدای سال برای آمادگی نیروها در زمان وقوع حریق برگزار شد.

جانشین یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه بیان کرد: در راستای اقدام مناسب در برخورد با حریق ۵۰۰ وسیله اطفا حریق انفرادی و گروهی تهیه و در استان کرمانشاه توزیع شد.

سنجری مهمترین اقدامات منابع طبیعی استان کرمانشاه را آموزش روستا به روستای مردم دانست و گفت: در طرح آموزش چهره به چهره برای مواجهه با حریق تعداد هشت هزار و ۲۰۰ نفر آموزش دیدند و سایر اطلاع‌رسانی‌ها نیز از طریق رسانه، فضای مجازی و تهیه بروشورهای آگاهی دهنده انجام شد.

کد خبر 5576459

منبع: مهر

کلیدواژه: آتش سوزی آتش سوزی جنگل ها جنگل منابع طبیعی کرمانشاه هفته دولت بوشهر کرمانشاه اربعین حسینی ویروس کرونا اربعین 1401 افتتاح طرح عمرانی خطبه های نماز جمعه گرگان قزوین دولت سیزدهم آمار کرونا اردبیل گناوه استان کرمانشاه منابع طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۷۸۵۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش‌ سوزی یک هتل در محدوده میدان ولیعصر تهران

یک مجتمع اقامتی در محدوده میدان ولیعصر دچار حریق شد.

به گزارش ایسنا، حوالی ساعت ۱۹:۳۰ عصر امروز یک مجتمع اقامتی در محدوده میدان ولیعصر تهران دچار حریق شد که در پی آن عوامل آتش‌نشانی به همراه نردبام و تجهیزات مربوطه به محل حادثه اعزام شدند.

مشاهدات خبرنگار ایسنا از محل حاکی از آن است که حریق در طبقات منفی این ساختمان رخ داده و آتش‌نشانان در حال اطفای حریق و تخلیه دود هستند.

بنابر اعلام افراد حاضر در محل و مسئولان این هتل آتش‌نشانان ظرف مدت سه دقیقه پس از اولین تماس با سامانه  ۱۲۵ در محل حاضر شده و عملیات خود را آغاز کردند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ضرورت استفاده از هوش مصنوعی و پهپاد‌ها برای حفاظت از جنگل‌ها
  • افزایش ۳۵۳ درصدی آتش سوزی در طبیعت ایران / بیشترین آتش سوزی جنگل در چه ساعاتی رخ می‌دهد؟
  • فیلم | آتش سوزی یک هتل در محدوده میدان ولیعصر تهران
  • اولین تصاویر از آتش سوزی هتل معروف در تهران
  • ضرورت به‌روزسانی تجهیزات اطفای حریق در کرمانشاه
  • آتش‌ سوزی یک هتل در محدوده میدان ولیعصر تهران
  • غنی‌ترین منابع طبیعی کلسیم
  • افزایش ۳۵۳ درصدی آتش سوزی در طبیعت ایران | بیشترین آتش سوزی جنگل در چه ساعاتی رخ می دهد؟ | ۹۵ درصد حریق ها عامل انسانی دارد
  • آشنایی با کابل نسوز
  • آتش سوزی فروشگاه دخانیات در شهرکرد