Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، همزمان با ششمین روز از هفته دولت پروژه بند مشبک سرشاخه گیر بر روی رودخانه طغیانی پلنگ رود که در سال ۹۷ به دلیل طغیان موجب خسارت به نقاط پایین دست شده بود،با اعتبار سه میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان از محل صندوق توسعه ملی مورد افتتاح و بهره برداری قرار گرفت.

محمد رسول رجبی در آیین افتتاح این پروژه و در تشریح لزوم اجرای پروژه های آبخیزداری در غرب مازندران گفت: اعتبار این پروژه به دستور رهبر معظم انقلاب و پیرو تاکید ایشان برای حفاظت از خاک تامین و هزینه شد، ضمن اینکه در همین راستا طی ۱۵ سال گذشته ۱۰ سد مشبک سرشاخه‌گیر در غرب مازندران به بهره برداری رسید، که از این تعداد ۲ سد مشبک در رامسر قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رجبی با بیان اینکه مطالعات اجرای این طرح برای رودخانه صفارود هم در حال انجام است، توضیح داد: غرب مازندران به ویژه شهرستان رامسر به دلیل ویژگی های جغرافیایی، فاصله نزدیک کوه و دریا تعدد رودخانه،شیب زیاد حوضه های آبریز و بارش های شدید، سبب شده که ما در فصل پاییز و تابستان با سیلاب هایی که اغلب خسارت هایی به همراه دارند مواجه شویم.

وی با بیان اینکه رامسر با ثبت ۳۰۰ میلی‌متر بارش طی ۲۴ بالاترین رکورد بارش در کل کشور برخوردار است، افزود: همین آمار گویای آن است که بحث سیل خیزی، و احداث طرح های آبخیزداری در این منطقه از اهمیت بالایی برخوردار است، ضمن اینکه این رودخانه در فاصله کوتاهی با بلوارهای شهری رامسر قرار دارد.

معاون منابع طبیعی و آبخیزداری غرب مازندران با بیان اینکه غرب استان برخلاف سایر استان ها هر سال با سیلاب دست و پنجه نرم می کند و سیلاب در این منطقه امری محتمل به شمار می رود، گفت: به همین دلیل ما به دنبال راهکاری دائمی برای تعدیل و کاهش خسارت هایی ناشی از سیل بودیم تا شرایط ایمنی را برای پایین دست فراهم کنیم.

رجبی افزود: نگاه ما در احداث این سدها با توجه به و توصیه های رهبر معظم انقلاب حفاظت از خاک و سپس حفاظت از آب است.

وی در خصوص ویژگی های فنی سد توضیح داد: این سد با ارتفاع چهار متر است که با دستک های اطراف به ارتفاع هشت متر می رسد، در این پروژه ۳۵۰ متر مکعب بتن و ۶۵۰ متر مکعب سنگ ملاتی کار شده و نگاه ما در طراحی این سد، جمع آوری تنه درختان و رسوبات رودخانه است چرا که این رودخانه در فاصله کوتاهی به بلوارهای شهر می رسد.

علاوه بر این پروژه همزمان با ششمین روز از هفته دولت  در ییلاق جواهرده بخش مرکزی رامسر نیز با حضور مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مازندران آیین افتتاح پروژه های این نهاد شامل آسفالت جاده صیقل محله با جمعیت هزارنفری به طول یک کیلومتر به بهره برداری رسید.

علی اصغر آسمانی مقدم اجرای طرح‌ها در مناطق روستایی را نشانه اهمیت دولت به توسعه اقتصادی و عمرانی روستاها از سوی دولت سیزدهم معرفی کرد و افزود: در این منطقه طرح هادی شامل آسفالت ۲ کیلومتر از جاده دسترسی به روستای صیقل محله جواهرده با هزینه سه میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارهای سفر رییس جمهور به مازندران و مشارکت بخشداری بخش مرکزی رامسر اجرا و به مرحله بهره برداری رسید.

علاوه بر این پروژه که از سوی بنیاد مسکن اجرایی شد، سجاد چهاراقران دهیاری جواهرده نیز گفت: طرح آسفالت بازاراچه آبشار، آسفالت مسیر آبشار دارلوداع، ساخت و ترمیم ایستگاه مسافران محور جواهرده، بهسازی چشمه ها، و مشارکت در بتن ریزی کوچه در صیقل محله نیز با اعتبار ۲ میلیارد تومان در این منطقه به بهره برداری رسید.

برچسب‌ها هفته دولت مازندران رامسر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هفته دولت مازندران رامسر هفته دولت مازندران رامسر بهره برداری رسید غرب مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۷۸۷۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بسته شدن مسیر رودخانه قره سو بر اثر سیلاب در روستای دوست بیگلو + فیلم

روستای دوست بیگلو از توابع شهرستان مشگین شهر استان اردبیل است. در این چند روز که کشور با بارش‌های سیل آسا همراه بود این روستا نیز از این بارش‌ها بی نصیب نماند و خساراتی را به بار آورد.

بر اثر سیل چند روز گذشته مسیر رودخانه قره سو  در این روستا بسته شده است.

شهروند خبرنگار ما با ارسال فیلم آن را به نمایش گذاشت.

منبع: شیرینی - اردبیل

بیشتر بخوانید:

بارش باران سیل آسا به زمین‌های کشاورزی روستای عباس آباد خسارت زد + تصاویر

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید.

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • اجرای طرح سرشاخه کاری درختان گردو در زارچ
  • اجرای ایمن سازی و اصلاح شیب شیروانی ۱۴۰ کیلومتر از حاشیه راه‌های مازندران
  • ۴۰۰ حلقه چاه غیرمجاز در کرمانشاه پر شد
  • با افتتاح نیروگاه زباله‌سوز، معضل زباله ساری حل می‌شود
  • بسته شدن مسیر رودخانه قره سو بر اثر سیلاب در روستای دوست بیگلو + فیلم
  • خسارت ۸۸۳ میلیاردی سیلاب در شهرستان کلاله
  • فاز اول پروژه دوگاز تا پایان سال به بهره برداری می رسد؛ تکمیل فاز دوم فتح-باغستان تا پاییز
  • برگزاری آیین بهره‌برداری از پروژه تعریض و ایمن‌سازی بزرگراه آزادگان
  • نجات «سحر» در جدال با سیلاب
  • تلاش راهداران خراسان جنوبی برای برقراری ارتباط ایمن ۳۵۰ روستا