Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/یزد خانه مطبوعات یزد، اداره کل فنی و حرفه ای و کانون انجمن‌های صنفی آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای آزاد یزد با هدف ارتقای همکاری‌های سه جانبه، تفاهمامه همکاری امضاء کردند.

 «مجید حق‌جو» مدیر کل اداره آموزش فنی و حرفه ای استان یزد در مراسمی که به همین منظور برگزار شد، ضمن گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر اظهار کرد: یار اول فنی و حرفه‌ای در حوزه آموزش اصحاب رسانه هستند چرا که می توانند صدای رسای سازمان آموزش فنی و حرفه ای و ترویج دهنده برنامه ها و رویکردهای اداره آموزش فنی و حرفه‌ای باشند و موجب موثر واقع شدن آموزش‌ها، برنامه‌ها و اهدافمان شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از اهداف انعقاد این تفاهم نامه را انعکاس رسانه‌ای اقدامات حوزه آموزش فنی و حرفه‌ای در یزد در راستای اطلاعرسانی مطلوب به مردم ذکر و خاطر نشان کرد: طبق مفاد این تعهدنامه همچنین اعضای خانه مطبوعات و خانواده‌هایشان جهت استفاده از امکانات و خدماتی همچون مشاوره شغلی و آموزشی و برخی از خدمات آموزشگاه‌های خصوصی و دولتی فنی حرفه ای در استان از تخفیف برخوردار خواهند شد.

وی با بیان این که دوره‌هایی که توسط سازمان فنی و حرفه‌ای برگزار می شود برای اهالی رسانه رایگان است، افزود: دوره‌های آموزشی بخش خصوصی نیز با تخفیف ویژه ارائه می شود.

«علی حکیمیان» معاون امور فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز با بیان این که خانه مطبوعات در راستای همکاری هر چه بهتر و بیشتر با اداره کل فنی و حرفه ای استان همراهی اداره ارشاد و مدیر کل این اداره را نیز با خود خواهند داشت، عنوان کرد: بنا بر روایات کسی که شما را نقد می‌کند، بهترین هدیه را به شما می‌دهد؛ و خوشبختانه رسانه‌های استان یزد نیز انصافا در همین راستا و به همین شکل عمل می‌کنند.

وی با اشاره به این که رسانه‌ها مشکلات و چالش‌ها را دیده و به مسئولان بازتاب می‌دهند تا فرصتی برای حل و فصل مشکل احتمالی فراهم شود لذا انتظار داریم مسئولان نیز نقدپذیر باشند تا مسیر برای رسانه‌ها و فنی و حرفه‌ای مسیری روشن و دارای برکت باشد.

حکیمیان افزود: آموزش در استانمان متاسفانه مشکلاتی داشته و کماکان نیز دارد که بخشی از آن نیز مربوط به رسانه و خبرنگاری است لذا انتظار می‌رود در راستای حل این مشکل، فنی و حرفه‌ای، آموزش‌هایی را با به کارگیری اصحاب رسانه برای عموم مردم برگزار کند و مبحث سواد رسانه‌ای نیز به عنوتن موضوع مهمی در جهان امروز باید در استان ارتقا یابد.

«امین سامعی» مدیر خانه مطبوعات استان یزد نیز در این جلسه با تاکید بر این که خانه مطبوعات یک نهاد غیردولتی تحت نظارت وزارت ارشاد است، اظهار کرد: وظیفه اصلی این نهاد رسیدگی و ساماندهی فعالیت‌های رسانه ای استان و برگزاری دوره‌های آموزشی و در کل حمایت از رسانه‌هاست.

وی با تاکید بر این که یکی از برنامه‌های مهم خانه مطبوعات در خصوص آموزش است، اظهار کرد: یکی از اقداماتی که در این خصوص انجام شد، برگزاری دوره های آموزشی تابستانه در کل استان بود که هم اکنون نیز دایر است.

مدیر خانه مطبوعات توانمند سازی رسانه ها را دیگر برنامه‌های خانه مطبوعات عنوان کرد و گفت: در این راستا نیز اقداماتی با همکاری اداره کل ارشاد در حال پیگیری و انجام است و امیدواریم نتیجه مطلوبی نیز برای رسانه‌های استان داشته باشد.

سامعی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اهمیت اطلاع‌رسانی، ادامه داد: یکی از ارکان مهم ادارات، روابط عمومی‌ها هستند که تعامل آنها با رسانه‌ها جایگاه آن نهاد و ارگان را افزایش داده و ارتباط مردم با نهاد را به بهترین نحو افزایش می‌دهد.

«محمدرضا بیکس» رئیس کانون انجمن‌های صنفی آموزشگاه‌های فنی و حرفه ای آزاد استان نیز در سخنانی ابراز امیدواری کرد تا این تفاهم نامه آغاز فعالیت جدیدی در گسترش فعالیت آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه ای در استان باشد و با تعاملی که به وجود خواهد آمد، مردم، رسانه ها و آموزشگاه‌های فنی و حرفه منتفع شوند.

«سید بهادر بهادری» بازرس خانه مطبوعات نیز در سخنانی به اهمیت آموزش در همه سطوح اشاره کرد و افزود: امیدواریم آموزش به عنوان اساس پیشرفت جوامع بشری از نگاه مردم و مسئولان جایگاه والاتری داشته باشد که این نگاه اساس پیشرفت به سوی جامعه ای پویا و به روز است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری خانه مطبوعات يزد آموزش فنی و حرفه ای امضا تفاهم نامه همکاری آموزش فنی و حرفه ای خانه مطبوعات حرفه ای برنامه ها اداره کل رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۸۱۹۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضا دو تفاهم نامه علمی در همایش ملی تحول دیجیتال


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز فارس، دومین همایش ملی تحول دیجیتال و سیستم‌های هوشمند که از دیروز آغاز شده بود با ارائه مقالات برگزیده و برگزاری پنل‌های تخصصی به کار خود پایان داد.
سجاد خوشه چین دبیر اجرایی همایش ملی تحول دیجیتال و سیستم‌های هوشمند گفت: در حاشیه این همایش ، دو تفاهم نامه امضا شد که اولی با هدف شناسایی و برنامه ریزی برای رفع مشکلات سازمان انرژی اتمی و اقدامات فناورانه، آزمایشگاهی، دانشی، پژوهشی و علمی بین دکتر علی نوروزی، معاون سازمان انرژی اتمی و دکتر عبدالکریم افروزه، رئیس مرکز آموزش عالی لارستان منعقد شد.
از مهم ترین مفاد این تفاهم نامه ایجاد ظرفیت فرصت مطالعاتی اعضای هیات علمی در صنعت و فرصت مطالعات دانشگاهی برای خبرگان صنعتی، استفاده از امکانات آزمایشگاهی و پژوهشی و راه اندازی دوره‌های آموزشی با هدف توانمندسازی نیروی انسانی است.
خوشه چین افزود: همچنین تفاهم نامه دیگری بین دکتر محمد حسن زاده، رئیس پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران و دکتر عبدالکریم افروزه، رئیس مرکز آموزش عالی لارستان منعقد شد.

گسترش همکاری‌ها و استفاده بهینه از منابع و امکانات،  تبادل تجربیات علمی و پژوهشی  و برگزاری دوره‌های آموزشی از مهم ترین مفاد این تفاهم نامه است.

به گفته دبیر اجرایی همایش ملی تحول دیجیتال و سیستم‌های هوشمند ۱۰۱ مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شد که ۵۷ مقاله مورد پذیرش قرار گرفت.

وی افزود: از این میان، ۳۳ مقاله به صورت پوستری و ۲۰ مقاله به صورت ارائه حضوری و مجازی و ۴ مقاله در دو پنل تخصصی ارائه شد.
دومین همایش ملی تحول دیجیتال و سیستم‌های هوشمند با حمایت سازمان انرژی اتمی، پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران، شرکت پتروشیمی نوری، دانشگاه شیراز، دانشگاه صنعتی شیراز، دانشگاه شهید چمران اهواز، دانشگاه تفرش و برج علم و فناوری لارستان به مدت ۲ روز به میزبانی مرکز آموزش عالی لارستان برگزار شد.

شهرستان لارستان به مرکزیت شهر لار در فاصله ۳۴۰ کیلومتری جنوب شیراز قرار دارد.

دیگر خبرها

  • انعقاد تفاهم‌نامه‌ بنیاد نخبگان و آموزش و پرورش خراسان جنوبی
  • جزئیاتی از تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد آذربایجان‌شرقی و شرکت مهندسی معدنی نوآوران مس 
  • کلاس آموزش بازیگری کودک بارانا
  • از رکوردها تا یک تفاهم‌نامه تئاتری و...
  • آغاز همکاری‌ های حمل‌ ونقل بین‌ المللی و ترانزیتی ایران و تاجیکستان از بندر چابهار
  • آغاز به کار ستاد برگزاری نخستین المپیاد هنر در مشهد
  • یکی از بهترین آموزشگاه‌های آرایشگری مردانه در تهران با مدرک بین المللی
  • امضا دو تفاهم نامه علمی در همایش ملی تحول دیجیتال
  • تفاهم‌نامه فعالیت سازمان پزشکان بدون مرز در استان کرمان امضا شد
  • امضای تفاهم نامه طرح فیبر نوری در بیرجند