Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-04-30@20:30:24 GMT

نخست وزیر عزاق کیست؟

تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۸۴۵۰۷

به گزارش صدای ایران،مصطفی عبداللطیف مشتت شناخته شده به مصطفی کاظمی (به عربی: مصطفی الکاظمی؛ زادهٔ ۱۹۶۷ در بغداد)، سیاستمدار، حقوقدان و نخست‌وزیر کنونی عراق است که از ۷ مه ۲۰۲۰ کار خود را در این جایگاه آغاز کرد. او سرپرست پیشین سرویس اطلاعات ملی عراق بود که از ژوئن سال ۲۰۱۶ و با تلاش‌های اطلاعاتی برای پشتیبانی از امنیت داخلی عراق و دستیابی به دستورکار سیاست خارجی در این جایگاه حضور داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مصطفی کاظمی در سال ۱۹۶۷ در بغداد زاده شد و شهروندی دوگانه عراق و انگلستان را دارد. او دارای مدرک کارشناسی حقوق از دانشگاه التراث عراق است.

 


الکاظمی سخنران مخالف دیکتاتوری رژیم صدام حسین بود


کاظمی سخنران مخالف دیکتاتوری رژیم صدام حسین بود. او چندین سال در تبعید زندگی کرد، اما هنوز به هیچ‌یک از احزاب سیاسی عراق عضو نیست. وی در نقش مدیرعامل «بنیاد الذاکره» عراق در لندن بین سالهای ۲۰۰۳ و ۲۰۱۰، سازمانی که به منظور مستندسازی جنایات رژیم صدام حسین تأسیس شده‌است، تیمی را مدیریت کرد که در کشورهای مختلف از جمله عراق گسترش یافت. وی بر مستندات، شهادتها و جمع‌آوری فیلم‌های قربانیان رژیم صدام حسین نظارت داشت.

 

الکاظمی سه سال سردبیر مجله نیوزویک عراق بود؛نویسنده کتاب «مسئله عراق»


کاظمی نقش مهمی در جامعه مدنی و روزنامه‌نگاری عراق داشته‌است. او سه سال سردبیر مجله نیوزویک عراق بود و مدتی هم ستون نویس و سردبیر نسخه عراقی المانیتور بود،و در رسانه‌های متنوع مشارکت داشت. مقالات وی با هدف بالابردن روحیه صلح، مشارکت اجتماعی در عراق و نمایش آینده و موقعیت تاریخی مناسبی برای کشور و افشای پشت پرده ناکامی‌ها و سردرگمی‌ها با تأکید بر تجربه سیستم‌های سیاسی و راه‌های رفع آن بود. او همچنین بعنوان نویسنده کتاب‌هاو مطالعاتی را نیز منتشر کرده‌است که مهمترین آنها کتابی با عنوان «مسئله عراق؛ آشتی بین گذشته و آینده» و نشریه مسائل عراق است.

 

الکاظمی در سال 2016 به ریاست سازمان اطلاعات ملی عراق انتخاب شد



کاظمی در سال ۲۰۱۶ به ریاست سازمان اطلاعات ملی عراق برگزیده شد. وی مسئول اصلاح خدمات برای کارآمدتر بودن و رسیدن به استانداردهای بین‌المللی و نظارت بر پایان دادن به سیاسی کردن اقدام اطلاعاتی، اجرای روشهای پیشرفته برای جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل اطلاعات و تعیین اولویت‌ها برای گسترش دامنه کار سرویس اطلاعات ملی بود. تحت رهبری وی، این آژانس صلاحیت خود را، به ویژه در مبارزه با تروریسم، چه در داخل و چه در خارج، گسترش داد و نقش مهمی در نبرد عراق علیه داعش داشت.

به دنبال ماه‌ها اعتراضاتی که در اکتبر سال ۲۰۱۹ در سراسر عراق رخ داد و کناره‌گیری نخست‌وزیر عادل عبدالمهدی و کابینه وی را در پی داشت، مصطفی کاظمی به عنوان مدعی اصلی رقابت‌های نامزدی نخست‌وزیری شناخته شد.

الکاظمی مدتی به عنوان ستون نویس و سردبیر بخش عراق از المانیتور بین‌المللی کار می‌کرد.


منبع: صدای ایران

کلیدواژه: نخست وزیر عراق کیست مصطفی الکاظمی رژیم صدام حسین اطلاعات ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۸۴۵۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتانیاهو: «با یا بدون توافق» به رفح حمله می‌کنیم

نخست وزیر اسرائیل تاکید کرد تغییری در اهداف جنگ ایجاد نشده است و این رژیم حل و فصلی را درباره رفح نمی‌پذیرد.

به گزارش ایسنا، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل به خانواده‌های اسرای اسرائیل که توسط حماس در غزه به اسارت گرفته شدند، گفت: تغییری در اهداف جنگ ایجاد نشده است و ما هرگز حل و فصلی را درباره رفح نمی‌پذیریم.

طبق گزارش الجزیره، نتانیاهو گفت: احتمال رسیدن به معامله تبادل اسرا اندک است. ما عقب نشینی کامل از نوار غزه را قبول نمی‌کنیم و تسلیم حماس نمی‌شویم. توقف جنگ قبل از نابودی گردان‌های حماس در رفح ممکن نیست.

نخست‌وزیر اسرائیل همچنین مدعی شد: چه درباره آتش‌بس و تبادل اسرا توافق کنیم و چه نکنیم نیرو‌های ما برای ریشه کن کردن حماس وارد رفح خواهند شد. این ایده که ما جنگ را قبل از دستیابی به همه اهداف خود پایان خواهیم داد، غیرقابل قبول است. ما وارد رفح می‌شویم و تمام گردان‌های حماس را با توافق یا بدون توافق در آنجا نابود می‌کنیم تا به پیروزی کامل برسیم.»

وی افزود: ما خارج کردن فلسطینی‌ها از رفح را در راستای آمادگی برای عملیات قریب الوقوع در آنجا آغاز کردیم.

نتانیاهو گفت: ما ۲۰۰ هزار نفر را به دلیل نگرانی‌های ایجاد شده درخصوص عملیات زمینی ارتش از رفح خارج کردیم. ما خواسته‌های حماس درباره توقف جنگ و آزادی کسانی که اسرائیلی‌ها را کشته‌اند، نمی‌پذیریم.

دیگر خبرها

  • نتانیاهو: حالا دادگاه لاهه به جنگ ما آمده است
  • نتانیاهو: «با یا بدون توافق» به رفح حمله می‌کنیم
  • عکس/ دیدار نخست وزیر بورکینافاسو با امیرعبداللهیان
  • دستور ساواک برای بازرسی از عروس امام
  • انتشار اسناد ساواک درباره بازرسی از همسر سیدمصطفی خمینی
  • تمجید نخست‌وزیر بورکینافاسو از پیشرفت‌های ایران
  • وزیر خارجه اردن: نتانیاهو جنگ غزه را باخته است
  • اردن : نتانیاهو جنگ غزه را باخته است
  • نخست وزیر اسکاتلند قصد استعفا دارد
  • دیدار ایلان ماسک با نخست وزیر چین در پکن