Web Analytics Made Easy - Statcounter

متحدان لیز تراس به روزنامه تایمز گفته‌اند که اگر تراس نخست‌وزیر انگلیس شود، قرار است برای اولین بار چین را به عنوان "تهدیدی" برای انگلیس معرفی کند.

به گزارش ایران اکونومیست، روزنامه تایمز روز دوشنبه در گزارشی اعلام کرد که این اقدام انگلیس می‌تواند پکن را در وضعیت مشابه مسکو قرار دهد؛ وضعیتی که براساس "چارچوب بازنگری سیاسی انگلیس"، مسکو به عنوان "تهدید بسیار جدی" برای لندن معرفی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این "چارچوب بازنگری سیاسی" که سال گذشته میلادی منتشر شد، دیپلماسی و دفاع را برای دهه بعدی در اولویت‌های انگلیس قرار می‌دهد.

همچنین این چارچوب، چین را یک "رقیب سیستماتیک" توصیف و استدلال کرد که تجارت و سرمایه‌گذاری انگلیس با این قدرت آسیایی باید بلامانع باقی بماند اما نسبت به "خطراتی درخصوص امنیت ملی" هوشیار باشد.

لیز تراس، وزیر امور خارجه انگلیس که برای منصب نخست‌وزیری تلاش می‌کند، وعده داد که اگر به این سمت برسد، این "چارچوب بازنگری سیاسی" را مجدد بررسی خواهد کرد و برخی از شروط آن را تغییر خواهد داد.

یکی از متحدان او به روزنامه تایمز گفت: «تحت نخست‌وزیری لیز تراس، هیچ روابط اقتصادی بین انگلیس و چین وجود نخواهد داشت.»

یکی دیگر از متحدان تراس بدون آنکه نامش فاش شود، گفت: «از زمانی که لیز وزیر خارجه شد (سپتامبر ۲۰۲۱) موضع سختی را در برابر پکن اتخاذ کرده است و به موضع جنگ‌طلبانه خود به عنوان نخست وزیر ادامه خواهد داد.»

وی افزود: «تراس درخصوص انتقاد از زورگویی اقتصادی چین فعال بوده است و با همکاری کشورهای گروه ۷ و سایر متحدان سرمایه‌گذاری‌ را در کشورهایی با درآمد پایین و متوسط ترتیب داد تا با ابتکار طرح کمربند و جاده چین مقابله کند.»

لیز تراس قبلا مدعی شده بود که برندهای چینی در حوزه فناوری، "خطر امنیتی" به همراه دارند و خواستار ارسال بیشتر تسلیحات به تایوان شد؛ جزیره‌ای که پکن آن را بخشی از خاک خود می‌داند.

لیز تراس به همراه ریشی سوناک، وزیر دارایی سابق انگلیس برای مقام رهبری حزب حاکم محافظه‌کار انگلیس که بعدا نخست‌وزیر این کشور می‌شود، با یکدیگر رقابت می‌کنند.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: لیز تراس ، انگلیس ، چین ، روزنامه تایمز انگلیس

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: لیز تراس انگلیس چین روزنامه تایمز انگلیس روزنامه تایمز نخست وزیر لیز تراس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۸۳۳۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صفحه نخست روزنامه‌های اصفهان (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اصفهان؛ اصفهان در رتبه هفتم دریافت اعتبارات ملی است،آغاز ثبت نام وام یارانه پنج میلیونی وسهم شش هزار میلیاردی اصفهان ازمولد سازی ازجمله تیترهای پرنگ روزنامه های اصفهان در هشتم اردیبهشت است.




دیگر خبرها

  • صفحه نخست روزنامه‌های قم یکشنبه ۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • صفحه نخست روزنامه‌های یکشنبه نهم اردیبهشت ماه
  • صفحه نخست روزنامه‌ها _ یکشنبه ۹ اردیبهشت
  • گمانه‌زنی تایمز درباره بازداشت سران تل‌آویو به اتهام جنایت جنگی
  • عکس/ صفحه نخست روزنامه‌های یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • صفحه نخست روزنامه‌های هرمزگان ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • صفحه نخست روزنامه‌های شنبه هشتم اردیبهشت ماه
  • صفحه نخست روزنامه ها‌ی شنبه ۸ اردیبهشت
  • صفحه نخست روزنامه‌های اصفهان (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)
  • صفحه نخست روزنامه‌ها - شنبه ۸ اردیبهشت