Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالرضا کابلی شامگاه دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: در پنج ماهه نخست سال جاری، تعداد ۲۸ مورد برداشت شن و ماسه و تخلیه پساب گل آلود سنگ شکن به رودخانه و مجاری آبی گلستان شناسایی و به مالک شرکت و کارگاه‌ها اخطار داده شد تا در اسرع وقت نسبت به رفع خسارت اقدام کنند.

مدیر دفتر محیط زیست و کیفیت منابع آب شرکت آب منطقه‌ای گلستان ادامه داد: در غیر این صورت مطابق قانون و مقررات مربوطه اقدام شده و رونوشت اخطاریه‌های مذکور به دستگاه‌های نظارتی و محاکم قضایی هم ارسال می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی توضیح داد که برخی کارگاه‌های سنگ شکن بعضاً پساب تولیدی ناشی از شست و شوی مصالح شن و ماسه را همراه با گل و لای به بستر رودخانه تخلیه می‌کنند که این اقدام تاثیر سوء در کیفیت آب رودخانه داشته و باعث رسوب گذاری در بستر رودخانه می‌شود.

وی اضافه کرد: این کار روند توسعه اکوسیستم آبی و زیستگاه‌ها را مختل کرده و باعث ورود خسارت به آن و پیامدهای ناگوار دیگر می‌شود.

کابلی تأکید کرد: احداث حوضچه‌های رسوب گیر در محوطه کارگاه برای تصفیه پساب در حد استانداردهای خروجی مجاز سازمان حفاظت محیط زیست و با رعایت حریم رودخانه الزامی است.

کد خبر 5576755

منبع: مهر

کلیدواژه: گرگان آب منطقه ای گلستان برداشت شن و ماسه هفته دولت بوشهر کرمانشاه اربعین حسینی ویروس کرونا اربعین 1401 خطبه های نماز جمعه افتتاح طرح عمرانی گرگان قزوین گناوه آمار کرونا دولت سیزدهم آبرسانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۸۱۵۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی برداشت یک میلیون و ۸۰۰ هزار تُن انواع محصولات کشاورزی در استان گلستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان؛ محمد برزعلی افزود: پیش بینی می‌شود امسال در بیش از یک میلیون تُن گندم و ۱۱۰ هزار تُن کلزا و یکصد هزار تُن جو در استان برداشت شود.

علی اکبر مهقانی، معاون بهبود تولیدات گیاهی جهادکشاورزی گلستان نیز از کشاورزان خواست: محصولات خود را فقط به مراکز مجاز تحویل دهند.

مریم برزنونی رئیس اداره فناوری و مکانیزه جهادکشاورزی گلستان هم با بیان اینکه سه هزار کمباین آماده برداشت محصولات کشاورزی در استان است، خاطرنشان کرد: پیش بینی سوخت کمباین‌ها از هم اکنون انجام شود.

وی تاکید کرد: حمل محصولات در ماشین‌های بدون کاور ممنوع است.

دیگر خبرها

  • شرنگ شیرابه در کام خزر
  • شناسایی ۶۵۰ کارگاه پرخطر در قزوین
  • شرنگ شیرابه در کام خزر/ میلیون‌ها مسافر به شوق شنا از راه می‌رسند
  • دستگیری متخلفین برداشت غیرمجاز شن و ماسه در منطقه حفاظت شده تالاب نوروزلو
  • بهره برداری از ۲۱ تصفیه خانه در واحد‌های تولیدی استان همدان
  • پیش بینی برداشت یک میلیون و ۸۰۰ هزار تُن انواع محصولات کشاورزی در گلستان
  • میانگین بهره مندی مازندران از فاضلاب بهداشتی ۲۱ درصد است
  • پیش بینی برداشت یک میلیون و ۸۰۰ هزار تُن انواع محصولات کشاورزی در استان گلستان
  • پساب شهری در کرمانشاه جایگزین آب مصرفی صنایع شد
  • تصرف و برداشت غیر مجاز بستر رودخانه تا گرانفروشی توسط ماسه شویی‌ها در اهر