Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، هیئت کارشناسی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی (IAEA) به ریاست رافائل گروسی، مدیر کل این سازمان، روز دوشنبه از وین به مقصد نیروگاه هسته‌ای زاپوروژیه (Zaporozhye) حرکت کرد.

دفتر مطبوعاتی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی شب گذشته در پیامی توئیتری نوشت: «گروه ماموریت پشتیبانی و کمک آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به ریاست رافائل گروسی، تیمی از کارشناسان و بازرسان، برای کمک به تضمین ایمنی و امنیت هسته‌ای نیروگاه زاپوروژیه در اوکراین و انجام فعالیت‌های پادمانی حیاتی، به نیروگاه اتمی زاپوروژیه عزیمت کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

روز دوشنبه میخائیل اولیانوف، نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین المللی در وین یادآور شد که حدود 12 کارمند دبیرخانه آژانس بین المللی انرژی اتمی بخشی از گروه اعزامی به نیروگاه هسته‌ای زاپوروژیه هستند و انتظار می‌رود هیئت کارشناسان در همین هفته از این تاسیسات بازدید کنند.

رافائل گروسی، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز روز گذشته تایید کرد که بازرسان این سازمان طی چند روز آینده از نیروگاه هسته‌ای زاپوروژیه بازدید خواهند کرد.

روزنامه آمریکایی "وال استریت ژورنال" شب گذشته با استناد به اسناد طرف اوکراینی گزارش داد که بازرسی کارشناسان آژانس از نیروگاه هسته‌ای زاپوروژیه از تاریخ 31 آگوست الی 3 سپتامبر (9 الی 12 شهریور ماه) ادامه خواهد شد.

پیش از این، گروه کارشناسان گروه جی-7نیز از ماموریت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در نیروگاه زاپوروژیه استقبال کرد. این گروه در عین حال از مقامات آژانس خواست تا این بازرسی به گونه‌ای انجام شود که به "حاکمیت کامل اوکراین" احترام گذاشته شود.

شب گذشته جان کربی، هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا نیز در این رابطه از روسیه خواست تا با ایجاد منطقه غیرنظامی در اطراف نیروگاه زاپوروژیه، از انجام این ماموریت حمایت کند. وی تاکید کرد که واشنگتن تعطیلی کنترل شده و موقت راکتورهای هسته‌ای این تاسیسات را راه حلی منطقی در شرایط کنونی تشخیص داده است

این در حالی است که دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران گفت که روسیه ماموریت آژانس بین المللی انرژی اتمی در نیروگاه  زاپوروژیه را ضروری دانسته و از همه کشورها انتظار دارند که طرف اوکراینی را تحت فشار قرار دهند تا با ادامه گلوله باران این نیروگاه و مناطق مجاور آن، مردم کشور خود و کل قاره اروپا را به خطر نیندازد. پسکوف یادآور شد که ماموریت آژانس از طریق مناطق تحت کنترل ارتش اوکراین به سمت نیروگاه هسته‌ای زاپوروژیه انجام خواهد شد و روسیه با این مسئله موافقت کرده است.

در ادامه می‌توانید تحولات مربوط به روز صد و هشتاد و هشتم جنگ اوکراین را دنبال بفرمایید:

***

12:23- نشریه آمریکایی: زلنسکی باید برای نجات اوکراین با مسکو مذاکره کند

"هارلان اولمن" مشاور ارشد شورای آتلانتیک و مفسر مجله آمریکایی "هیل (The Hill) در مقاله‌ای یادآور شده که ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین، باید درک کند که برای بقای اوکراین به عنوان یک کشور مستقل، توقف درگیری‌ها و مذاکره با طرف روسی ضروری است.

این کارشناس مسائل سیاسی نوشت: «تنها نتیجه معقول جنگ کنونی، مذاکرات به هر شکل ممکن است و این مسئله با برقراری آتش‌بس با شرایط امکان‌پذیر آغاز خواهد شد».

 به گفته اولمان، بهترین راه برای پایان دادن به مناقشه متقاعد کردن زلنسکی و ولادیمیر پوتین، رهبر روسیه برای یافتن راه‌حلی به نفع هر دو کشور است. در عین حال، نویسنده یادآور شده که پوتین ممکن است با این موضوع موافقت کند، ولی زلنسکی قطعاً موافق این کار نیست.

 به عقیده وی، بنابراین، در صورت دستیابی به توافقی در این باره، این تصمیم نمی تواند توسط رئیس جمهوری اوکراین به تنهایی اتخاذ شود، ولی او باید درک کند که برای بقای اوکراین به عنوان یک کشور مستقل، توقف درگیری ضروری است.

12:04- بورل وضعیت اوکراین را "بسیار بد" خوانده و خواستار ارسال بیشتر سلاح به کی‌یف شد

 جوزپ بورل، مسئول دیپلماسی خارجی و امنیتی اتحادیه اروپا، پیش از آغاز نشست غیررسمی سران وزارتخانه‌های دفاع و امور خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا در پراگ، اعلام کرد که وضعیت در جبهه نبرد در اوکراین همچنان بسیار بد است و مقامات کی‌یف به کمک نظامی جدید نیاز دارند و اروپا به ارائه آن در قالب بودجه نظامی ادامه خواهد داد.

بورل یادآور شد که اتحادیه اروپا در حال حاضر تجهیزات نظامی به اوکراین ارائه می‌دهد و ابراز اطمینان کرد که ارائه این کمک‌ها در تعداد بیشتری ادامه خواهد داشت. 

این دیپلمات بلندپایه افزود: نشست امروز غیررسمی است، بنابراین تصمیم گیری نهایی در آن اتخاذ نشده و فقط در این خصوص تبادل نظر خواهد شد.

وزارت خارجه روسیه از آمادگی مسکو برای کمک به انجام ماموریت آژانس در زاپوروژیه خبر داد

ماریا زاخارووا، سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه روسیه  اعلام کرد که  طرف روسی در هر مرحله آماده است تا بازدید کارشناسان آژانس بین المللی انرژی اتمی (IAEA) از نیروگاه اتمی زاپوروژیه را تسهیل کند.

وی شب گذشته در یک برنامه تلویزیونی با اعلام این مطلب، یادآور شد که سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه، واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل و  میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در مقر آژانس در وین، بارها این مسئله را بیان کرده‌اند.

علاوه بر این، زاخارووا تأکید کرد که اظهارات برخی مقامات غرب مبنی بر اینکه گویا مسکو باید در خصوص لزوم بازدید هیئت آژانس بین المللی انرژی اتمی از نیروگاه اتمی زاپوروژیه متقاعد شوند، صحت نداشته و ادعایی برای تخریب وجهه روسیه است که حقایق را نادرست نشان می‌دهد.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه افزود: «در خصوص رفتار طرف اوکراینی باید بگویم که تحریکات نظامی آنها در اطراف این نیروگاه را نمی توان چیزی به غیر از خودکشی نامید. آنها همچنان به حملات بی پایان خود به سمت این منطقه ادامه میدهند که تهدید مستقیم هسته‌ای را ایجاد کرده که این اقدام نه تنها مخرب و خطرناک،  بلکه به معنای واقعی کلمه خودکشی است.»

زاخارووا تاکید کرد که طرف روسی انتظار دارد که نتیجه گیری بازرسان آژانس از وضعیت نیروگاه زاپوروژیه دقیقاً مطابق با نتایج بدست آمده از بازدید و کاملاً واقع بینانه باشد. به گفته او، این نتیجه گیری نباید رنگ و بوی سیاسی داشته باشند.

اذعان آمریکا به گلوله باران نیروگاه هسته‌ای زاپوروژیه توسط ارتش اوکراین

سخنگوی فرماندهی نیروهای مسلح آمریکا شب گذشته، دوشنبه اعلام کرد که ایالات متحده اعتراف می‌کند که نیروهای مسلح اوکراین ممکن است به سمت مناطق اطراف نیروگاه هسته‌ای زاپوروژیه که نظامیان روسی در آنجا مستقر هستند، شلیک کنند.

این مقام نظامی در این باره توضیح داد: «نمی‌خواهم بگویم که اوکراینی‌ها نیز به اطراف نیروگاه هسته‌ای زاپوروژیهشلیک نکردند، زیرا فکر می‌کنم احتمالاً شلیک کرده‌ باشند، ولی باید قبول کرد که در تعداد قابل توجهی از موارد، حملات آنها در پاسخ به شلیک روس‌هایی که در این منطقه مستقر هستند.»

به عقیده وی، ارتش اوکراین در تلاش است تا خطرات مربوط به فعالیت‌های نظامی روسیه در نزدیکی نیروگاه هسته‌ای زاپوروژیه را به حداقل برساند.

آمریکا تعطیلی رآکتورهای هسته‌ای را بهترین راه حل برای مشکل نیروگاه زاپوروژیهنامید

ایالات متحده به طور کامل از سفر کارشناسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی (IAEA) به نیروگاه هسته‌ای زاپوروژیه حمایت می‌کند و در عین حال تعطیلی کنترل شده راکتورها را امن ترین راه حل برای این مشکل می‌داند.

جان کربی، هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی در شورای امنیت ملی کاخ سفید، این موضوع را روز دوشنبه در نشستی خبری اعلام کرد و گفت: «روسیه باید دسترسی ایمن و بدون مانع را برای این بازرسان مستقل تضمین کند. ما همچنین معتقدیم که روسیه باید با ایجاد یک منطقه غیرنظامی در اطراف نیروگاه موافقت کرده و نیروهای خود را از آنجا خارج کند. ما همچنان معتقدیم که تعطیلی کنترل شده راکتورهای هسته‌ای نیروگاه امن ترین و کم خطرترین گزینه در کوتاه مدت خواهد بود.»

این مقام کاخ سفید در پاسخ به سئوال خبرنگاران که آیا «همه گلوله‌هایی که در اطراف نیروگاه هسته‌ای فرود آمده واقعاً توسط طرف روسی شلیک شده» یا «برخی از آنها ممکن است توسط ارتش اوکراین شلیک شده باشد»، مدعی شد: «ایالات متحده راهی برای اطمینان از اینکه چه کسی به سمت چه کسی شلیک کرده ندارد و ما نمی‌توانیم گلوله‌ها را بشماریم. البته ما در مذاکرات علنی و خصوصی بسیار واضح گفته‌ایم که هر گونه درگیری نظامی در اطراف نیروگاه هسته‌ای زاپوروژیهباید متوقف شود. و می‌دانیم که روسیه با استقرار نیروهایش در این نیروگاه، عملاً این منطقه را نظامی کرده است.»

مذاکرات وزرای دفاع و خارجه اتحادیه اروپا درباره تامین تسلیحاتی اوکراین و محدودیت صدور روادید برای روسها

وزرای دفاع و وزرای خارجه کشورهای اتحادیه اروپا در روزهای 30 و 31 ماه آگوست (9-8 شهریور ماه) در پایتخت جمهوری چک که تا پایان سال جاری میلادی ریاست شورای اتحادیه اروپا را برعهده دارد، نشستی غیررسمی برگزار خواهند کرد. محورهای اصلی این مذاکرات ادامه کمک‌های نظامی، سیاسی و مالی به اوکراین و همچنین بحث در خصوص پیشنهاد کشورهای حوزه دریای بالتیک برای توقف صدور ویزای شینگن برای شهروندان روسیه خواهد بود.

چنین نشست های غیررسمی در اواخر ماه آگوست و اوایل سپتامبر سالانه برگزار می شود و هدف از آنها تبادل نظر و هماهنگی اقدامات بین کشورهای عضو اتحادیه اروپا در خصوص مسائل بین المللی قبل از شروع فصل جدید سیاسی است. به دلیل غیررسمی بودن مذاکرات، تصمیم عملی خاصی در آن اتخاذ نخواهد شد و توافقات صورت گرفته بین وزرا متعاقباً ممکن است در جلسات برنامه ریزی شده شورای اتحادیه اروپا رسمیت یابد.

چاووش اوغلو: ترکیه سعی دارد تمامیت ارضی اوکراین حفظ شود

مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه اعلام کرد که این کشور در چارچوب تلاش برای حل و فصل بحران اوکراین، سعی دارد تمامیت ارضی این کشور بطور کامل حفظ شود.

وی گفت: ما از تمامیت ارضی اوکراین حمایت می‌کنیم و شاید بیش از بسیاری از متحدان دیگر ناتو، حمایت اساسی‌تری از این مسئله ارائه می کنیم. در عین حال، ما گفتگو با روسیه را ضروری دانسته و به آن ادامه خواهیم داد و این مذاکرات در حال ثمربخشی است. به همین دلیل است که ما دو بار [در آنتالیا و استانبول] از نشست نمایندگان دو کشور و انعقاد توافقنامه برای صادرات غلات اطمینان حاصل کردیم.»

چاووش اوغلو یادآور شد: به لطف گفت‌وگوی ترکیه با هر دو طرف اوکراینی و روسی بود که امکان اطمینان از برگزاری نشستی بین آلکسی لیخاچوف، رئیس شرکت "راس اتم" و رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در 24 ماه آگوست در استانبول فراهم شد و طی این نشست مسائل مربوط به سازماندهی انجام ماموریت آژانس بین المللی انرژی اتمی در نیروگاه زاپوروژیه مورد بحث قرار گرفت و اکنون شاهد هستیم که کارشناسان آژانس می‌توانند به منطقه بروند.

وزیر خارجه ترکیه گفت: ما همچنان برای ارائه تضمین‌های امنیتی به مسکو و کی‌یف تلاش کرده و امیدواریم که تلاش‌های آنکارا در نهایت به حل و فصل اصولی بحران اوکراین کمک کند.

چاووش اوغلو تاکید کرد: «امیدوارم این تلاشها بتوانند ما را به آتش‌بس و صلحی باثبات هدایت کنند.  طرف ترکیه تلاش‌های میانجی‌گری خود را برای تضمین تبادل اسرا بین اوکراین و روسیه را ادامه خواهد داد.»

وی افزود: «ترکیه از طریق کانال‌های مختلف غیرعلنی با مقامات کی‌یف و مسکو گفت‌وگو می‌کند و این کانال‌ها از ابتدا وجود داشته و هر از چند گاهی در آینده نیز مورد استفاده قرار خواهند گرفت».

توضیح وزارت خارجه آمریکا درباره خطر کاهش آمادگی رزمی ایالات متحده به دلیل ارسال سلاح به اوکراین

"ودانت پاتل" معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز دوشنبه در یک نشست خبری اعلام کرد که این کشور به تلاش خود ادامه خواهد داد و هر اقدامی که ممکن است انجام خواهد داد "تا اطمینان حاصل شود که اوکراین قادر به دفاع از حاکمیت و تمامیت ارضی خود باشد."

به گفته وی، ایالات متحده نمی تواند زمان پایان درگیری‌های نظامی در اوکراین را پیش بینی کند، ولی قصد دارد تا زمانی که لازم باشد برای تضمین حاکمیت و استقلال اوکراین تلاش کند. این مقام وزارت امور خارجه، این مسئله را در توضیح مطلب منتشره در روزنامه "وال استریت ژورنال" اظهار داشت که بر اساس آن انواع خاصی از تسلیحات نظامی در ایالات متحده رو به پایان است و این کمبود ممکن است بر سطح آمادگی رزمی ارتش آمریکا تاثیر منفی بگذارد.

این دیپلمات افزود: «ما به اقدامات خود ادامه خواهیم داد و هر کاری که لازم باشد را انجام خواهیم داد تا اطمینان حاصل کنیم که اوکراین قادر به دفاع از حاکمیت و تمامیت ارضی خود است.»

روز دوشنبه "وال استریت ژورنال" گزارش داد که ارسال تسلیحات به اوکراین ممکن است آمادگی رزمی نیروهای مسلح آمریکا را به خطر بیندازد، چرا که برخی تسلیحات در زرادخانه‌ها در حال اتمام است.

بلغارستان از نابودی 60 درصد سامانه‌های پرتاب موشک ارسالی به اوکراین توسط روسیه مطلع است

60 درصد از سامانه‌های موشک پرتاب چندگانه (HIMARS)کشورهای غربی که به ارتش اوکراین تحویل داده شده بود، توسط نیروهای مسلح روسی منهدم شده است. این مطلب روز دوشنبه توسط نشریه آنلاین "مسائل نظامی بلغارستان" (Bulgarian Military) گزارش شده است.

در این گزارش یادآور شده که در ابتدا نیروهای مسلح اوکراین  هر 12 ساعت یک سامانه پرتاب موشک چندگانه را جابجا می‌کردند. طرف روسی این فعالیت را زیر نظر داشت، ولی به هیچ وجه واکنشی به آن نشان نداد. سپس ارتش اوکراین  شروع به گروه بندی بیش از یک سیستم HIMARSدر یک مکان کرد و بعد از آن نیروهای مسلح روسیه به آنها حمله کردند تا بتوانند حجم بیشتری از این تجهیزات را نابود کنند.

در این گزارش اذعان شده که بدین ترتیب تعداد این سامانه‌ها دیگر چندان زیاد نیست. در این مطلب یادآوری شده، ستاد کل ارتش اوکراین دیگر تصاویری از محل استقرار این تسلیحات منتشر نمیکند  تا طرف روسی نتواند مکان آنها را تشخیص و اقدام به نابودی این تجهیزات کند. البته نیروهای مسلح روسیه تاکتیک مکان یابی انبارهای تجهیزاتی ارتش اوکراین را تغییر داده و سامانه‌های پدافند هوایی خود را تقویت کردند.

اوکراین فقط خواستار عضویت کامل در ناتو است

اولگا استفانیشینا، معاون نخست وزیر اوکراین در امور ادغام و همگرایی با اروپا و اورآتلانتیک اعلام کرد که مقامات کی‌یف هیچ توجهی به خواسته‌های روسیه برای تضمین وضعیت غیربولکی اوکراین و عدم پیوستن آن به ائتلاف آتلانتیک شمالی (ناتو) ندارند.

وی تاکید کرد: دولت اوکراین تنها به عضویت کامل این کشور در ناتو علاقه مند است و اشکال دیگر تعامل با این ائتلاف مورد رضایت اوکراین نخواهد بود.

لیتوانی ساخت موانع در مرز خود با بلاروس را به پایان رساند

ساخت یک مانع غیرقابل عبور در مرز جمهوری لیتوانی با بلاروس به پایان رسیده است. این موضوع روز دوشنبه توسط شرکت پیمانکار این پروژه، یعنی Epso-Gاعلام شد.

سخنگوی این شرکت به خبرنگاران گفت: «در پایان هفته گذشته آخرین بخش‌های به اصطلاح مانع فیزیکی در مرز لیتوانی و بلاروس  نصب شد که طول کل آن 502 کیلومتر است.»

به گفته وی، کار اصلی به پایان رسیده است، ولی کارشناسان Epso-Gهمچنان در منطقه مرزی حضور دارند.نظارت فنی در حال انجام بوده و نواقص مشاهده شده در حال رفع است و جاده ها بزودی به حالت عادی خود باز خواهند گشت.

طول مرز لیتوانی و بلاروس حدود 680 کیلومتر است و در سراسر مناطقی که فاقد حوزه آبی است، موانعی مستحکمی ایجاد شده است. البته این موانع هنوز به سیستم نظارت تصویری مجهز نشده است.

لیتوانی در مرزهای خود با بلاروس یک حصار ثابت به ارتفاع 4 متر ساخته شده از میله فلزی ایجاد کرده که بالای آن سیم خاردار وجود دارد و یک خط اضافی از "سیم خاردار" هم به ارتفاع 3 متر در جلوی حصار نصب شده است.

هزینه این کار بالغ بر 152 میلیون یورو بوده است. مقامات ویلنیوس انتظار داشتند که اتحادیه اروپا این هزینه را جبران کند، ولی بروکسل اعلام کرد که آنها بودجه ساخت موانع مرزی کشورها را تامین نخواهند کرد. با این حال، اتحادیه اروپا با اختصاص بودجه برای سیستم نظارت تصویری موافقت کرده است.

پیش از این، در ماه ژوئن نیز نخست وزیر لهستان از تکمیل ساخت یک دیوار حائل در مرز این کشور با جمهوری بلاروس خبر داده بود.

کد خبر: 1152235 برچسب‌ها اوکراین

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: اوکراین آژانس بین المللی انرژی اتمی نیروگاه هسته ای زاپوروژیه اطراف نیروگاه هسته ای نیروگاه زاپوروژیه اطراف نیروگاه اتحادیه اروپا کارشناسان آژانس ماموریت آژانس طرف اوکراینی ایالات متحده رافائل گروسی ارتش اوکراین نیروهای مسلح یادآور شد تمامیت ارضی چاووش اوغلو ادامه خواهد روز دوشنبه امور خارجه عین حال سامانه ها شب گذشته خواهد شد طرف روسی راه حل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۸۵۸۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شویگو: روسیه هرگز ناتو را تهدید نکرده است

سرگئی شویگو امروز (جمعه) گفت، روسیه هرگز ناتو را تهدید نکرده و نه منافع ژئوپلیتیکی و نه نظامی برای حمله به کشورهای این ائتلاف ندارد.

به گزارش ایسنا، سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه در جریان نشست وزرای دفاع کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای در آستانه گفت: «روسیه هرگز ناتو را تهدید نکرده است. ما نه منافع ژئوپلیتیکی و نه نظامی برای حمله به کشورهای این ائتلاف نداریم. ما  از مردم خود در سرزمین‌های تاریخی روسیه محافظت می‌کنیم.»

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزیر دفاع روسیه در ادامه صحب‌هایش افزود: «روسیه همواره حداکثر تلاش خود را برای حفظ ثبات استراتژیک و توازن قوا در جهان انجام داده است.»

شویگو در ادامه گفت، ادامه حملات نیروهای مسلح اوکراین به نیروگاه اتمی زاپوریژیا می‌تواند منجر به عواقب فاجعه بار شود. حملات مداوم نیروهای مسلح اوکراین به این نیروگاه هسته‌ای نگران‌کننده است.

وی افزود، ساختارهای نظامی و سیاسی با محوریت آمریکا در تلاش برای بازسازی سیستم امنیتی در منطقه آسیا و اقیانوسیه برای تسلط است. بازگشت اسلامگرایان رادیکال از خاورمیانه، شمال آفریقا به جنوب شرق آسیا، پیش نیازهایی را برای نقاط جدید فعالیت آنها ایجاد می‌کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حملات سنگین روسیه به ۴ نیروگاه حرارتی اوکراین
  • حملات سنگین روسیه به 4 نیروگاه حرارتی اوکراین
  • روسیه به ۴ نیروگاه حرارتی اوکراین حمله کرد
  • پیام زلنسکی در سالگرد فاجعه اتمی چرنوبیل
  • تحولات اوکراین|واکنش مسکو به ارسال موشک‌های دوربرد به کی‌یف
  • شویگو: روسیه هرگز ناتو را تهدید نکرده است
  • لوکاشنکو: غربی‌ها برای کنترل اوکراین، آن را به معتاد پول و سلاح تبدیل کرده‌اند
  • آخرین تحولات اوکراین| تصمیم برلین برای عدم ارسال موشک‌های تاروس به کی‌یف تغییر نکرده است
  • اوکراین میدانی برای آزمودن نظم جهانی آینده است
  • تحولات اوکراین| تایید دستاوردهای روسیه در جبهه توسط کاخ سفید