Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- به گزارش جروزالم پست، یوسی کوهن، رئیس سابق موساد، روز دوشنبه گفت که سرویس اطلاعاتی اسرائیل بر یک سری عملیات علیه برنامه هسته ای تهران نظارت داشته است که برخی از آنها در خاک ایران انجام شده است.

به گزارش سرویس بین‌الملل آریا؛کوهن گفت که در دوران رهبری خود بر موساد، عملیات "بی شماری" علیه برنامه هسته ای ایران انجام داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی در جریان شرکت در نشست سازمان جهانی صهیونیستی در بازل سوئیس افزود: موساد بدون جزئیات، موفقیت‌های زیادی در جنگ علیه برنامه هسته‌ای ایران کسب کرده است.

کوهن تاکید کرد که "رژیم ایران به تمام دنیا دروغ می گوید و ما وقتی هزاران سند از آرشیو ایران آوردیم این را ثابت کردیم."!

وی با تاکید بر اینکه رژیم ایران گفت: «من تضمین می‌کنم که اسرائیل هر کاری را که لازم است انجام خواهد داد تا ایرانی‌ها نتوانند بمب‌های اتمی را که تمامیت کشور اسرائیل را تهدید می‌کند، به تأخیر بیندازد».
ایران خواستار نابودی کشور اسرائیل و محو آن از روی نقشه است.

رئیس سابق موساد با بیان اینکه «رژیم در ایران تامین کننده مالی تروریسم در سراسر جهان است»، خاطرنشان کرد: تهران «در حال تلاش برای محاصره اسرائیل در جنوب در غزه و در شمال در سوریه و لبنان است».

کوهن گفت که ایران «سازمان های تروریستی را آموزش می دهد و از آنها حمایت مالی می کند. دولت (ایران) به سازمان‌ها اجازه می‌دهد هزاران موشک به سمت اسرائیل بفرستند.»

کوهن تاکید کرد که «این رژیم متعصب نباید توانایی تسریع سلاح کشتار جمعی را که علیه اسرائیل استفاده خواهد کرد، داشته باشد».

و روز یکشنبه، یک مقام اسرائیلی به خبرگزاری فرانسه تایید کرد که دیوید بارنیا، رئیس فعلی موساد، در اوایل سپتامبر به ایالات متحده سفر خواهد کرد تا در نشست های پشت درهای بسته کنگره درباره توافق ایران شرکت کند.

این سفر آخرین تلاش رژیم صهیونیستی برای منصرف کردن قدرت های غربی از بازگشت به توافق سال 2015 با تهران خواهد بود.

اسرائیل معتقد است که این توافق، تامین مالی شبه‌نظامیان مورد حمایت دشمن اصلی‌اش، ایران را تسهیل می‌کند و مانع از توسعه سلاح‌های هسته‌ای تهران نخواهد شد، چیزی که تهران تلاش برای دستیابی به آن را انکار می‌کند.

یایر لاپید، نخست وزیر اسرائیل روز یکشنبه اشاره کرد که «جنگ دیپلماتیک» اسرائیل علیه این توافق شامل برگزاری جلسات اخیر مشاور امنیت ملی و وزیر دفاع در ایالات متحده است.

لاپید افزود: «ما تلاش می‌کنیم تا مطمئن شویم آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها خطرات موجود در توافق را درک می‌کنند» و تأکید کرد که توافق 2015 «معامله خوبی نیست» و فرمولی که در حال حاضر مورد بحث قرار می‌گیرد «ریسک‌های بزرگ‌تری» دارد.

توافق 2015 (معروف به برنامه اقدام مشترک) بین ایران و قدرت های بزرگ (ایالات متحده، فرانسه، انگلیس، روسیه، چین و آلمان) اجازه لغو تحریم های بین المللی علیه تهران را در ازای کاهش فعالیت های هسته ای این کشور داد.

با این حال، مفاد آن پس از آنکه دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا تصمیم گرفت کشورش را در سال 2018 به طور یکجانبه از آن خارج کند و تحریم های شدیدی علیه تهران مجدداً اعمال کند، باطل شد. این اقدام با استقبال اسرائیل روبرو شد.

اما جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، تمایل خود را برای بازگرداندن کشورش به توافق به شرط بازگشت ایران به تعهداتش ابراز کرد.

پ

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: یوسی کوهن اسراییل ایران موساد هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۸۴۸۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴ عملیات حزب‌الله علیه صهیونیست‌ها/ گنبدآهنین هدف قرار گرفت

حزب الله لبنان اعلام کرد که در چهار عملیات خود طی امروز، نظامیان صهیونیست و تجهیزات جاسوسی آن‌ها را در شمال فلسطین اشغالی هدف قرار داده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، مقاومت اسلامی لبنان امروز سه شنبه اعلام کرد با تعدادی پهپاد تهاجمی، افسران و نظامیان ارتش رژیم اسرائیل را حین حضور آن‌ها در محیط پادگان یفتاح هدف قرار داده و این پهپادها به دقت به هدفشان اصابت کرده است که در نتیجه آن شماری از اشغالگران کشته یا زخمی شده‌اند.

مقاومت اسلامی لبنان در این بیانیه همچنین گفت که در حین این حمله، پهپادهای دیگری، یکی از لانچرهای سامانه گنبد آهنین را در جنوب پادگان راموت نفتالی هدف قرار داده است.

حزب الله لبنان بعد از حمله پهپادی و موشکی اول خود اعلام کرد که نظامیان رژیم اسرائیل را در داخل پادگانی، به هنگام تحرکات آن‌ها با موشک‌های هدایت شونده هدف قرار داده است.

حزب الله همچنین اعلام کرد که در عملیات دیگر (سومین)، پادگان راموت نفتالی را بعد از یک‌ونیم ساعت از حمله پهپادی اول با موشک هدایت شونده هدف قرار داده و نظامیان صهیونیست در اثر این حمله کشته یا زخمی شده‌اند.

در عملیات چهارم، حزب الله تجهیزات جاسوسی ارتش صهیونیستی را در سایت السماقه در نزدیکی بلندی‌های کفرشوبا لبنان هدف قرار داده است.

رسانه‌های رژیم اسرائیل صبح امروز از قول ارتش این رژیم نوشتند که دو تن از نظامیان صهیونیست در حمله تلافی‌جویانه دیروز حزب الله لبنان به شمال فلسطین اشغالی کشته شده‌اند.

حمله پهپادی حزب الله لبنان به پایگاه «المطله»شلیک 70 راکت از لبنان به جولان اشغالی سوریه

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ادعای مقام آمریکایی علیه ایران | لوید آستین: ارسال تسلیحات به اسرائیل متوقف شد
  • ادعای مضحک وزیر دفاع آمریکا درباره ایران
  • لفاظی وزیر دفاع آمریکا علیه ایران
  • ادعای وزیر دفاع آمریکا: ایران همچنان یک تهدید برای کل منطقه خاورمیانه است
  • درخواست جالب غربی ها ۲روز قبل از زدن اسرائیل | توافق نانوشته‌ ایران و طرفهای غربی درباره غزه | خبر مهم درباره بازگشت روابط دیپلماتیک با این کشور
  • اتحاد مثلث علیه منافع ایران/ بررسی تأثیرات توافق امنیتی میان آمریکا و عربستان بر روابط سعودی‌ها با ایران
  • ترکیه: عملیات علیه رفح تمام جهان را تحت تاثیر قرار خواهد داد
  • ۴ عملیات حزب‌الله علیه صهیونیست‌ها/ گنبدآهنین هدف قرار گرفت
  • نویسنده گزارش جعلی بی‌بی‌سی چه کسی است؟ /دست به دست شدن یک سوژه میان منافقین، موساد و انگلیسی‌ها
  • وعده صادق و جنگ احزاب چه شباهت عجیبی؟! | روایت متفاوت حسین شریعتمداری از حمله ایران به اسرائیل