Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-27@11:12:23 GMT

بیش از ۴۰۰ دکل مخابراتی در تهران حکم قلع دارند

تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۷۹۸۴۵

بیش از ۴۰۰ دکل مخابراتی در تهران حکم قلع دارند

آفتاب‌‌نیوز :

مهدی بابایی، رئیس کمیته ایمنی شورای شهر تهران درباره شرایط نصب دکل‌های مخابراتی در مناطق مسکونی اظهار کرد: بر اساس دستورالعمل‌های سازمان تنظیم مقررات، سازمان انرژی اتمی، وزارت بهداشت و سازمان حفاظت محیط زیست، نسبت به صدور مجوز نصب دکل ها اقدام می‌شود.

عضو شورای اسلامی شهر تهران همچنین تصریح کرد: در زمینه دکل‌های روی بام‌ها، باید فاصله ۳۰ متری و دکل‌های زمینی فاصله ۵۰ متری از ساختمان‌های اطراف رعایت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تأکید بر اینکه هدف تنظیم ضوابط و مقررات در این حوزه حفظ سلامت و ایمنی شهروندان است، یادآور شد: صدور مجوزها با توجه به سلامت شهروندان انجام می‌شود، البته برخی اپراتورها گلایه دارند که قوانین بسیار سختگیرانه است، اما باید گفت که سازمان تنظیم مقررات و سازمان انرژی اتمی به عنوان نهادهای بالا دستی، میزان تشعشعات را اندازه‌گیری می‌کنند و اگر این نهادها قوانین جدیدی صادر کنند ما نیز بر اساس آن اقدام خواهیم کرد.

بابایی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه علت عدم برخورد با تجمیع دکل‌های مخابراتی در برخی ساختمان‌ها چیست، گفت: موضوع سه دکل روی بام یک ساختمان مربوط به مدت زمان بسیار قبل است و اکنون الزام بر این است که سه دکل در یک دکل تنظیم شود اما حتی‌الامکان روی یک پشت بام، مجوز بیش از دو دکل را صادر نمی‌کنیم اما اگر قرار بر نصب بیش از یک دکل باشد، این الزام ایجاد می‌شود که تشعشع‌سنجی صورت بگیرد و اگر دکل‌ها اثر ترکیبی نداشته باشد، مجوز صادر خواهد شد که البته غالبا مجوز بیش از دو دکل صادر نمی‌شود.

وی در خصوص دلیل وجود سه دکل در برخی ساختمان‌ها تصریح کرد: در برهه‌ای از زمان ضوابط سخت گیرانه نبوده و به تدریج سخت‌گیری در تدوین قوانین افزایش یافته است.

رئیس کمیته ایمنی شورای اسلامی شهر تهران با اعلام اینکه در مواردی، اپراتورها بدون مجوز نسبت به نصب دکل اقدام کردند، یادآور شد: تمامی موارد در اختیار کمیسیون ماده ۱۰۰ قرار گرفته و آراء نسبت به قلع و تخریب دکل‌های فاقد مجوز صادر شده که البته تعدادی از این دکل‌ها قابلیت جابجایی دارند و اپراتورهای مربوطه ملزم به انتقال آنها هستند.

بابایی در پایان از صدور رأی قلع نزدیک به ۴۰۰ دکل مخابراتی در تهران خبر داد و گفت: نسبت به تخریب بخشی از این دکل‌ها اقدام خواهد شد و بخشی دیگر نیز که قابلیت دریافت مجوز و یا جابجایی دارند، مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

منبع: خبرگزاری فارس

منبع: آفتاب

کلیدواژه: سازمان انرژی اتمی سازمان حفاظت محیط زیست وزارت بهداشت دکل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۷۹۸۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسامی تعدادی از فرآورده‌های سلامت فاقد مجوز

روابط عمومی سازمان غذا و دارو در اطلاعیه‌ای فرآورده گیاهی قطره Desi Mumy، فرآورده‌های گیاهی سیلی بین Silibin، فرآورده گیاهی SATONiNE، فرآورده‌های perfecto و Vitomix و فرآورده تیزن مخلصه سعال حکیم مومن تبریز را به دلیل نداشتن مجوز‌های بهداشتی غیرمجاز و تقلبی معرفی کرد.

در این اطلاعیه همچنین محصولاتی، چون چای گیاهی لاغری (گیاهان شفا بخش)، فرآورده معجون فاقد مجوز Lukaci Epimediumlu، شربت گیاهی تری تراپیست (مدبرغدیر) و فرآورده پودر گیاهی بهنوشان ۲ از سوی اداره کل فراورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو غیرمجاز شمرده می‌شوند.

روابط عمومی سازمان غذا و دارو در ادامه با اعلان اینکه این معرفی اسامی به قصد مبارزه با ارائه محصولات غیر مجاز در سطح عرضه صورت می‌گیرد؛ از افرادی که محصولات نامبرده را در مراکز فروش مشاهده می‌کنند خواست که معاونت‌های غذا و داروی دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور و نیروی انتظامی را مطلع سازند تا نسبت به جمع‌آوری آنها اقدام لازم را به عمل آورند.

در پایان، شماره تلفن ۶۶۴۶۲۰۲۶ روابط عمومی سازمان جهت دریافت مشخصات مکان‌های عرضه فرآورده‌های غیرمجاز اعلام شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • اعلام اسامی چند فرآورده سلامت فاقد مجوز از سوی سازمان غذا و دارو
  • اسامی فرآورده‌های گیاهی درمانی غیرمجاز اعلام شد
  • اسامی تعدادی از فرآورده‌های سلامت فاقد مجوز
  • اعلام فرآورده‌های گیاهی درمانی غیر مجاز
  • دو کارگزاری جدید مجوز فعالیت گرفتند
  • مجوز فعالیت دو کارگزاری جدید صادر شد/ ۸ درخواست در مرحله تاسیس
  • دو کارگزاری جدید بورس مجوز فعالیت گرفتند
  • مجوز برگزاری مجمع انتخاباتی دوومیدانی صادر شد
  • ۴ هزار و ۸۰۰ مجوز دامداری و پرورش طیور رد شد
  • مجوز استفاده از نیروهای وظیفه در پایگاه‌های آتش‌نشانی روستایی صادر شد