Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@17:07:24 GMT

پیشرفت فیزیکی ۴۹ درصدی طرح فاضلاب اهواز

تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۸۱۰۲۹

پیشرفت فیزیکی ۴۹ درصدی طرح فاضلاب اهواز

ایسنا/خوزستان مدیرعامل آبفا خوزستان با بیان اینکه گره کور فاضلاب کشور در اهواز است، گفت: پیشرفت فیزیکی طرح فاضلاب اهواز حدود ۴۹ درصد است.

محمدرضا کرمی نژاد در نشست خبری که شامگاه ۷ شهریورماه در حاشیه نمایشگاه هفته دولت در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: عزم دولت بر حل مشکلات آب و فاضلاب خوزستان است و در این زمینه با ورود مقام معظم رهبری به مساله فاضلاب اهواز این مشکل به یک دغدغه ملی تبدیل شد که همه برای حل آن در تلاش هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، وی افزود: زمانی که کار حل مشکل فاضلاب اهواز را در دستور کار قرار دادیم در حدود ۳ هزار نقطه در شهر اهواز فاضلاب به صورت همزمان پس می زد اما با کار جهادی که انجام شد در یک مقطع ۸ ماهه فاضلاب اهواز جمع آوری شد.

مدیرعامل آبفا خوزستان گفت: با اجرای دو طرح ضربتی در فاضلاب اهواز اقدامات بسیار خوبی در بحث حل مشکلات فاضلاب شهر اهواز انجام شده است. امروز مشکلات مناطقی که طرح های ضربتی فاضلاب در آن ها اجرایی شده برطرف شده است.

کرمی نژاد با بیان اینکه پیشرفت طرح فاضلاب شهر اهواز از سال ۱۳۷۲ تا ۱۴۰۰ حدود ۳۰ درصد بود؛ عنوان کرد: از سال گذشته تاکنون پیشرفت فیزیکی طرح فاضلاب اهواز به حدود ۴۹ درصد رسیده است.

وی افزود: در نقاط مختلف شهر اهواز و همچنین مناطق حاشیه ای اهواز در حال انجام طرح های فاضلاب هستیم و بسیار امیدواریم بتوانیم ظرف مدت دو سال مشکلات فاضلاب اهواز را به صورت کامل حل کنیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اهواز گفت: ۱۲ نقطه در شهر اهواز برای سال ۱۴۰۱ و ۱۲ منطقه برای سال ۱۴۰۲ در نظر گرفته شده است و با اجرای طرح ها در این نقاط یک بار برای همیشه فاضلاب اهواز به صورت بهداشتی و کامل جمع آوری خواهد شد.

کرمی نژاد بیان کرد: گره کور فاضلاب کشور در اهواز است و اگر مشکل فاضلاب اهواز حل شود به این معنا است که مشکل فاضلاب همه جا حل خواهد شد.

وی ادامه داد: دولت اعتبارات خوبی به خوزستان برای حل مشکلات فاضلاب اختصاص داده است. در این زمینه قرار است قرارگاه خاتم با اعتباری حدود ۲ هزار میلیارد تومان پروژه فاضلاب آبادان و خرمشهر را تکمیل کند. تفاهم نامه این طرح در حال امضا است و امیدواریم به زودی اجرایی شود.

مدیرعامل آبفا خوزستان گفت: مشکل آب یک هزار و ۳۶۱ روستا در خوزستان از سال گذشته تاکنون حل شده است و در تلاش هستیم تا این تعداد  را به یک هزار و ۵۰۰ روستا برسانیم.

کرمی نژاد ادامه داد: با توجه به بحث کیفی و کمی آب در شهر اهواز، برای این شهر باید ۳ تصفیه خانه آب ساخته شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی فاضلاب اخبار اقتصادی خوزستان مدیرعامل آبفا خوزستان فاضلاب اهواز طرح فاضلاب کرمی نژاد شهر اهواز حل مشکل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۸۱۰۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیمارستان نیایش خرم‌آباد ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

به گزارش خبرآنلاین لرستان ، ابوطالب شفقت دقایقی پیش با حضور در محل پروژه ساخت بیمارستان نیایش خرم‌آباد از روند ساخت آن بازدید کرد .

وی افزود: این پروژه از پروژه های بزرگ غرب است که در دولت قبل در سال ۹۳ کلنگ زنی و تا سال ۱۴۰۰ تنها ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته اما سال ۱۴۰۰ تا به امروز پیشرفت این پروژه به ۶۵ درصد رسیده و به اندازه ۱۰ سال گذشته در این پروژه کار عمرانی و ساخت و ساز صورت گرفته است.

استاندار لرستان ادامه داد : این پروژه با سرعت بسیار رضایت بخشی توسط قرارگاه خاتم با ۲۸۰ نفر پرسنل فعال با پرسنل و مهندسین مجرب و متخصص در حال ساخت است و سال ۱۴۰۴ قطعاً تکمیل و به بهره‌برداری خواهد رسید.

دکتر دلفان رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان در این بازدید نیز از بیمارستان نیایش بعنوان بزرگترین مراکز درمانی غرب کشور نام برد و گفت : بیمارستان نیایش یک بیمارستان مدرن و با دارا بودن همه بخشهای پزشکی از جمله سوختگی خواهد بود که با افتتاح آن بخش زیادی از نیازهای آموزشی و درمانی استان مرتفع خواهد شد . ‌

وی افزود: انتظار می رود با حمایت استاندار و از طریق اعتبارات دولتی منابع مالی این پروژه تامین یابد تا سرعت ساخت پروژه نسبت به حال حاضر دوچندان شده و تلاش می کنیم در حوزه منابع مالی اعتبارات بموقع طرح تخصیص یابد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان اظهار کرد: در حال حاضر بیش از ۵۰ پروژه با ۱۶۸ هزار مترمربع مساحت در سطح استان در حال اجراست که در صورت بهره‌برداری تحول کم سابقه‌ای در حوزه بهداشت و درمان استان ایجاد خواهد شد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901054

دیگر خبرها

  • پیشرفت ۷۰ درصدی ساخت پل عنافچه شهرستان باوی
  • پیشرفت فیزیکی ۹۲ درصدی پل سفیدرود
  • پیشرفت فیزیکی بیش از ۹۰ درصدی ۱۵ پایگاه امدادی در لرستان
  • پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصدی پروژه نهضت ملی مسکن هیدج
  • بررسی آخرین وضعیت تکمیل سامانه فاضلاب روستای ریحان آباد شهرستان ارومیه
  • شتاب یک پروژه بیمارستانی در دولت سیزدهم
  • بیمارستان نیایش خرم‌آباد ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • فاز اول پروژه جاده مرزی آستارا با پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصد در حال تکمیل است
  • پروژه آبرسانی شهرستان بهمئی ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • تصفیه‌خانه دوم آب شرب اردبیل ۱۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد