Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@15:56:08 GMT

حوزه درمان اعتیاد در کشور نیاز به تغییر رویه دارد

تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۷۸۷۹۴

حوزه درمان اعتیاد در کشور نیاز به تغییر رویه دارد

به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار اسماعیل مومنی، دوشنبه در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس در شیراز افزود: یکی از مشکلات در این حوزه این است که هر تعداد افرادی که دچار اعتیاد می‌شود به جمع معتادان قبلی اضافه می‌شوند یعنی میزان درمان کمتر است.
او ادامه داد: از حوزه درمان این انتظار را داریم که این رویه و جهت را تغییر داده و مانند سایر کشور از شیوه های درمانی جدید استفاده بهتری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی، یکی از اولویت های اصلی ستتاد مبارزه با مواد مخدر را توجه به مقوله درمان دانست و بیان کرد: بر اساس بررسی های انجام شده میزان مصرف داروهایی مانند متادون به عنوان یک داروی نگهدارنده ۲۰ درصد است اما در کشور ما این عادت ایجاد شده که بیشتر از داروهای که نگهدارنده برای درمان اعتیاد استفاده می‌شود تا داروهایی که جنبه درمانی دارند.
او اظهار داشت: در زمینه درمان معتادان، همکاری های خوبی با وزارت بهداشت انجام گرفته و اعتبارات خوبی نیز تخصیص یافته که امیدواریم شاهد اقدامات مطلوب تری در حوزه درمان باشیم.
دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور، در خصوص پیشنهاد استاندار فارس مبنی بر تشکیل کمیته سه نفره غربالگری ورودی های اردوگاه ماده ۱۶ هم گفت: از این پیشنهاد استاندار فارس حمایت می‌کنیم چرا که معتقدیم حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد کسانی که تحت عنوان معتاد متجاهر در این مراکز نگهداری می‌شوند شرایط حضور در این اردوگاه‌ها را ندارند.
سردار مومنی افزود: این افراد یا ممکن است از اتباع خارجی باشند که باید به کشورشان طرد شوند، معتاد هستند اما معتاد متجاهر نیستند، یا کارتون خواب یا زباله گرد هستند که به عنوان معتاد جمع آوری شده اند.
وی گفت: با توجه به محدودیت ها و مشکلاتی که در بحث تامین منابع اداره ارودگاه‌ ماده ۱۶ داریم، انتظار است که متولیان امر نسبت به غربالگری افرادی که در این مراکز نگهداری می‌شوند اقدام کنند.

برچسب‌ها شیراز ستاد مبارزه با مواد مخدر اسكندر مؤمنی فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شیراز ستاد مبارزه با مواد مخدر اسكندر مؤمنی شیراز ستاد مبارزه با مواد مخدر اسكندر مؤمنی فارس مبارزه با مواد مخدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۷۸۷۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امحای ۷۲۴ کیلوگرم مواد مخدر و روانگردان مکشوفه

کیوان گل‌آوری سرپرست دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه امروز در مراسم امحای مواد مخدر و روانگردان مکشوفه که در کیلومتر ۳ جاده سراب نیلوفر برگزار شد، گفت : ۷۲۴ کیلوگرم مواد مخدر و روانگردان که نتیجه زحمات دستگاه‌های کاشف در امر مبارزه با مواد مخدر به‌ویژه نیرو‌های جان بر کف انتظامی استان در ۶ ماهه گذشته است که امروز امحا شد.

وی ادامه داد: در این مدت تعداد قابل توجهی قاچاقچی مواد مخدر دستگیر و به مراجع قضایی ارجاع داده شدند.

سرپرست دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه گفت: اجرای چنین برنامه‌هایی از اهداف و سیاست‌های ستاد مبارزه با مواد مخدر می‌باشد که در طول سال اجرا می‌شود و به نوعی اعلام انزجار و تنفر نسبت به انواع مواد مخدر و روانگردان به‌عنوان یک آسیب شوم و جبران‌ناپذیر است .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • امحای ۷۲۴ کیلوگرم مواد مخدر و روانگردان مکشوفه
  • کشف ۴۵۵ کیلوگرم مواد مخدر در شهرستان میناب استان هرمزگان
  • امحای ۷۲۴ کیلوگرم مواد مخدر و روان‌گردان در کرمانشاه
  • انهدام دو باند توزیع مواد مخدر در کرمانشاه
  • کشف محموله ۸۶ کیلویی مواد مخدر در محور کاشان - قم
  • کشف محموله ۲۴۷ کیلوگرمی حشیش در مشهد
  • ۸۶ کیلوگرم مواد مخدر در کاشان کشف شد
  • انهدام ۲ باند توزیع مواد مخدر و کشف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه
  • آموزش فنی و حرفه ای رایگان برای ترک کنندگان
  • ۲۵۴ معتاد متجاهر در مشهد جمع آوری شدند