Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-27@14:34:52 GMT

۱۰۰۰ نمونه خون بند ناف در خراسان جنوبی ذخیره شد

تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۸۵۰۸۳

۱۰۰۰ نمونه خون بند ناف در خراسان جنوبی ذخیره شد

سرپرست جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی از ذخیره سازی ۱۰۰۰ نمونه خون بند ناف نوزادان استان در بانک خون بند ناف رویان جهاددانشگاهی خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  بیرجند ، مهدی ابراهیمی، سرپرست جهاددانشگاهی خراسان جنوبی، امروز، هشتم مردادماه به خبرنگاران از ذخیره سازی یک هزار نمونه خون بند ناف در استان خبر داد و گفت: درمان بیماری‌های صعب‌العلاج یا لاعلاج یکی از نیازهای جامعه ما است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست جهاددانشگاهی استان بیان کرد: یکی از روش‌های درمان این نوع بیماری‌ها استفاده از سلول‌های بنیادی است و خون بند ناف سرشار از این سلول‌هاست و در صورت ذخیره شدن می‌تواند تا سال‌های سال مورد استفاده قرار بگیرد و اگر خود فرد و یا وابستگان درجه یک او در این مدت به بیماری‌های قابل درمان با سلول‌های بنیادی مبتلا شوند با استفاده از این ذخیره خون و در صورت تطبیق، امکان درمان آنها وجود دارد.

فیلم/ درمان بیماری‌های صعب‌العلاج با سلول‌های بنیادی خون بند ناف در "رویان"رتبه نخست منطقه‌ای ایران در حوزه سلول‌های بنیادی/ 150 هزار نمونه "خون بند ناف" در پژوهشگاه رویاندرمان انواع سرطان با سلول درمانی در ایران /170 هزار نمونه خون بند ناف در کشور ذخیره‌سازی شد‌

ابراهیمی گفت: برای ذخیره‌سازی سلول‌های بنیادی در دفتر نمایندگی بانک خون بند ناف استان اقدامات انعقاد قراداد از هفته 36 بارداری انجام می‌شود و خون به میزان 80 تا 200 میلیلیتر بلافاصله بعد از تولد با رعایت استانداردهای لازم اخذ و بلافاصله پس از خونگیری، نمونه به بانک رویان تهران منتقل می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت 6 ساله نمایندگی خون بند ناف جهاددانشگاهی در خراسان جنوبی افزود: این نمایندگی از سال 1395 تاکنون در جهاددانشگاهی استان در حال خدمت رسانی است و تا کنون هزار نمونه از استان در بانک خون بند ناف رویان جهاددانشگاهی ذخیره سازی شده است.

سرپرست جهاددانشگاهی خراسان جنوبی  با تأکید بر اینکه خدمات ذخیر سازی خون بند ناف نوزادان در اکثر شهرستان‌های استان ارائه می‌شود یادآورد شد: امکان ارائه تسهیلات بانکی مناسب به متقاضیان ذخیره سازی خون بند ناف در استان وجود دارد.

انتهای پیام/ 252

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نمونه خون بند ناف سلول های بنیادی خون بند ناف خراسان جنوبی ذخیره سازی هزار نمونه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۸۵۰۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی ذخیره‌سازی مرغ مازاد در لرستان وجود دارد

ایسنا/لرستان رئیس سازمان جهادکشاورزی استان گفت: چنانچه راهکاری برای ذخیره و انجماد مرغ در استان وجود داشته باشد آمادگی داریم مرغ مازاد مصرف را خریداری و ذخیره کنیم.

سیدعماد شاهرخی  امروز پنج شنبه ۶ اردیبهشت در جلسه امنیت غذایی که با حضور مقامات وزارت جهاد کشاورزی و به صورت وبیناری برگزار شد، اظهار کرد: در سردخانه پشتیبانی اموردام ذخیره‌سازی مرغ انجام شده و هر شب نیز ۶۰ تن ذخیره می‌کنیم.

وی گفت: مشکلی که در استان وجود دارد این است که فقط چهار تا از کشتارگاه‌های استان تونل انجماد دارند و ظرفیت آنها ۶۰ تا ۷۰ تن است و مابقی کشتارگاه‌ها نیز فاقد ظرفیت بیشتر هستند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی  بیان کرد: مشکلی که وجود دارد فقط در خصوص مرغی است که توسط کشتارگاه خرید و به بازار عرضه می شود و آن بخش از کشتار درست است قیمت آن مقداری پایین‌تر است و آن هم به خاطر توافقی است که بین مرغداران با کشتارگاها صورت می‌گیرد و اگر راهکاری برای انجمادش وجود داشته باشد آمادگی داریم که مرغ مازاد را خریداری و ذخیره کنیم.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • افزایش ۳۰ درصدی ذخیره خون بندناف نوزاد در هرمزگان
  • ۱۷ میلیون مترمکعب رواناب در خراسان جنوبی ذخیره شد
  • ذخیره‌سازی بیش از ۳ میلیون مترمکعب رواناب در سد‌های خراسان جنوبی
  • مهار ۱۷ میلیون مترمکعب رواناب در سازه‌های خراسان جنوبی
  • مهار 17 میلیون مترمکعب رواناب در سازه‌های خراسان جنوبی
  • افزایش ۳۰ درصدی ذخیره خون بند ناف نوزاد در هرمزگان
  • افزایش30 درصدی ذخیره خون بند ناف نوزاد در هرمزگان
  • ذخیره‌سازی ۲۸۳۱ تن مرغ در سردخانه‌های مازندران
  • آمادگی ذخیره‌سازی مرغ مازاد در لرستان وجود دارد
  • افزایش ۲۰ درصدی تعداد نمونه‌های بانک خون بند ناف در سیستان و بلوچستان