Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-30@07:01:22 GMT

معاون امور هنری به دیدار حسین نوری رفت

تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۸۵۹۶۲

معاون امور هنری به دیدار حسین نوری رفت

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی معاونت امور هنری، محمود سالاری معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، همزمان در هفته دولت با حضور در منزل حسین نوری از هنرمندان جانباز انقلاب اسلامی با وی دیدار و گفتگو کرد.

در ابتدای دیدار صمیمانه با حسین نوری جانباز هنرمند که محمود سالاری معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، کاظم نظری مدیرکل هنرهای نمایشی و محمود فرهنگ مدیر کانون تئاتر دینی و دبیر رویداد «صاحبدلان» حضور داشتند، حاضران به همراه حسین نوری و خانواده وی به تماشای فیلم مستند «در یک نگاه» به کارگردانی مهدی فارسی نشستند که روایت زندگی این هنرمند جانباز و آشنایی وی با همسرش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه این دیدار حسین نوری به ارائه توضیحاتی درباره آثار خود در عرصه‌های مختلف هنری از جمله سینما، تئاتر، نقاشی و فیلمنامه‌نویسی و بیان برخی از خاطرات خود پرداخت.

همچنین در بخشی دیگری از این دیدار نادیا مفتونی همسر این جانباز هنرمند ضمن بیان فرازهایی از زندگی خود با حسین نوری در مورد فعالیت‌های خود و همسرش توضیحاتی داد.

کاظم نظری مدیرکل هنرهای نمایشی و محمود فرهنگ مدیر کانون تئاتر دینی در ادامه این دیدار به بیان نظرات و راهکارهای خود در خصوص اهمیت و بهره برداری از آثار و متون حسین نوری در عرصه هنرهای نمایشی پرداختند.

در بخش پایانی این دیدار محمود سالاری با ابراز خرسندی از دیدار با این هنرمند سرافراز و با آرزوی سلامتی برای ایشان، ضمن پاسداشت مقام والای جانبازان انقلاب اسلامی و تقدیر از همسر ایشان به سبب عشق و ایثار و فعالیت‌های علمی و هنری، به بیان اهمیت بازنشر هنر انقلابی حسین نوری در سطح داخلی و بین المللی پرداخت و از آمادگی معاونت امور هنری برای نشر و ترجمه آثار برجسته ایشان به منظور ترویج افکار و اندیشه این هنرمند انقلاب اسلامی خبر داد.

حسین نوری نقاش، نویسنده و کارگردان تئاتر و سینما و از جانبازان نهضت پیروزی انقلاب اسلامی ایران است. وی با وجود محدودیت‌های جسمی موفق شده در سه عرصه نقاشی، تئاتر و سینما دستاوردهای تخصصی داشته باشد.

نمایش‌هایی که او نوشته و کارگردانی کرده در دوره‌های مختلف جشنواره تئاتر فجر و دیگر جشنواره‌های سراسری حائز رتبه شده است و فیلم‌هایش در کشورهایی همچون ایتالیا، آلمان، هند، کانادا و آمریکا اکران شده و جوایزی را از جشنواره‌های بین‌المللی کسب کرده است.

حسین نوری در بهمن سال ۱۳۸۳ نشان ملی ایثار دریافت کرده است و در شهریور سال ۱۳۹۸ سالن نمایشی تحت عنوان تماشاخانه «حسین نوری» با ارجاع به نام او افتتاح شده است.

انتهای پیام/

منبع: مهر

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: حسین نوری محمود سالاری جانباز هنرمند انقلاب اسلامی حسین نوری امور هنری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۸۵۹۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنگ‌افروزی دشمنان در منطقه برای تسلط بر خلیج فارس است

معاون پارلمانی و امور مجلس رئیس جمهور گفت: امروز تمام اتفاقات منطقه بی‌ارتباط به مسئله خلیج فارس نیست و جنگ‌افروزی و تلاش دشمنان دشمنان برای سلطه بر این منطقه مهم است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، سیدمحمد حسینی معاون امور مجلس رئیس جمهور در آیین اختتامیه چهاردهمین جشنواره بین المللی خلیج فارس اظهار داشت: از دولت دهم تاکنون به این جشنواره تعلق خاطر دارم و دوست دارم در این محفل گرم و صمیمی حضور داشته باشم. 

وی افزود: درباره بحث خلیج فارس نظریه پردازان از ایام قدیم به علت منابع انرژی به این منطقه هارت لند می گفتند و باور داشتند تسلط بر این منطقه یعنی فرمانروایی بر جهان و بر همین مبنا در سده های گذشته پرتغالی ها و در عصر کنونی آمریکایی ها در این منطقه حضور دارند. 

معاون پارلمانی و امور مجلس رئیس جمهور گفت: امروز تمام اتفاقات منطقه بی‌ارتباط به مسئله خلیج فارس نیست و جنگ‌افروزی و تلاش دشمنان دشمنان برای سلطه بر این منطقه مهم است. 

وی با اشاره به چند سند تاریخی در ارتباط با نام خلیج فارس و تعلق این خلیج به ایرانیان اظهار داشت: یک محقق غربی به نام ژان ژاک پرینی در کتاب خود اعتراف کرده که ملل و طوایف مختلفی بر خلیج فارس استیلا یافتند و فرمانروایی کردند و روزگارشان سپری شد و منقرض شدند اما تنها ایرانی ها هستند که با هوش و درایت خود از این میراثشان نگهداری کرده و می کنند. 

حسینی با اشاره به فرهنگ 8 هزار ساله خلیج فارس گفت: پرتغالی ها 117 سال بر این منطقه تسلط داشتند اما امام قلی خان با یارانش توانستند این استعمارگران را از منطقه اخراج کنند بر همین مبنا روز 10 اردیبهشت در شورای عالی فرهنگی به نام روز خلیج فارس نامگذاری شد. 

وی با اشاره به لزوم شناخت و صیانت از تاریخ و هویت ملی تاکید کرد: استکبار در هر کجا ورود کرد به دنبال تغییر زبان و فرهنگ آن منطقه بود اما ملت ایران در تمام دوره ها از هویت ایرانی خود دفاع کردند و استکبار ستیزی خود را نشان دادند. 

معاون امور مجلس رئیس جمهور با اشاره به پیشینه راه‌اندازی جشنواره خلیج فارس گفت: در دولت دهم این جشنواره با محوریت بندرعباس با نگاهی بین المللی ایجاد شد و امید داریم پس از فراز و نشیب های برگزاری این جشنواره ابعاد جهانی پیدا کند و ایرانی ها در سراسر جهان با آن ارتباط برقرار کنند. 

وی با اشاره به ابلاغ سیاست‌های کلی اقتصاد دریا پایه از سوی رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: برای اجرایی شدن این سیاست‌ها، دولت و سایر قوا باید در کنار هم باشند و اقدامات عملی برای بهره وری کامل از ظرفیت ساحل و دریا انجام دهند و توسعه کشور را در سواحل خلیج فارس رقم بزنند. 

وی افزود: استان هرمزگان هم برنامه‌های خود را در مورد اجرای این سیاست‌ها به تهران ارسال کند تا با جمع بندی و بررسی و کار کارشناسی در نهایت بتوان از این مزیت خدادادی بهره لازم را برد. 

انتهای پیام/864

دیگر خبرها

  • رشد ۲۲ درصدی تعاونی‌های زنان در دولت سیزدهم
  • میهمان غیر منتظره در تمرین امروز استقلال؛ دیدار محمود فکری با جواد نکونام! + عکس
  • حضور محمود فکری در محل تمرین استقلال و دیدار با نکونام
  • اختتامیه جشنواره قرآنی، فرهنگی و هنری شهید آوینی برگزار می شود
  • دیدار دانشجویان دانشگاه آزاد یزد با خانواده شهید سرسنگی
  • جنگ‌افروزی دشمنان در منطقه برای تسلط بر خلیج فارس است
  • دو انتصاب جدید در جشنواره اتقان
  • دیدار نخست وزیر بورکینافاسو و معاون اول رئیس جمهور
  • تونس حوزه هنری را نماینده تئاتر ایران می‌داند/مفاهیم مشترک تئاتری
  • ۲۰ هزار جوان قمی عضو جمعیت هلال‌احمر هستند