Web Analytics Made Easy - Statcounter

بهنام نظری بامداد سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: با توجه به تحولات عراق و اهمیت تامین امنیت افراد، مرزهای این کشور برای حضور زائران در آیین پیاده‌روی اربعین حسینی مسدود شده و هم‌استانی‌ها از هر گونه تردد به سمت مرزهای این کشور خودداری کنند.

وی ادامه داد: به تمامی مسئولان و متولیان کاروان‌های زیارتی اعلام شده تا زمانی که وضعیت امنیتی کشور عراق به طور کامل سفید نشود و مسئولان این کشور امنیت جان زائران را تضمین نکنند اجازه ورود به این کشور داده نمی‌شود، بنابراین انتظار می‌رود مردم توصیه‌ها را جدی بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی بیان کرد: زائرانی که به صورت انفرادی قصد سفر به عراق را دارند نیز باید بدانند که برگه تمدید روادید مجوز ورود به عراق در این شرایط نیست و از حضور در مرزها به طور جدی پرهیز کنند.

نظری اظهار داشت: با توجه به اینکه احتمال کشیدن ناامنی‌ها به استان‌های هدف زائران از جمله نجف و کربلا نیز وجود دارد، علاوه بر مسدود شدن مرزهای زمینی ، تمامی پروازهای فرودگاه امام خمینی(ره) تهران به مقصد عراق از سوی ستاد ملی اربعین کنسل شده است.

وی اضافه کرد: حضور و ازدحام زائران در مرزهای عراق مشکلات زیادی را به دنبال دارد، بنابراین در این شرایط از هم‌استانی‌ها انتظار می‌رود با جدی گرفتن توصیه‌ها، از تردد به سمت مرزهای کشور عراق پرهیز کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: با توجه به اینکه این استان در کریدور شمال به جنوب و شرق به غرب کشور واقع شده و بسیاری از زائران برای حضور در مرزها باید از این استان عبور کنند و اکنون نیز مجوز تردد به آنها داده نمی‌شود، به تمامی فرمانداران ابلاغ شده تا با همکاری پلیس راه، اداره کل راهداری و نهادهای خدماتی نسبت به خدمات رسانی به این افراد برای بازگرداندن آنها به مبداء سفر خود اقدام کنند.

نظری افزود: مردم برای آگاهی از جریان تحولات عراق و شرایط مرزها، رسانه‌های رسمی کشور را دنبال کنند و به اخبار منتشر شده در فضای مجازی اعتماد نکنند.

برچسب‌ها اراک استان مرکزی تحولات عراق زائران اربعین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اراک استان مرکزی تحولات عراق اراک استان مرکزی تحولات عراق زائران اربعین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۸۰۸۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارز مسافرتی زائران اربعین پیش بینی شده است

به گزارش خبرنگار مهر، سید مجید میراحمدی افزود: ستاد مرکزی اربعین و بانک مرکزی ارز مسافرتی برای زائران اربعین به صورت دینار مانند سال گذشته پیش بینی کرده است.

وی ادامه داد: نماینده بانک مرکزی نیز برای تأمین ارز موافقت خود را اعلام کرد و قطعاً میزان ارز زائرین اربعین حداقل برابر با میزان سال گذشته خواهد بود و اگر لازم باشد افزایش پیدا می‌کند.

احمدی گفت: موافقت اولیه برای تأمین ارز موکب‌ها با بانک مرکزی صورت گرفته و در آینده جزئیات آن مشخص می‌شود.

کد خبر 6098195

دیگر خبرها

  • مسافران آخر هفته بخوانند ؛ محدودیت‌ های ترافیکی جاده های شمالی
  • استقرار ۱۲ تیم امدادی در مسیر تردد زائران بازی‌دراز
  • ۵۰‌ درصد تردد زوار عراق از مرز مهران است
  • میراحمدی: تصمیمات در خصوص سفر اربعین اتباع خارجی با ستاد مرکزی است
  • تمهیدات لازم برای اربعین از سوی کشور عراق اندیشیده می شود
  • توافق با عراق برروی بیش از ۵۰ محور درخصوص ایام اربعین
  • ارز مسافرتی زائران اربعین پیش بینی شده است
  • تمهیدات لازم برای حل و فصل مشکلات مرزهای ایران و عراق در اربعین
  • بردن گیاهان دارویی و مواد اسیدی به عربستان ممنوع است
  • مرز خسروی روز به روز مورد استقبال بیشتر زائران قرار می‌گیرد