Web Analytics Made Easy - Statcounter

غلامرضا ساکتی در نشست با اصحاب رسانه گفت: اولین سازمان شهرداری اصفهان که دارای یک برنامه راهبردی در افق ۱۴۰۵ است، که در این افق برنامه‌ها ذیل اهداف سازمان طرح‌ریزی می‌شود.

او در خصوص پروژه‌های سال ۱۴۰۱ سازمان مدیریت پسماند اصفهان افزود: امسال تاکید بر استفاده از شرکت‌های دانش بنیان بوده و اکثر برنامه‌های سازمان وبرنامه‌های راهبردی بر این اساس بوده است و برنامه ریزی برای استفاده از این شرکت‌ها بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان ادامه داد: یکی از برنامه‌های اصلی سازمان پسماند ایجاد کارخانه هاضم بی هوازی است که مواد آلی را به کود کمپوست تبدیل می‌کند و دو خروجی کود با کیفیت و گاز دارد که از گاز آن نیز استفاده می‌شود، همچنین بوی بد اطراف کارخانه‌های تولید کود کمپوست به خاطر هوازی بودن است که اگر این کارخانه ایجاد شود بوی بد آن نیز رفع می‌شود که برای اولین بار در کشور به صورت موفق اجرایی خواهد شد.

ساکتی با اشاره به تولید روزانه ۹۰۰ تن پسماند خانگی در شهر اصفهان اضافه کرد: سه خط پردازش در پسماند در دو بخش کلی وجود دارد، بخش‌های اصلی زباله شامل مواد آلی و فساد پذیر و مواد ریجکتی و دفعی است که دفن بهداشتی مواد ریجکتی مهندسی می‌شود و بخش فسادپذیر نیز تبدیل به کود کمپوست می‌شود.

او ابراز داشت: حدود ۵۵۰ تن از کل زباله روزانه را زباله فساد پذیر تشکیل می‌دهد که در کارخانه کمپوس تبدیل به کود می‌شود که از این مقدار روزانه حدود ۱۲۰ تن کود کمپوست تولید می‌شود که این روند از طریق کارخانه هاضم بی هوازی انجام می‌شود و می‌تواند مشکل بوی بد محور باغ رضوان را حل کند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان در خصوص آمار شیرابه در شهر اصفهان اضافه کرد: بعضاً گفته می‌شود که میزان شیرابه اصفهان روزانه ۵۰ تن است که صحیح نیست، زیرا بخشی از آن تبخیر و بخش دیگر در حمل و نقل از بین می‌رود و عدد اصلی شیرابه روزانه ۴۰ تن است.

او با بیان اینکه مدیریت شیرابه سال گذشته برای اولین بار در اصفهان انجام شد، تصریح کرد: امسال  تصفیه شیرابه به کمک شرکت‌های دانش بنیان مدنظر است که به زودی انجام می‌شود و با این امر روزانه حدود ۱۰ تن از شیرابه به آب تبدیل می‌شود و در روند خود سازمان پسماند مورد استفاده قرار می‌گیرد و باقیمانده آن به صورت پسماند خشک دفع مهندسی می‌شود و با این امر شیرابه نفوذ به زمین ندارد.

ساکتی با اشاره به تولید روزانه ۷۵ تن بازیافت در اصفهان ابراز داشت: قطعاً پسماند خشک در شهر اصفهان خیلی بیشتر است و عمده مشکل ما تفکیک در مبدا نیست، بلکه تحویل در مبدا است که به افراد غیر معتبر داده می‌شود و روند غیرقانونی را طی می‌کند و هدف ما با آموزش و فرهنگ سازی تولید روزانه ۱۰۰ تن بازیافت تا پایان سال است مه از طریق راه قانونی جمع آوری شود.

او در خصوص طرح‌های تشویقی اهدا بازیافت به ایستگاه‌های شهرداری گفت: یکی از برنامه‌های اصلی بیمه آتس سوزی منازل با مبالغ بسیار کم از طریق بازیافت است که می‌تواند با ارقام کمی اجرایی شود، همچنین سایر پکیج‌های تشویقی بیمه در آینده مدنظر است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان در خصوص پسماند‌های ساختمانی اصفهان اضافه کرد: در اصفهان روزانه ۳ هزار و ۵۰۰ تن پسماند ساختمانی داریم که بخشی از آن به صورت غیر قانونی دفع می‌شود، اما با تفاهم نامه با اتحادیه خاک برداران روند خاک برداری توسط شهرداری تحت نظر قرار می‌گیرد که تمامی آن به صورت قانونی دفع شود.

او افزود: در حال حاضر زباله‌های ساختمانی در گردنه زینل دفع می‌شود که تا ۵۰ سال آینده با روند فعلی ظرفیت دارد، همچنین سایت غربی دفع پسماند ساختمانی مدنظر است که برای موقعیت آن منتظر معرفی محیط زیست هستیم تا در اسرع وقت انجام شود.

ساکتی با تاکید بر لزوم فرهنگ سازی در حوزه پسماند تصریح کرد: تاکید اصلی ما تولید حداقلی پسماند است، که در این راستا محصولات صوتی و تصویری در فضای مجازی در ابتدای مهر ماه منتشر می‌شود، همچنین کتب فرهنگ سازی پسماند به دانش آموزان برای فرهنگ سازی داده می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مدیریت پسماند شهرداری کود کمپوست بازیافت پسماند سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان کود کمپوست فرهنگ سازی شود او

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۸۵۱۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ثبت نام معتادان بهبود یافته برای شغل پاکبانی | جزییات این طرح چیست؟

به گزارش همشهری آنلاین، احمد احمدی صدر در این باره گفت: در طرح مشارکتی بین سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی و سازمان پسماند شهرداری تهران مقرر شده معتادان متجاهر بهبود یافته و افراد آسیب دیده با هدف خروج از چرخه آسیب و بازگشت به خانواده و جامعه در حوزه پاکبانی فعالیت کنند که در این راستا بخشی از این افراد جامعه پذیر مشغول به کار شدند و بخش دیگر در حال ثبت نام و ارزیابی قرار دارند.

او افزود: عوامل این سازمان و سازمان پسماند به شکل دوره‌ای در تمامی ۲۰ مددسرا حضور پیدا می‌کنند و پس از تمایل این افراد و نام نویسی مورد پایش قرار می گیرند و در یک بازه زمانی کوتاه مشغول به کار می شوند.

احمدی صدر ادامه داد: حقوق و مزایای این افراد مطابق با قانون وزارت کار است که از سوی پیمانکاران سازمان پسماند با نظارت مدیریت شهری پرداخت می‌شود.

کد خبر 847490 منبع: خبرگزاری شهر برچسب‌ها خدمات شهری شهردارى تهران تهران

دیگر خبرها

  • بوی نامتبوع پسماند در منطقه آرادکوه
  • معتادان متجاهر بهبود یافته پاکبان می‌شوند
  • جزییات ثبت نام معتادان بهبود یافته برای شغل پاکبانی
  • آغاز ثبت نام معتادان بهبود یافته برای شغل پاکبانی | جزییات این طرح چیست؟
  • ثبت بیش از ۱۰۰۰ فرم شناسایی مشترکان سازمان پسماند اصفهان در سامانه سنا
  • ثبت بیش از ۱۰۰۰ فرم شناسایی مشترکین سازمان پسماند اصفهان در سامانه سنا
  • شهرک بازیافت در قم احداث می شود
  • سهم ۱۲ درصدی نایلون‌ها در پسماندهای شهر قم
  • فقط ۳ درصد از پسماندهای خانگی یزد تفکیک می‌شوند
  • آموزش تفکیک پسماند به بیش از ۱۰۰۰ دانش‌آموز پیش‌دبستانی در اصفهان