Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@14:36:09 GMT

مخزن‌های ذخیره آب؛ راهکاری برای عبور از تنش آبی

تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۸۳۹۷۹

مخزن‌های ذخیره آب؛ راهکاری برای عبور از تنش آبی

ایسنا/اصفهان مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهرستان کاشان گفت: ایجاد مخزن‌های ذخیره آب، یکی از راهکارها برای عبور از تنش آبی در مناطق شمال استان اصفهان است که در هفته دولت، دو مخزن در این منطقه به بهره‌برداری رسید.

محمدرضا اسدی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در ششمین روز از هفته دولت، مخزن پنج هزار مترمکعبی شهر آران و بیدگل با اعتباری بیش از ۶۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با بهره‌برداری از این مخزن، حجم مخزن‌های ذخیره آب آران و بیدگل از ۱۴ میلیون لیتر به ۲۰ میلیون لیتر در روز افزایش پیدا می‌کند که حدود ۳۰ درصد حجم مخازن ذخیره این شهر از ابتدای تأسیس شرکت آب و فاضلاب  است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهرستان کاشان، تأکید کرد: با وجود کاهش بارش‌ها، آران و بیدگل تنها شهرستان کویری کشور است که هیچ‌کدام از ۱۱ روستای آن در تابستان امسال مشکل قطعی آب و آبرسانی سیار نداشته است.

اسدی تصریح کرد: بارندگی‌ها در حوزه آبریز دشت کاشان کاهش ۷۰درصدی داشت که کم‌آبی و خشکسالی این منطقه را تشدید کرد، بنابراین صرفه‌جویی در مصرف آب بیش از پیش ضروری است.

وی گفت: روزانه ۲۱۶ میلیون لیتر از طریق ۲۰۰ حلقه چاه عمیق برای جمعیت ۴۶۰ هزار نفری تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب کاشان پمپاژ می‌شود که سرانه آب برای هر نفر ۴۷۰ لیتر در شبانه‌روز در پیک مصرف است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهرستان کاشان، افزود: بهره‌برداری از مخزن ۵۰۰ متر مکعبی روستای «رحق» با اعتباری بالغ بر ۳۵ میلیارد ریال از دیگر برنامه‌های شرکت آب و فاضلاب کاشان در هفته دولت بود که از محل بودجه ملی و مردمی تأمین اعتبار شده است.

همچنین فرماندار آران و بیدگل به ایسنا گفت: ما نمی‌توانیم به مدیریت تأمین آب بسنده کنیم، بلکه باید به سمت مدیریت مصرف آب هم حرکت کنیم تا بتوانیم از آبی که از اعماق زمین به سختی خارج می‌شود بهترین بهره‌برداری را داشته باشیم.

علی‌اکبر رضایی افزود: اگر پیش از این به جای هزینه‌های گزاف برای مدیریت تأمین آب، شهروندان با مدیریت مصرف آب آشنا شده بودند، امروز با مشکل بحران کم‌آبی روبرو نبودیم.

وی تأکید کرد: مدیریت مصرف آب در بخش کشاورزی، بخش عمده‌ای از مشکل کمبود آب را حل می‌کند که گام نخست آن، تغییر الگوی کشت و بهبود فرایند آبیاری محصولات است و هوشمندسازی کنتور آب چاه‌ها و تدوین طرح‌های تشویقی برای کشاورزان برای کشت محصولات کم آب بخشی از این فرآیند است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها استان اصفهان هفته دولت مخزن آب اضطراری شرکت آب و فاضلاب آران و بیدگل بهره برداری مصرف آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۸۳۹۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باند دوم جاده امیدیه تا سه‌راهی آغاجاری از سوی نفت و گاز آغاجاری تکمیل می‌شود

مدیرعامل شرکت نفت و گاز آغاجاری گفت: با هدف کاهش حوادث جاده‌ای، عملیات تکمیل باند دوم جاده امیدیه تا سه‌راهی آغاجاری از سوی این شرکت انجام می‌شود.

به گزارش شانا به‌نقل از شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری، جواد تقی‌زاده گفت: با توجه به ترافیک شدید و تردد بالای محور امیدیه به دیلم و آغاجاری و بروز حوادث پرشمار خودرویی و درنتیجه آسیب‌های جانی و مالی برای همشهریان گرامی، تکمیل این قسمت از جاده به طول هزار و ۵۰۰ متر در دستور کار قرار گرفت.

وی با اشاره به ضرورت تسریع در روند تکمیل باند دوم جاده امیدیه تا سه‌راهی آغاجاری افزود: عملیات اجرایی این پروژه با تلاش مجموعه مهندسی و ساختمان شرکت با ۳۲۰ میلیارد ریال هزینه آغاز و پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد.

شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری، به‌عنوان زیرمجموعه‌ شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، درزمینه تولید و بهره‌برداری، فرآورش و انتقال نفت خام و گاز طبیعی، همچنین تولید میعانات گازی فعالیت می‌کند. ظرفیت تولید نفت این شرکت به‌طور میانگین معادل ۶۱۵ هزار بشکه و ظرفیت تولید گاز آن حدود ۲۰ میلیون مترمکعب در روز است، این شرکت همچنین روزانه ۳۰ هزار بشکه میعانات گازی تولید می‌کند.

دیگر خبرها

  • باند دوم جاده امیدیه تا سه‌راهی آغاجاری از سوی نفت و گاز آغاجاری تکمیل می‌شود
  • بارش های تهران چقدر کاهش داشته است؟ | برنامه های آبفا برای جلوگیری از هدررفت آب
  • اجرای پروژه ذخیره آب در بندر امام‌حسن بوشهر
  • پویش هر کارمند یک سفیر و حامی آب راه‌اندازی شود
  • بازدید معاونت بهره‌برداری و توسعه فاضلاب از تاسیسات فاضلاب شهرستان سلماس
  • اجرای طرح بزرگ آبرسانی قلعه مختار اندیمشک نیاز آبی مردم را برطرف می‌کند
  • جهاد آبرسانی در ۶۹ روستای ایلام از ابتدای سال جاری آغاز شده است
  • پروژه آبرسانی به شهر ارکواز ملکشاهی امسال تکمیل می شود
  • ۱۳ حلقه چاه در کرج حفر و وارد مدار بهره برداری شد
  • کاهش ۵ درصدی سرانه مصرف آب از اولویت‌های آبفای کشور است