Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، مصطفی مشفقیان در نشستی که به منظور تفاهم‌نامه‌ میان سازمان اوج و شهرداری شیراز برگزار شد، با اشاره به سه مگاپروژه فرهنگی که در شیراز اجرا می‌شود، اظهار داشت: ساخت سریال احمدبن‌موسی(ع) به عنوان یکی از آرزوهای مردم یکی از این مگاپروژه‌های فرهنگی بود.

وی ادامه داد: دیوارنگاره این شهر که بزرگ‌ترین سازه تبلیغی فرهنگی شهر شیراز است به زودی در میدان امام حسین (ع) بهره‌برداری خواهد شد و سومین مگاپروژه نیز مربوط به طراحی و اجرای نمایش بزرگ میدانی محشر است که از 17 شهریور ماه اجرا می‌شود و داستان دیگری از فصل شیدایی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 مشفیقان با بیان اینکه سازمان اوج تجربه خوبی در ساخت فیلم‌های سینمایی و سریالی دارد و این سبب شد که همکاری خود را با این سازمان شروع کنیم، افزود: مدت زمان سریال 30 ماه در نظر گرفته شده است و یک اثر تاریخی و ماندگار می‌شود.

احسان محمدحسنی، رئیس سازمان هنری رسانه‌ای اوج نیز در این مراسم بیان کرد: نمایش میدانی محشر کاری مردمی و صددرصد آن بومی است و افتتاح این نمایش دو هفته آینده در شیراز صورت خواهد گرفت. 

وی با بیان اینکه سازمان اوج این افتخار را دارد که بعد از ساخت سریال‌ها و فیلم‌های سینمایی داخلی، ساخت سریال‌های صنعتی را آغاز کند، اظهار داشت: سریال احمد بن موسی (ع) نباید بیش از 10 سال با هزار میلیارد تومان طول بکشد، چرا که معمولا سریال‌های تاریخی این زمان و هزینه را دارد.

وی با بیان اینکه بنا داریم در کوتاه‌ترین زمان ممکن و با هزینه کم این سریال ساخته شود، گفت: این سریال بعد از پخش در کشورهای منطقه می‌تواند همین میزان سرمایه‌گذاری را به شهرداری شیراز برگرداند.

محمدحسنی بیان کرد: این سریال به لحاظ فرهنگی و معنوی اثرگذار است و به همین جهت بعد از امضای این تفاهم‌نامه یکی از زبده‌ترین گروه‌ها را برای ساخت این کار در نظر می‌گیریم تا زیر سه سال این سریال ساخت شود.

وی با بیان اینکه کار دیگر سازمان نمایش میدانی است که مورد تایید رهبر معظم انقلاب نیز قرار گرفته افزود: رهبر معظم انقلاب فرمودند استقبالی که برای این اثر شده است، نشان می‌دهد کار مردمی و 100 درصد بومی است و نخستین شب افتتاح این نمایش دو هفته آینده در شیراز خواهد بود.

محمدحسنی با اشاره به دیوارنگاره در شهر تهران بیان کرد: با طرح موضوعات وحدت‌آفرین و مطالبات مردم دیواره‌نگاره تهران نمونه شد و امروز در 3 کشور دیگر نیز این دیوارنگاره درخواست و اجرا شده و اینکه مسئولان شهرداری به این مسئله فکر کردند، جالب است که از سازه‌های شهری با عنوان یک رسانه برای مردم استفاده کنند.

وی با بیان اینکه سازمان اوج نیز تمام قد در کنار شهرداری شیراز خواهد بود؛ افزود: کار توسط هنرمندان شیرازی انجام می‌شود و با شروع عملیات اجرایی آن نیز ظرف 40 روز آینده آماده بهره‌برداری می‌شود.

انتهای پیام/س

منبع: فارس

کلیدواژه: نمایش میدانی محشر شهرداری شیراز سازمان اوج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۸۵۸۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث «مشهد - گلبهار - چناران» سرعت می‌گیرد

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی، گفت: عملیات احداث قطار «مشهد - گلبهار - چناران» سرعت می‌گیرد و با برنامه‌ریزی مدون و تامین اعتبار باید تلاش کنیم مسیر تونل را هم موازی با خط یک به جلو ببریم - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، یعقوبعلی نظری، استاندار خراسان رضوی به همراه جواد خدایی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و جمعی از مسئولان از پروژه ملی قطار «مشهد - گلبهار - چناران» بازدید به عمل آورد.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی در حاشیه این بازدید افزود: در برنامه امروز استاندار خراسان رضوی، تقاطع به تقاطع و نقاط حساس مسیر قطار «مشهد-گلبهار-چناران» بازدید شد.

داعی با بیان این مطلب که عملیات احداث قطار «مشهد-گلبهار-چناران»سرعت می‌گیرد افزود: با برنامه‌ریزی مدون و تامین اعتبار باید تلاش کنیم مسیر تونل را هم موازی با خط یک به جلو ببریم و مترو را تحویل بهره‌برداران اصلی یعنی مردم بدهیم.

گفتنی است، پروژه قطار حومه‌ای «مشهد - گلبهار - چناران» در سال 84 به تصویب شورای هماهنگی ترافیک کشور رسید و در سال 91 عملیات اجرایی آن آغاز شده است. بر این اساس حد فاصل 40 کیلومتری مشهد تا گلبهار از این طریق سهل‌الوصول‌تر شده و در ادامه چناران نیز به این پروژه افزوده شده تا شبکه ریلی مشهد و استان به‌ نحوی به خط‌آهن مشهد - گرگان متصل شود.

انتهای پیام/282/

دیگر خبرها

  • احداث «مشهد - گلبهار - چناران» سرعت می‌گیرد
  • پیاده‌راه خیابان ملت شهرکرد، موجب جذب گردشگر خواهد شد
  • درخواست مخاطبان برای تولید نون‌ خ ۶
  • ایران و روسیه در حوزه دفاتر اسناد رسمی تفاهم نامه امضا کردند
  • امضای تفاهم‌نامه‌ همکاری شرکت ملی نفت برای توسعه میدان‌های گازی
  • امضا تفاهم‌نامه‌ همکاری شرکت ملی نفت برای توسعه میدان‌های گازی
  • ارائه فرصت‌های سرمایه‌گذاری شهرداری شیراز با ارزش ۶۰ هزار میلیارد تومان در نمایشگاه اکسپو
  • شرکت ملی نفت برای توسعه میدان‌های گازی تفاهم‌نامه‌های همکاری امضا می‌کند
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری میان کمیته امداد و مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی
  • اوقاف با افتخار خود را پیشرو در مسیر انقلاب می‌داند/ تولیدات جوانان ایرانی می‌تواند سود فراوانی برای صنعت و کشاورزی داشته باشد