Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین؛ پرونده قطور احیای برجام میان تهران و واشنگتن بلاتکلیف در حرکت است. بعد از ارائه پیش‌نویس توافق احتمالی از سوی اتحادیه اروپا ایران پاسخ خود را بعد از یک هفته ارائه کرد و بعد از ۹روز آمریکا پاسخ خود به پاسخ تهران را به اروپایی‌ها ارائه داد. امروز نیز طرف‌های مذاکره‌کننده بار دیگر منتظر جواب تهران هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمود عباس زاده، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفتگو با اقتصادآنلاین پاسخ آمریکا را قانع کننده ندانست و بیان کرد: از نظر من آمریکایی‌ها حسن نیت ندارند. آنچه که بنده از پاسخ آمریکا شنیده‌ام، این است که آنها می‌خواهند مذاکرات طولانی و فرسایشی شود تا اقتصاد ما بیشتر شرطی شود و سفره مردم ما آسیب ببیند.

عباس زاده در ادامه مطرح کرد: آقای باقری کنی از پیش‌نویس اتحادیه اروپا که برخی موارد شفاهاً دور میز مذاکره از سوی طرف مقابل پذیرفته شده، راضی است. از سوی دیگر آنقدر از این پیش‌نویس راضی بوده که به تهران برای تصمیم‌گیری نهایی آورده است. با این حال چقدر این پیش‌نویس منافع ما را تامین می کند یا خیر، موضوع دیگری است که باید پاسخ دهند.

این نماینده مجلس در خصوص حملات آمریکایی‌ها در سوریه و ربط آن به مذاکرات برجامی خاطرنشان کرد: در سوریه محور مقاومت پیروز شده و به آمریکا شکست تاریخی تحمیل شده است. طبیعتاً آمریکایی‌ها در سوریه حرکاتی خواهند داشت تا این شکست را به نوعی جبران کنند و توجیهی در داخل آمریکا داشته باشند. البته شاید این حملات بی‌ربط به مذاکرات برجامی و فشار وارد کردن به جمهوری اسلامی ایران نباشد. زیرا ایران عضو محور مقاومت است و این حملات آسیب به ایران هم محسوب می‌شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در خصوص ادامه روند مذاکرات بیان کرد: ما یک کشور رو به توسعه هستیم و با همه کشورها مذاکره خواهیم کرد و این مذاکرات امروز یا فردا ادامه پیدا خواهد کرد. در سیاست مسائل با مذاکره حل می‌شود و ما مذاکرات را متوقف نمی‌کنیم. در دیپلماسی خارجی بخشی از کار همین مذاکرات است. مذاکرات هیچ وقت تعطیل نمی‌شود و ما از آن خارج نمی‌شویم.

عباس زاده در مورد تفاوت پیش‌نویس امروز با برجام ۲۰۱۵ گفت: پیش‌نویس امروز دیگر برجام ۲۰۱۵ نیست. برجام ۲۰۱۵ هیچ ضمانت اجرایی نداشت. آمریکایی‌ها یک طرفه از برجام خارج شدند و هیچ آسیبی ندیدند. برهمین اساس امروز ما خواهان تضمین هستیم. به نظر من تضمین باید در داخل توافق تعبیه بشود که اگر طرف مقابل به توافق خود عمل نکرد، به صورت خودکار دو برابر آسیب ببیند. همچنین ضامن این تضمین باید دست ایران باشد.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: مذاکرات وین اخبار بین الملل آمریکایی ها پیش نویس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۷۹۵۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حماس: احتمال پذیرش طرح صهیونیست‌ها پایین است 

یک مقام ارشد حماس می‌گوید که پیشنهادی که از سوی طرف صهیونیست در مذاکرات دریافت کرده تغییر خاصی را در مواضع آن نشان نمی‌دهد و اگر «اصلاحات اساسی» در آن ایجاد نشود، احتمال توافق پایین خواهد بود. 

به گزارش تایمز اسرائیل، این مقام حماس در خصوص طرح مذکور گفت: «پیشنهاد طرف اسرائیلی که ارائه شده تغییر اساسی در موضع آن را نشان نمی‌دهد. این طرح پاسخ واضحی به مشکل عقب‌نشینی [اشغالگران از غزه] و آتش‌بس کامل نمی‌دهد». 

گفتنی است، صبح امروز (شنبه) خلیل الحیه، معاون رئیس جنبش مقاومت اسلامی (حماس) اعلام کرد که پاسخ رسمی دشمن صهیونیستی در خصوص پیشنهاد جدید برای مذاکرات را دریافت کرده و پس از اتمام بررسی‌ها، پاسخ متقابل آن را اعلام خواهد کرد. 

گفته شده این پیشنهاد پیش‌تر به میانجیگران مصری و قطری تحویل داده شده بود. 

مهم‌ترین خواسته‌های حماس در مذاکرات، برقراری آتش‌بس دائمی و خروج کامل اشغالگران از نوار غزه بوده است. 

به تازگی آمریکا و ۱۷ کشور دیگر در بیانیه مشترکی از حماس خواسته‌اند توافق روی میز را بپذیرد. با این حال این جنبش اعلام کرده که به خواسته‌های اصلی خود پایبند است و تحت فشار آمریکا مذاکره نخواهد کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • حماس: احتمال پذیرش طرح صهیونیست‌ها پایین است 
  • پاسخ رژیم صهیونیستی درباره مذاکرات را دریافت کردیم
  • حماس: پاسخ رسمی تل‌آویو به پیشنهاد‌های خود را دریافت کردیم
  • حماس : پاسخ رسمی تل آویو به پیشنهادهای خود را دریافت کردیم
  • پاسخ رژیم صهیونیستی را در مورد مذاکرات دریافت کردیم
  • الهندی: پاسخ ایران ثابت کرد اسرائیل قادربه حفاظت از خود نیست
  • الهندی:پاسخ ایران ثابت کرد اسرائیل قادر به حفاظت از خود نیست
  • حماس: پاسخ رژیم صهیونیستی درباره مذاکرات را دریافت کردیم
  • حماس: پاسخ اسرائیل را در مورد مذاکرات دریافت کردیم
  • آصفری: بلندتر شدن دیوار بی‌اعتمادی نتیجه سیاست‌های اتحادیه اروپا در قبال ایران است