Web Analytics Made Easy - Statcounter

فتح الله توسلی در نشست علنی امروز سه شنبه، ۸ شهریورماه مجلس در اخطاری، گفت: مجلس در ۲ سال گذشته توانسته قوانین خوبی را تصویب کند که در ساماندهی زندگی و معیشت مردم نقش داشته باشد. قوانین خوبی در بحث لغو تحریم‌ها و صدور مجوز‌های کسب و کار تصویب کردیم و در زمینه نظارتی هم اقدامات خوبی انجام گرفته است که مهم‌ترین آن‌ها تهیه گزارش فولاد مبارکه بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به گزارش‌های نظارتی دیوان محاسبات و مرکز پژوهش‌های مجلس، افزود: همکاران ما در دیوان ماه‌ها برای تهیه گزارش از وضعیت اقتصادی کشور و عملکرد دولت قبل و فعلی زحمت کشیده اند. آیا همکاران ما در مجلس این گزارش‌ها را مطالعه کرده اند؟

نماینده مردم بهار، کبودرآهنگ در مجلس یازدهم، یادآور شد: اگر قرار است ما قانونی را در مجلس تصویب کنیم و اجرا نشود خودمان را سرکار گذاشته ایم یا مردم؟ گزارش ۲ ماهه دیوان محاسبات به دست ما رسیده، متاسفانه از ۱۷ احکام قانون بودجه ۱۴۰۱ تنها ۴ مورد اجرا شده است، بسیاری از آئین نامه‌ها و دستورالعمل‌ها هنوز تهیه یا اجرا نشده است. این موضوع در مورد احکام قانون برنامه ششم توسعه نیز صدق می‌کند.

وی با اشاره به بررسی طرح بانکداری گفت: ما در مجلس به دنبال تصویب قانونی با جزئیات برای بانک مرکزی هستیم، اما اگر قرار است این قانون اجرا نشود چرا ما باید این همه برای آن وقت صرف کنیم. ما به خدا و قرآن و در مقابل مردم قسم یاد کردیم که از حقوق آن‌ها دفاع کنیم لذا باید مشخص شود که چرا قوانین اجرا نمی‌شود و چه کسی باید نظارت کند.

توسلی با انتقاد از عدم وجود ضمانت اجرایی در قوانین، گفت: آیا در همین طرح بانکداری ضمانت اجرایی دیده شده است. ۶ ماه از سال ۱۴۰۱ می‌گذرد و اگر قرار باشد که آئین نامه‌ها و دستورالعمل‌های اجرایی قوانین مصوب تهیه و اجرا نشود، قانونگذاری صرف بی فایده است، این نوع قانون نوشتن به مردم ظلم است.

وی افزود: تدوین برنامه هفتم توسعه نیز را در دستورکار خواهیم داشت و اگر قرار باشد به همین شکل آن را تصویب کنیم و اجرا نشود نمی‌توانیم در پیشگاه خداوند و مردم پاسخگو باشیم.

محمدباقر قالیباف در پاسخ به اخطار این نماینده، گفت: وظیفه دیوان محاسبات تهیه گزارش است و گزارش‌ها براساس زمانبندی مشخص در زمان بودجه نویسی و مباحث نظارتی تهیه شده است. هیات رئیسه مجلس و همه نمایندگان هم وظیفه دارند که بر اجرای قوانین نظارت داشته باشند.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: ما برهمین اساس جلسات روز سه شنبه صحن علنی را به نشست‌های نظارتی اختصاص دادیم، قوانین حتما باید اجرا شوند، رئیس جمهور محترم نیز بار‌ها بر اجرای قوانین تاکید داشته است، ما باید کمک کنیم که کار در این سیستم بروکراسی انجام شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مجلس بودجه 1401 محمدباقر قالیباف اجرا نشود اگر قرار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۸۳۵۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش حقوق سربازان اجرایی می‌شود؟

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، احمد راستینه اظهار داشت: ما احکام را تحویل دولت دادیم و به دولت اجازه دادیم بر اساس احکام جدول مصارف خود را تدوین کند، خب جداول ارتباطی به حقوق و مزایا ندارد؛ حقوق و مزایا از احکام تبعیت می‌کند لذا بهانه‌ای برای دولت وجود ندارد. دولت بر اساس احکامی که تصویب و ابلاغ شده باید نسبت به اعمال افزایش حقوق و مزایای سربازان اقدام کند.

بیشتر بخوانید: جزئیات کاهش مدت سربازی اعلام شد

وی با اشاره به تعیین تکلیف وضعیت تسهیلات در سال جدید و اینکه آیا با وجود عدم تصویب بودجه و نهایی شدن برنامه هفتم افزایش‌ها در آن اعمال می‌شود، گفت: الان هنوز سال مالی ۱۴۰۲ است و ربطی به کامل نشدن بودجه ندارد، براساس قانون کسانی که سال گذشته ثبت‌نام کردند و دریافت تسهیلات آن‌ها بنا به شرایطی به امسال موکول شده خب به نرخ سال گذشته دریافت می‌کنند و کسانی که امسال پرونده تشکیل داده و ثبت‌نام کنند، به نرخ امسال تسهیلات خود را دریافت خواهند کرد.

وی در ادامه اظهار داشت: تسهیلات ازدواج و فرزندآوری باید پرداخت شود و آنچه که در اینجا اهمیت دارد احکام بودجه است که تصویب و ابلاغ شده است، بر این اساس عدم بررسی و تصویب جداول بودجه مانعی برای بحث پرداخت تسهیلات ایجاد نمی‌کند.

راستینه همچنین در رابطه با افزایش حقوق سربازان نیز تصریح کرد: ما احکام را تحویل دولت دادیم و به دولت اجازه دادیم بر اساس احکام جدول مصارف خود را تدوین کند، خب جداول ارتباطی به حقوق و مزایا ندارد؛ حقوق و مزایا از احکام تبعیت می‌کند لذا بهانه‌ای برای دولت وجود ندارد. دولت بر اساس احکامی که تصویب و ابلاغ شده باید نسبت به اعمال افزایش حقوق و مزایای سربازان اقدام کند.

منبع: ایلنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1228905 برچسب‌ها سربازی اجباری

دیگر خبرها

  • تصویب جدول مربوط به مصارف استانی در مجلس
  • تصویب جدول مرتبط با اختصاص بودجه به طرح‌ها و پروژه‌های مختلف در مجلس
  • افزایش حقوق سربازان به اجرا در می آید؟
  • کدام نمایندگان جلسه مجلس را تعطیل کردند؟
  • افزایش حقوق سربازان اجرایی می‌شود؟
  • این ۳۵ نماینده مجلس باعث تعطیلی مجلس شدند
  • این ۳۵ نماینده مجلس باعث تعطیلی مجلس شدند +اسامی
  • طرح فهرست قوانین و احکام نامعتبر در حوزه ایثارگران اعلام وصول شد
  • مجلس بعدی باید ریل‌گذاری درستی برای دولت ایجاد کنند
  • منابع بودجه ۱۴۰۳ تصویب و جدول حقوق و مزایا رد شد