Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک‌سال از سپردن سکان اداره کشور به دولت سیزدهم می‌گذرد، دولتی که به ریاست آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و با شعار «دولت مردمی، ایران قوی» کار خود را آغاز کرد و به اذعان بسیاری از کارشناسان و ناظران، در تاریخ دولت‌های پس از انقلاب، هیچ دولتی به‌اندازه دولت سیزدهم و آیت‌الله رئیسی میراث‌دار مشکلات، ضعف‌ها و کاستی‌های برجای‌مانده از دولت پیش از خود نبوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وضعیت بد شاخص‌های کلان اقتصادی، کسری بودجه، کاهش ارزش پول ملی، تورم بالا و بسیاری دیگر از چالش‌ها که ماحصل سیاست‌گذاری‌ها و اقدامات نادرست‌ سال‌های پیش از ۱۴۰۰ بود شرایطی را رقم زد که به گفته آیت‌الله رئیسی در اولین حضور وی در جلسه هیات دولت که با وزرای دولت قبل برگزار شد، نخستین چالش پرداخت حقوق مردادماه بود!

با این‌حال گرچه چالش‌ها بسیار زیاد بوده و هست، اما با همت مسئولان دولت سیزدهم اعم از رئیس جمهور، وزرا و سایر ارکان دستگاه اجرایی، طی یکسال گذشته علاوه بر رفع بسیاری از چالش‌های گذشته و تلاش برای ریل‌گذاری صحیح در حرکت به سوی شرایط بهتر، اقدامات ارزشمندی نیز در حوزه‌های مختلف عملکردی صورت گرفته است که به نظر می‌رسد با گذشت یک سال از استقرار دولت اکنون نوبت به بازخوانی آن رسیده است.

در گفت‌وگوی ایرنا با رضا سلیمانی از فعالان سیاسی و دانشجویی چهارمحال و بختیاری و فرزند شهید مدافع حرم شهید عزت‌الله سلیمانی تلاش شده تا بخشی از دستاوردهای و رویکردهای دولت سیزدهم تبیین شود.

ایرنا: عملکرد یکساله دولت سیزدهم را در حوزه سیاست داخلی چگونه ارزیابی می‌کنید؟ در این مدت کشور به چه موفقیت‌ها و پیشرفت‌هایی دست پیدا کرد؟

رضا سلیمانی: پس از اینکه دولت سیزدهم، امور قوه مجریه را عهده‌دار شد، تغییر کنشگری دولتمردان محسوس بود. دولت تلاش کرد در سیاست داخلی با اتکا به توان بومی طرح‌های معطل مانده و نیمه تمام کشور را تکمیل کند.

اصلاح قانون هدفمندی یارانه‌ها به ویژه در حوزه آرد و نان از دیگر سیاست‌های دولت سیزدهم به شمار می‌رود که حتی نظر مخالفان دولت را نیز کسب کرده است و در آینده می‌توان نتایج بیشتر این طرح را شاهد باشیم.

واکسیناسیون گسترده علیه کرونا نیز از دیگر توفیقات دولت در عرصه داخلی به شمار می‌رود و سبب شد تا فوتی‌های کرونا در کشور به حداقل برسد و مردم به زندگی عادی خود بازگردند. دولت در عرصه توسعه صنعتی کشور نیز گام‌های بزرگی برداشته است و طرح‌های توسعه‌ای به خوبی به پیش می‌رود.

بی‌شک رمز موفقیت دولت در عرصه داخلی، مردمی‌سازی امور است و رییس‌جمهور با اتکا به این ابتکار توانسته امور کشور را به خوبی هدایت کند.

ایرنا: به موازات موفقیت‌های دولت در عرصه داخلی، نحوه عملکرد دولت سیزدهم در عرصه سیاست خارجی را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

سلیمانی: دولت سیزدهم رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و مبانی دین را نه تنها در عرصه سیاست داخلی بلکه در حوزه سیاست خارجی نیز به خوبی پیاده کرده است.

اینکه دولت سیزدهم امور داخلی و خارجی کشور را هیچگاه به تحریم‌ها و برجام گره نزده است نکته قابل توجه کنشگری دولت است.

حضور عزت‌مندانه و با اقتدار در مذاکرات نیز از دیگر نقاط قوت دولت سیزدهم به شمار می‌رود و با وجود اینکه در مذاکرات هسته‌ای حاضر شده اما آرایش نظامی خود را در جبهه مقاومت حفظ کرده و در صورت بروز تحرکی در منطقه جواب دشمن را به سختی می‌دهد.

ایرنا: نگاه دولت سیزدهم در محرومیت‌زدایی و توجه به مناطق کمتربرخوردار چگونه است؟

سلیمانی: محرومیت‌زدایی و توجه به مناطق محروم از سیاست‌های قابل توجه دولت سیزدهم به شمار می‌رود و سفرهای استانی دولت به نقاط مختلف کشور نمود این سیاست است.

بودجه بی‌سابقه‌ای که برای استان چهارمحال و بختیاری در سفر استانی مصوب شد نیز مصداقی برای توجه دولت به مناطق کمترتوسعه یافته است.

مدیریت جهادی دولت از سطوح استانی تا ملی و توجه به نقاط دورافتاده و محروم موضوعی است که در وقوع بحران‌هایی نظیر سیل و زلزله به خوبی مشاهده کردیم.

ایرنا: با سفرهای استانی دولت تا چه اندازه موافق هستید و به نظر شما این سفرها چه تاثیری در اداره امور کشور داشته است؟

سلیمانی: سفرهای استانی نشان داد که دولت از دل مردم است و مشکلات و مسائل کشور را از نزدیک رصد می‌کند. این موضوع امید را در دل مردم زنده کرده است و سرمایه اجتماعی که بر اثر کج‌سلیقگی و کم‌کاری‌های دولت گذشته تحلیل رفته بود را بازیابی و احیا کرده است.

در سفرهای استانی طرح‌های پیشران و نیمه‌تمام استان‌ها به خوبی شناسایی و در راستای تکمیل آن اعتبار و همت لازم به کار گرفته شده است.

در مجموع سفرهای استانی بسیار مطلوب ارزیابی می‌شود و بی‌شک منفعت آن به مردم می‌رسد.

ایرنا: عملکرد دولت در حوزه دانشگاه را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

سلیمانی: دولت نه تنها در حمایت از نخبگان دانشگاهی و شرکت‌های دانش‌بنیان اقدامات قابل توجهی داشته بلکه در تقویت ارتباط بین دانشگاه و صنعت نیز گام‌های بزرگی برداشته است. فضای امیدواری در دانشگاه‌ها حاکم شده و جامعه دانشگاهی به این باور رسیده که می‌تواند در جامعه تاثیرگذار باشد.

با این وجود اقدامات انجام شده در حوزه دانشگاه کافی نیست و انتظار می‌رود دولت اقدامات بیشتری انجام دهد.

به گزارش ایرنا، در سفر رییس جمهور و هیات دولت به چهارمحال و بختیاری در ۱۹ خردادماه ۱۴۰۱ اعتبارات و مصوباتی برای توسعه و عمران و آبادانی چهارمحال و بختیاری در نظر گرفته شد که به گفته کارشناسان این میزان اعتبار در تاریخ استان بی‌سابقه بوده است.

برچسب‌ها شهرکرد چهارمحال وبختیاری دولت مردمی دولت سیزدهم پروندهٔ خبری یکسال با «دولت مردم»

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرکرد چهارمحال وبختیاری دولت مردمی شهرکرد چهارمحال وبختیاری دولت مردمی دولت سیزدهم چهارمحال و بختیاری شمار می رود سفرهای استانی دولت در عرصه دولت سیزدهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۸۴۲۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرماندار: نارضایتی اجتماعی از هیچ دستگاه اجرایی در زهک پذیرفتنی نیست

 حسن دهمرده  در جلسه شورای اداری زهک با اشاره به اقدامات مطلوب دولت در سالی که گذشت؛ اظهار کرد: نمره سال گذشته ادارات این شهرستان در تحقق سیاست‌های کلی نظام و اهداف دولت سیزدهم نمره مطلوبی است و باید تلاش کنیم در سال جاری با برنامه‌ریزی درست شاخص‌های توسعه این شهرستان در بخش‌های مختلف ارتقا یابد.

وی افزود: ما چاره‌ای جز جبران عقب ماندگی‌ها و سرعت بخشیدن به فرایند پیشرفت زهک نداریم، بنابراین مدیرانی که در سال گذشته عملکرد ضعیف‌تری داشتند باید تلاش بیشتری داشته باشند.
فرماندار زهک با اشاره به شعار سال و اولویت‌های دولت سیزدهم، بیان کرد: از عملکرد برخی از دستگاه‌های اجرایی نارضایتی‌های نسبی وجود دارد که باید مدیران نسبت به رفع آن اقدام کرده و از ایجاد ناامیدی در جامعه پیشگیری کنند.

 
 

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • افزایش حقوق بازنشستگان قطعی شد؟ /پاسخ سخنگوی دولت
  • ادعای وزیر رئیسی درباره تحقق وعده مهم دولت سیزدهم! | فیلم
  • یک میلیون روستایی و کشاورز در دولت سیزدهم بیمه شدند
  • افزایش ۱۲۷ میلیون مترمکعبی ظرفیت تولید گاز کشور با توسعه ۱۶ میدان گازی/ افزایش حدود ۶ برابری سرمایه‌گذاری در صنعت نفت در دولت سیزدهم
  • ببینید | ادعای وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره یک وعده مهم در دولت سیزدهم!
  • رشد ۵۰درصدی تشکل های مردم نهاد چهارمحال و بختیاری
  • یک برگ دیگر از ناکارآمدی های دولت سیزدهم/ تولیدات خودروسازان داخلی کجاست؟
  • توسعه تجارت و مراودات مرزی از سیاست‌های دولت سیزدهم است
  • فرماندار: نارضایتی اجتماعی از هیچ دستگاه اجرایی در زهک پذیرفتنی نیست
  • رئالیسم سیاسی چیست؟