Web Analytics Made Easy - Statcounter

راهبر مجتمع سنگ آهک پیربکران خبر داد: این مجتمع ۲ طرح توسعه‌ای را پس از واگذاری، اجرا کرده است. به گزارش روابط عمومی ایمیدرو، ولی الله رنجبر با بیان این مطلب گفت: مجتمع سنگ آهک پیربکران پس از واگذاری به راهبر، خط دوم سنگ‌شکن (با هدف افزایش تولید سنگ آهک دانه‌بندی) و خط تولید سنگ آهک ۰-۵ میلی‌متری را با سرمایه‌گذاری حدود ۳۰ میلیارد تومان راه اندازی کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: مطالعات اجرایی طرح‌های توسعه‌ای مختلفی نیز انجام‌شده، اما به دلیل مخالفت سازمان محیط‌زیست تاکنون امکان اجرای آن‌ها فراهم نشده است که در صورت دریافت مجوز موافقت و اجرا، اشتغال قابل توجهی ایجاد خواهد شد.
راهبر مجتمع سنگ آهک پیربکران گفت: سرمایه گذار در ابتدای واگذاری شرکت، برای آماده‌سازی خط و در راستای افزایش تولید اقداماتی از جمله عملیات تعمیرات اساسی کارخانه فرآوری و سنگ‌شکن، حدود ۵ میلیارد تومان هزینه کرد.

افزایش اشتغال
وی ادامه داد: میزان اشتغال این شرکت، از ۳۴ نفر در ابتدای واگذاری، به ۸۹ نفر افزایش یافته است. همچنین، حدود ۶۰ نفر نیرو‌های پیمانکار به‌صورت مستقیم در محل مجتمع مشغول به فعالیت هستند.

رشد تولید
رنجبر با اشاره به روند تغییرات تولید این شرکت تصریح کرد: تولید مجتمع پیربکران در سال ۱۴۰۰ برابر با ۷۷۰ هزار تن سنگ آهک بود که در قیاس با سال ۹۹ (حدود ۵۷۰ هزار تن)، حدود ۳۵ درصد رشد داشت.
وی ادامه داد: طی ۴ ماهه نخست امسال نیز حدود ۳۵۰ هزار تن تولید محصول داشته‌ایم که نسبت به دوره مشابه سال قبل، ۵۴ درصد رشد داشته است.

شرکت تهیه و تولید بازوی راهبر
راهبر مجتمع سنگ آهک پیربکران با بیان اینکه از ابتدای فرایند واگذاری مجتمع پیربکران به راهبر، حمایت‌های مؤثری از سوی دستگاه نظارت صورت پذیرفته و همچنان نیز ادامه دارد، گفت: دستگاه نظارت (شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران) در حل مشکلات و تعامل‌های منطقه‌ای همیشه بازوی راهبر بوده است.
وی ادامه داد: این شرکت همواره تلاش کرده با پرداخت به‌موقع حق‌السهم و افزایش تولید و حفظ اشتغال و تداوم آن و همچنین انجام تعهدات قراردادی، رسالت خود را به نحو مطلوب اجرا کند.

حفظ منافع دولت بیشتر از راهبر
رنجبر با بیان اینکه در روش واگذاری به راهبر، منافع دولت بیشتر از راهبر حفظ شده‌است، گفت: در قرارداد راهبری مجتمع سنگ آهک پیربکران، فرمول پرداخت سهم به‌گونه‌ای تنظیم‌شده که به قیمت سیمان مرتبط است. بنابراین، به‌جای پرداخت ۱۲ درصد حق‌السهم، حدود ۲۰ درصد حق‌السهم از استخراج ماده معدنی را در دوره‌های سه‌ماهه پرداخت می‌کند.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: ایمیدرو صنعت سنگ آهن معدن اکتشاف مجتمع سنگ آهک پیربکران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۷۹۷۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه بازار‎های صادراتی با اخذ استانداردهای جدید باتری

به گزارش همشهری آنلاین چند شرکت باتری‌ساز مطرح کشور در این نمایشگاه حضور داشتند تا توانایی‌های صادراتی خود را نمایش بگذارند. در حاشیه این نمایشگاه گفت‌وگویی با محمدحسین گل شیرازی مدیر صادرات مجتمع صنعتی سپاهان باتری داشتیم. در این مطلب مشروح این گفت‌وگو را می‌خوانید.

مدیر صادرات مجتمع صنعتی سپاهان باتری در ابتدا با اشاره به هدف توسعه‌ای این مجموعه در نمایشگاه ایران اکسپو گفت: با توجه به حضور نماینده‌های متعددی از کشورهای قاره آفریقا، کشورهای GCC (کشورهای عربی حوزه خلیج‌فارس مانند کویت، بحرین، عربستان صعودی، عمان، قطر و امارات) و کشورهای حوزه CIS (ارمنستان، ازبکستان، بلاروس، تاجیکستان، روسیه، قرقیزستان و قزاقستان) این شرکت در راستای تحقق اهداف توسعه‌ای خود در نمایشگاه شرکت کرد.

گل شیرازی افزود: مجتمع صنعتی سپاهان باتری با برندهای مختلفی همچون اوربیتال، سوزوکی، ویوات و... توانسته استانداردها و مجوزهای متعددی همچون EAC(اعلامیه انطباق کشورهای اوراسیا) را اخذ کند و همچنین استانداردهای عملکردی باتری در آب‌وهوای سرد و گرم ICC(جریان استارت در سرما) را نیز پشت سر بگذارد، توسعه بازارهای صادراتی از سردترین تا گرم‌ترین نقاط را در دستور کار خود قرار داده است.

وی در ادامه با تقدیر از عملکرد تیم برگزاری ششمین دوره این نمایشگاه گفت: این مجموعه برای دومین سال پیاپی در این نمایشگاه شرکت کرده است و در سال‌های قبل‌تر نیز به‌صورت غیرمتمرکز حضورداشته است اما این دوره از نمایشگاه صادرات نسبت به دوره‌های قبلی با استقبال پرشکوه‌تری مواجه شد.

مدیر صادرات سپاهان باتری گفت: واحد تحقیق و توسعه کارخانه دائماً در حال به‌روزرسانی سیستم‌ها و تکنولوژی‌های مختلف برای تولید باتری‌های مدرن‌تر است و در پی این تلاش‌ها به تولید انبوه رسیدن باتری‌های 42، 65 و 100 آمپر و همچنین توسعه باتری‌های سولار 100 آمپر بوده است که در بازار با استقبال خوبی روبه‌رو شد. وی افزود همان‌طور که در تبلیغات تلویزیونی و فضای مجازی عنوان می‌شود، باتری‌های تولیدشده در این شرکت در سراسر کشور با دو سال گارانتی تعویض عرضه می‌شوند که این موضوع حداقل در بازار ایران بی‌سابقه است.

کد خبر 848592 برچسب‌ها صادرات باتری نمایشگاه

دیگر خبرها

  • میدان‌داری شرکت‌های ایرانی در میدان‌های نفت و گاز غرب کارون
  • توسعه بازار‎های صادراتی با اخذ استانداردهای جدید باتری
  • هدف گذاری شیلات گیلان بر روی توسعه آبزی پروری با تکنولوژی‌های برتر
  • برنامه ریزی برای توسعه ۵ میدان نفتی
  • اشتغال فارغ التحصیلان، افزایش بهره‌وری و جهش تولید
  • افزایش ۱۲۷ میلیون مترمکعبی ظرفیت تولید گاز کشور با توسعه ۱۶ میدان گازی/ افزایش حدود ۶ برابری سرمایه‌گذاری در صنعت نفت در دولت سیزدهم
  • افزایش ۱۲۷ میلیون مترمکعبی ظرفیت تولید گاز کشور با توسعه ۱۶ میدان گازی
  • اجرای ۱۶ پروژه شاخص در مجتمع گردشگری صفه/ برای توسعه صنعت نشاط و تفریح تلاش می‌کنیم
  • جهش ۴۳درصدی تولید طلای سیاه ایران در دولت سیزدهم
  • میدان‌داری شرکت‌های ایرانی در میادین نفت و گاز غرب کارون