Web Analytics Made Easy - Statcounter

«سحر تاجبخش» روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با ایرنا درباره اینکه آیا سیلاب‌های تابستانی در رفع خشکسالی و کمبود منابع آب تاثیر گذار بوده است، اظهار کرد: سیلاب به معنای بارش‌های حجیم در مدت‌زمان کوتاه معمولاً اتفاق می‌افتد و بدیهی است که اگر راهکارهایی داشته باشیم تا بتوانیم بارش‌ها را ذخیره کنیم، شاید نه منابع روی زمین، بلکه منابع زیرزمینی را تا حدودی می‌توان تقویت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: سازوکار خیلی مناسبی برای جمع آوری تمام سیلاب‌ها در تمام نقاط کشور فراهم نیست؛ موضوعاتی مثل سدسازی و آبخیزداری در دو وزارتخانه جهاد کشاورزی و وزارت نیرو باید انجام شود تا از بارش‌های سیلابی نفعی ببریم.

رییس سازمان هواشناسی به موضوع تغییر اقلیم اشاره کرد و گفت: «تغییر اقلیم» مسئله مهمی است که باعث شده بارش‌ها به صورت عمدتاً رگباری و ناگهانی رخ دهد؛ در این شرایط به‌جز پیش‌بینی، تامین زیرساخت‌های لازم برای مدیریت آب‌های حجیم باید در دستور کار باشد.

تاجبخش درباره وضعیت بارش‌ها در پاییز و زمستان امسال نیز بیان کرد: برای فصل پاییز به خصوص ماه‌های اول تا نیمه آبان بارش قابل ملاحظه‌ای پیش‌بینی نمی‌شود و انتظار داریم پاییز «دیر رسی» داشته باشیم. بارش‌ها تقریباً از نیمه دوم آبان به بعد شروع می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: هر چند که همچنان بارش‌ها تا پایان پاییز هم قابل ملاحظه نخواهد بود، مگر اینکه از نوع سیلابی باشد که البته بارش سیلابی از یک ماه قبل قابل پیش‌بینی نخواهد بود و نهایتاً از ۱۰ روز جلوتر می‌توان اعلام کرد.

به گفته وی، پیش‌بینی نقشه‌ها در حال حاضر زمستان را نرمال نشان می‌دهد، اما چون فاصله تا فصل زمستان زیاد است، امکان تغییر نقشه‌ها  وجود دارد.

منبع: الف

کلیدواژه: پیش بینی بارش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۸۳۸۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرونشست زمین در جاده مزرعه عرب به حسن آباد بر اثر بارش‌های سیلابی+ فیلم

شهرستان جرقویه در استان اصفهان واقع شده است. مدتی است برخی از نقاط کشور با بارش شدید باران مواجه شدند. این بخش از استان اصفهان نیز با بارش باران سیل آسا همراه شد. بطوریکه موجب فرونشست زمین در جاده مزرعه عرب به حسن آباد شد.

شهروندخبرنگار ما فیلمی ارسال کرده است که مشاهده می‌کنید.

منبع: شهروندخبرنگار - اصفهان

بیشتر بخوانید:

تصاویری از فرونشست زمین در حوالی میدان قزوین تهران

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • بارش ۲ برابری در کرمان و سیلابی شدن شرق استان بدون تلفات
  • ترددهای دریایی با احتیاط انجام شود/ احتمال سیلابی شدن موقت رودخانه‌های فصلی
  • پیش‌بینی بارش‌های رگباری و تندباد برای ۱۱ شهرستان اصفهان تا آخر شب
  • پیش‌بینی بارندگی در کرمان/ بارش باران در رفسنجان به ۱۶ میلی‌متر می‌رسد
  • هشدار هواشناسی برای سیلابی شدن خراسان جنوبی
  • هشدار هواشناسی برای سیلابی شدن برخی مناطق خراسان جنوبی
  • هشدار هواشناسی برای سیلابی شدن مسیل ها در برخی مناطق
  • فرونشست زمین در جاده مزرعه عرب به حسن آباد بر اثر بارش‌های سیلابی+ فیلم
  • خورو بیابانک رکوردار بارندگی‌های استان اصفهان
  • پیش بینی آبگرفتگی گسترده معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها در سیستان و بلوچستان