Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم گفت: ما در این المپیاد به دنبال آن هستیم، تقویت عنصر وحدت است. جمع‌های این‌چنینی در سراسر کشور به وحدت جمعی کمک شایانی می‌کند در واقع ورزش بهترین محمل و مجرا برای وحدت اذهان و در کنار هم قرار گرفتن ملت‌ها است.

به گزارش ایران اکونومیست، دکتر هاشم داداش‌پور در آیین افتتاحیه نخستین المپیاد فرهنگی_ورزشی دانشجویان بین‌الملل گفت: برنامه‌های متنوعی مانند المپیاد دانشجویان بین‌الملل را تدارک دیده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 محدود به این حوزه نیستیم و در تدارک این هستیم که بتوانیم در سال آینده المپیاد همبستگی دانشجویان کشورهای اسلامی را برگزار کنیم. این اتفاق مبارکی است تا این المپیاد به حوزه‌های دیگر تعمیم داده‌شود.

رئیس سازمان دانشجویان تصریح کرد: هر فردی همواره با سه ورزش سر و کار دارد، اولین ورزشی که هر فرد با آن روبرو است، مربوط به ورزش جسم می‌شود که بخشی از جوانان به آن می‌پردازند. این در حالی است که درصدی از جمعیت جوان ما با اینکه انرژی فراوانی دارند آن را در حوزه ورزش صرف نمی‌کنند. دومین ورزش، ورزش ذهن و سومین آن ورزش روح است که ما به هر سه ورزش نیازمندیم به طوری که این سه ورزش درکنار هم و با ترکیب یکدیگر می‌توانند به انسان کمک‌کنند. ورزش جسم تن سالم، ورزش ذهن فکر پرنشاط و ورزش روح، روح بالامرتبه را برای وجود انسان به ارمغان می‌آورد.

وی ادامه داد: به‌طور طبیعی در دل هر فعالیتی که در حوزه دانشجویان برگزار می‌شود اهداف متفاوتی نهادینه شده است؛ اولین هدف ما در المپیاد فرهنگی_ورزشی دانشجویان بین‌الملل که انتظار داریم که اتفاق بیافتد شناخت دانشجویان بین‌الملل از یکدیگر است که هرچه بیشتر سبب افزایش تعامل بین آن‌ها می‌شود. نکته دومی که ما در این المپیاد به دنبال آن هستیم، تقویت عنصر وحدت است. جمع‌های این‌چنینی در سراسر کشور به وحدت جمعی کمک شایانی می‌کند در واقع ورزش بهترین محمل و مجرا برای وحدت اذهان و در کنار هم قرار گرفتن ملت‌ها است.

معاون وزیر علوم تصریح کرد: نکته سوم نیز این است که با در کنار هم قرار گرفتن دانشجویان از ملت‌هایی با فرهنگ‌های نزدیک و مشابه به هم، یک فضای جدید اسلامی در جهان اسلام ایجاد می‌شود که نتیجه آن ایجاد وحدت و تعامل در میان دانشجویان است. نهایتا در این المپیادها خاطره‌های زیادی شکل می‌گیرد و روایت‌های دلنشینی ساخته می‌شود که همیشه در اذهان باقی می‌ماند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: برنامه‌ریزی کرده‌ایم در اختتامیه این المپیاد انتخابگر دومین میزبان این رویداد فرهنگی_ورزشی اعلام شود تا با در اختیار داشتن زمان بیشتر این المپیاد باشکوه تر برگزار شود.

امیدواریم که میزبان خوبی برای دانشجویان ورزشکار باشیم

دکتر حشمت‌الله علی‌نژاد، رییس دانشگاه مازندران نیز در این مراسم گفت: از سال ۱۳۹۲، المپیادهای سه‌گانه را در کشور داشتیم که به‌علت شیوع ویروس کرونا، دو سالی بود که المپیادها تعطیل شده بود.

دکتر علی‌نژاد تصریح کرد: پس از بهبود اوضاع، به همت سازمان امور دانشجویان، علاوه بر المپیادهای هفتگانه، اولین المپیاد فرهنگی - ورزشی دانشجویان بین‌الملل دانشگاه‌های سراسر کشور برگزار شد که ما اکنون افتخار میزبانی این المپیاد را در دانشگاه مازندران داریم و امیدواریم که میزبان خوبی برای دانشجویان ورزشکار باشیم.

رییس دانشگاه مازندران اظهار داشت: حدود ۳۵۴ نفر از ۸ کشور در این ایام مهمان ما هستند که برای آنان آرزوی موفقیت داریم و امیدواریم چند روزی که در خدمت‌شان هستیم با شور و اشتیاق و لذت سپری شود و خاطره خوشی برای‌شان به یادگار بماند.

یادآور می‌شود: در مراسم افتتاحیه این المپیاد که با پخش تیزر المپیاد، اجرای زنده سرود ملی توسط گروه موزیک پدافند نیروی هوایی شهرستان بابلسر، اجرای نماهنگ مقاومت، مراسم شکستن اجسام سخت، رزه تیم‌های شرکت کننده، قرائت سوگندنامه و مراسم حمل مشعل مسابقات همراه بود، دکتر ارژنگ معاون سازمان امور دانشجویان، دکتر گنجی رییس صندوق رفاه دانشجویان کشور، دکتر رازقی مدیرکل امور دانشجویان بین‌الملل، دکتر علیدوست مدیرکل تربیت بدنی وزارت علوم، دکتر شتایی رییس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان، عبدالستار دولتی مسوول امور دانشجویی و فرهنگی سفارت افغانستان در ایران، دکتر قلی‌پور فرماندار شهرستان بابلسر، اعضای شورای اسلامی شهر بابلسر و ... حضور داشتند.

به گزارش روابط عمومی سازمان دانشجویان، نخستین المپیاد فرهنگی_ورزشی دانشجویان بین‌المللی، در بخش پسران از ۷ تا ۱۲ شهریور و در بخش دختران از ۱۳ تا ۱۹ شهریور ۱۴۰۱ در رشته‌های ورزشی والیبال، بسکتبال سه نفره، تنیس روی میز، شطرنج، و دو و میدانی برای هر دو بخش و رشته مینی‌فوتبال، مختص دانشجویان پسر و به میزبانی دانشگاه مازندران برگزار می‌شود.

 

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: سازمان دانشجویان

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: سازمان دانشجویان ورزشی دانشجویان بین الملل کنار هم قرار گرفتن دانشگاه مازندران المپیاد فرهنگی امور دانشجویان فرهنگی ورزشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۸۵۹۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سلامت دهان و دندان موجب تقویت سلامتی در قسمت‌های مختلف بدن می‌شود

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، سید معملی گفت: سلامت دهان ودندان به نوعی سرمنشاء سلامتی جسم، روح و روان است و حتی در سلامت اجتماعی نیز نقش آفرین بوده و می‌تواند در روابط اجتماعی افراد را تقویت یا در آن اختلال ایجاد کند.

وی افزود: امسال تمرکز ما این است که از تمام حوزه‌ها و رده‌های بهداشتی و درمانی برای بهبود سلامت دهان و دندان مردم استفاده کنیم. از بهورز در روستا‌ها تا مراقبان سلامت در شهرها، پزشکان و کارشناسان بهداشتی در تمام مراکز متعلق به حوزه سلامت می‌توانند به ما در این عرصه کمک کنند.

مدیرکل دفتر سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت با بیان این که عواملی که می‌توانند در ناحیه دهان و دندان بیماری ایجاد کنند می‌توانند در بقیه قسمت‌های بدن نیز ایجاد بیماری کنند، اظهار کرد: به عنوان مثال بین بیماری‌های شدید لثه و دیابت ارتباط وجود دارد. این دو بیماری بر یکدیگر اثرگذار هستند. همچنین بین بیماری‌های قلبی و عروقی و بیماری‌های دهان و دندان و لثه ارتباط وجود دارد.

سیدمعلمی یادآور شد: مادر باردار نیز می‌تواند برای جنین و نوزادش از طریق بیماری‌های دهان و دندان مشکلاتی ایجاد کند؛ بنابراین سلامت دهان و دندان به سلامت سایر قسمت‌های بدن کمک شایانی می‌کند.

وی افزود: بنابراین نقش مشترک تمام افراد درگیر بهداشت و درمان در سلامت دهان و دندان مشهود است و این مساله تنها وظیفه بهداشت کاران دهان و دندان و دندانپزشکان نیست.

مدیرکل دفتر سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت ادامه داد: یکی از اهداف مشخص ما در سال جاری این است که از دیدگاه عامل خطر مشترک، یعنی توجه به عواملی که هم بیماری‌های دهان را ایجاد می‌کنند و هم بیماری‌های دیگر را، به مساله بهداشت دهان و دندان بپردازیم.

وی خاطرنشان کرد: البته در این راستا نقش ویژه متوجه بهداشت کاران و مراقبان سلامت دهان و دندان و دندانپزشکانی است که در بخش‌های دولتی و خصوصی کار می‌کنند.

مدیرکل دفتر سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت با اعلام این که ۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت «پویش سلامت دهان و دندان» با هدف افزایش آگاهی عمومی در سلامت دهان و دندان در سطح کشور برگزار می‌شود، گفت: در این سه روز برنامه‌های مختلفی برای دانش آموزان، مدارس و جامعه برگزار خواهیم کرد که شناساندن عوامل سلامت و بیماری دهان و دندان از جمله مهم‌ترین برنامه‌های این پویش خواهد بود.

سیدمعلمی در پایان دندانپزشکان بخش خصوصی و دولتی را به همکاری در این پویش برای آموزش و ارتقای سلامت دهان و دندان مردم دعوت کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برترین‌های المپیاد ورزش کارگری استان تجلیل شدند
  • رقابت داوطلبان شانزدهمین دوره المپیاد علوم پزشکی در دانشگاه آزاد یزد
  • رشته‌ها و سطوح برگزاری المپیاد ورزش‌های فناورانه دانشجویی اعلام شد
  • راهنمای خرید کتاب 504 + معرفی و دانلود 504
  • رشته‌ها و سطوح المپیاد ورزش‌های فناورانه دانشجویی اعلام شد
  • حل مشکلات در گرو ارتباط تنگاتنگ مجلس و دولت است/ هرگونه اختلاف افکنی بازی در پازل دشمن است
  • فال شمع روزانه برای متولیدن ماه‌های مختلف امروز یک‌شنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • مسابقات ملی «سدید»‌ بستری برای رشد و تقویت مهارت‌های ارتباطی در دانشجویان است
  • سال گذشته اردوی راهیان نور با حضور بیش از ۱۵۰ نفر از دانشجویان برگزار شد
  • سلامت دهان و دندان موجب تقویت سلامتی در قسمت‌های مختلف بدن می‌شود