Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@02:43:44 GMT

حل مشکلات روستاییان در دستور کار مجلس قرار گیرد

تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۸۰۴۵۹

حل مشکلات روستاییان در دستور کار مجلس قرار گیرد

به گزارش خبرنگار مهر، مهران زینلیان شامگاه دوشنبه در آئین افتتاح پروژه‌های هفته دولت در دهاقان اظهار داشت: روستاها به نگاه ویژه‌تر نیاز دارند تا از موانع و مشکلات موجود کاسته شود و روستاییان زندگی راحت‌تر و با امکانات بیشتر داشته باشند.

وی با بیان اینکه رسیدگی به روستاها باید در دستور کار مجلس باشد، افزود: قطعاً برای جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها ایجاد طرح‌های تشویقی بسیار کمک کننده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری درآمدزایی دهیاری‌ها را ضروری دانست و تصریح کرد: کسب درآمد برای دهیاری‌ها نقش به‌سزایی در رفاه و آسایش روستاییان دارد و مانع مهاجرات آنان خواهد شد.

وی عنوان کرد: کلنگ زنی گلخانه در دهاقان امری پسندیده و فکورانه است زیرا دهیاری‌های این شهرستان با درآمدزایی و اشتغال‌زایی مشکلات را برطرف خواهند کرد و در این راستا مکاتباتی هم در مجلس صورت گرفته است.

زینلیان خاطرنشان کرد: دهیاری‌ها با کمک هم و از طریق شرکت تعاونی‌های روستایی منابع پایدار برای خود ایجاد کنند و ما هم از کمک و یاری دریغ نخواهیم کرد.

وی با بیان این‌که کلنگ‌های استانی با تمهیدات به زمین می‌خورند، مطرح کرد: استاندار در سفر اخیر خود قول رفع مشکل نبود فاضلاب مسکن مهر دهاقان را داده بودند و امروز کلنگ آن بر زمین خورد، شهردار بنا بر قول خود پیگیری می‌کند تا این پروژه با جدیت اجرایی شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری افزود: هر پروژه‌ای در استان کلنگ زده می‌شود باید همه تمهیدات لازم هم صورت گیرد تا منجر به آزار و اذیت مردم نشود.

فاضلاب مسکن مهر با مشارکت اجرایی می‌شود

همچنین علی جمشیدیان، فرماندار دهاقان نیز در این آئین اظهار داشت: نبود فاضلاب در مسکن مهر دهاقان بسیار آزار دهنده و منجر به اعتراض اهالی این منطقه شده بود. ما از نزدیک این مشکل را رصد کرده و جلسات متعددی در این زمینه برگزار شد.

وی عنوان کرد: در راستای چاره‌جویی برای رفع مشکلات ناشی از این مشکل که منجر به بوی تعفن، سر ریز شدن چاه‌ها و ناراحتی والدین از سلامت فرزندان‌شان گردیده بود و مدام معترض و ناراحت بودند.

فرماندار دهاقان خاطرنشان کرد: امروز کلنگ این پروژه میلیاردی بر زمین خورد که البته با مشارکت ارگان‌های مربوطه از جمله شهرداری، اداره راه و شهرسازی و آب و فاضلاب دهاقان به مرحله عملیاتی رسید.

فاضلاب مسکن مهر فوری، فوتی صورت گیرد

حجت الاسلام اصغر رضوانی، امام جمعه دهاقان نیز در این مراسم گفت: نبود فاضلاب به عنوان مشکل بزرگ را در قالب اعتراض و رنجش اهالی مسکن مهر دهاقان به اطلاع مسئولان استانی رساندم، زیرا این مشکل بسیار جدی و حیاتی است و طبق احادیث اگر ما خودمان را جای مردم منطقه مسکن مهر بگذاریم قطعاً آنان را درک می‌نمائیم و زودتر برای رفع مشکل نبود فاضلاب، چاره‌جویی می‌کنیم.

امام جمعه دهاقان با بیان اینکه نبود فاضلاب نیازی به عملیات فوری دارد، افزود: این مشکل باید فوری رفع شود و مردم با آرامش به زندگی خود بپردازند.

وی عنوان کرد: خواهش و تمنای مردم این منطقه و بنده این است که حمایت لازم حتماً صورت گیرد زیرا مردم بارها به دفتر ما مراجعه کرده‌اند و ما هم قول داده‌ایم و بنابراین باید راهکارهایی فوری ارائه شود.

کد خبر 5576665

منبع: مهر

کلیدواژه: مراسم افتتاحیه کلنگ زنی فاضلاب توسعه روستاها مجلس شورای اسلامی هفته دولت بوشهر کرمانشاه ویروس کرونا اربعین حسینی اربعین 1401 افتتاح طرح عمرانی خطبه های نماز جمعه گرگان قزوین دولت سیزدهم گناوه آمار کرونا اردبیل نبود فاضلاب دهیاری ها مسکن مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۸۰۴۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع آسیب‌های زیرساختی به روستاهای دهلران در دستور کار

                                                         

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ مجید بگلریان در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات مدیریت بحران شهرستان دهلران در بخش سراب میمه، اظهار داشت: برآورد میزان خسارات وارد شده به روستای تختان و رفع مشکلات زیرساختی وارد فاز عملیاتی شده است.

وی با قدردانی از حضور جهادی دستگاه‌های خدمات رسان و بررسی میدانی از روستای تختان دهلران، افزود: رفع سریع آسیب‌های زیرساختی در حوزه‌های آب، برق و گاز در این روستا بسیار ضروری بوده و تامین آب ۲ روستای تختان و خربزان باید در دستور کار قرار گیرد.

مدیرکل بحران استانداری ایلام با اشاره به بررسی‌های مسئولان استان و شهرستان از روستای تختان، عنوان کرد: اقدامات عمرانی روستای تختان بایستی در کوتاه مدت از منابع داخلی بنیاد مسکن و در دراز مدت از طریق کمیته برنامه ریزی شهرستان دهلران، عملیاتی شود.

بگلریان با اشاره به بارش بالای ۱۰۰میلیمتر بارندگی در پنج شهرستان استان، تصریح کرد: آمار دقیق خسارات باید هر چه سریعیتر برآورد شود و بر اساس شاخص‌های ۱۸ گانه با مختصات یو. تی. ام، جمع بندی و به وزارت کشور ارسال شود.

مدیرکل مدیریت بحران استان ایلام در پایان با تاکید بر لزوم ترویج بیمه در بین روستائیان و کشاورزان، اعلام کرد: بیمه نقش مهمی در جبران خسارت‌های ناشی از حوادث غیرمترقبه از جمله سیل دارد.

فرماندار ویژه دهلران نیز در این نشست با اشاره به خسارات سیل و بارندگی به روستای تختان، گفت: در هنگام وقوع حادثه، نیرو‌های امدادی و دستگاه‌های خدمات رسان به منطقه اعزام شده و اقدامات اولیه برای اهالی روستا انجام و در ادامه نیز پیگیری برای رفع مشکلات اهالی این روستا در دستور کار قرار گرفت.

لطیف صادقی افزود: با تشکیل نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات مدیریت بحران شهرستان دهلران موضوع بررسی زیرساخت‌های روستا از جمله آب، برق، گاز، طرح هادی، خسارات وارده به معابر روستا و برخی منازل مسکونی انجام شده است.

وی تاکید کرد: تصمیمات لازم در راستای رفع مشکلات این روستا، در اسرع وقت با حضور مدیر کل مدیریت بحران استان، مدیر عامل شرکت توزیع برق استان، جانشین مدیر عامل آبفای استان و سایر مسئولان شهرستان و بخش در دستور کار قرار گرفته است.

فرماندار ویژه دهلران با تاکید بر اینکه دستگاه‌های خدمات رسان باید جهت رفع مشکل این روستا به سرعت وارد عمل شوند، ابراز کرد: رفع مشکلات معابر روستا توسط بنیاد مسکن و حل مشکل راه دسترسی باید به سرعت انجام شود و در درازمدت از بنیاد مسکن توقع داریم که در خصوص احداث دیوار حائل این روستا پیگیری و بررسی لازم را انجام دهد.

دیگر خبرها

  • رفع مشکلات منطقه ۱۳ در دستور کار کمیته نظارتی شورای شهر اصفهان
  • بهره مندی بیش از ۱۲ هزار روستایی گلستان از تسهیلات قرض‌الحسنه
  • پوشش مناطق خطرآفرین دریا در دستور کار طرح سالم‌سازی
  • بهره وری غیر اصولی آب مشکلات آینده را بیشتر می‌کند
  • پاسخگویی به مطالبات مردم، در دستور کار مدیران خراسان جنوبی
  • آغاز مقاوم‌سازی ۷۵۰۰ واحد مسکن روستایی در استان اردبیل
  • آغاز مقاوم‌سازی ۷۵۰۰ واحد مسکن روستایی
  • مشکل سرایت بنزین به آب‌های سطحی اهواز در حال رفع است
  • رفع مشکلات زیرساختی روستای سیل زده تختان دهلران در دستور کار است
  • رفع آسیب‌های زیرساختی به روستاهای دهلران در دستور کار