Web Analytics Made Easy - Statcounter

نشست‌های «دیدار و گفت‌وگو با مهدخت معین» و نقد و بررسی « «جامعه‌نگاری عهد قاجار» برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، دویست و چهل و دومین نشست از سلسله جلسات صبح پنجشنبه‌های بخارا که به دیدار و گفت‌وگو با دکتر مهدخت معین اختصاص دارد از ساعت ۹:۳۰ پنجشنبه،۱۰ شهریورماه در مدرسه فیلمسازی و پژوهش‌های سینمایی هیلاج (به نشانی: خیابان ایرانشهر، کوچه سمندریان (مهاجر)، پلاک ۲۲) برگزار می‌شود و به صورت مستقیم از صفحه مجله بخارا پخش خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در معرفی مهدخت معین عنوان شده است: او در سال ۱۳۲۵ در تهران متولد شد. دوره‌های لیسانس، فوق‌ لیسانس و دکتری زبان و ادبیات فارسی را در دانشگاه تهران گذراند. در دوران تحصیل از محضر استادان بزرگی چون مهدی محقّق و بدیع‌الزّمانی، مهرداد بهار، پرویز ناتل خانلری، خطیب رهبر، زریاب خوئی، زرّین‌کوب، منوچهر ستوده، سیّد جعفر شهیدی، ذبیح‌اللّه صفا، فرشیدورد، فره‌وشی، ماهیار نوّابی، محمدجعفر محجوب، مدرس موسوی بهبهانی، حسن مینوچهر و صلاح السّاوی (استاد مصری) بهره‌ها برد.


او در دانشگاه علّامه طباطبایی به تدریس متون نظم و نثر اشتغال داشت. او همچنین به نشر آثار چاپ شده و چاپ نشده استاد محمد معین اهتمام داشت نظیر «مزدیسنا و ادب پارسی» در دو جلد، «مجموعه مقالات دکتر محمد معین» در دو جلد، «حافظ شیرین‌سخن» در دو جلد و «گنجینه عرفان». برخی از مقالات چاپ شده: «دکتر معین و ادبیات معاصر»، ماهنامه ویسمن؛ «فرهنگ فارسی معین»، راهنمای کتاب؛ «اندر همه ده جوی نه مارا»، کیهان فرهنگی؛ «جلوه عشق در عقل»، خاوران و مقالات حافظ‌شناسی در بخارا.

همچنین سی و دومین نشست از سلسله جلسات عصر چهارشنبه‌های بخارا به نقد و بررسی کتاب «جامعه‌نگاری عهد قاجار» نوشته پریسا کدیور اختصاص یافته است که از ساعت ۱۸ روز چهارشنبه، نهم شهریور ۱۴۰۱ با حضور: فاطمه قاضی‌ها، رضا شعبانی، حبیب‌الله اسماعیلی، پریسا کدیور و علی دهباشی در خانه فرهنگان فرشته (به نشانی: خیابان فیاضی، بعد از چناران، پلاک ۵۰) برگزار می‌شود و به صورت مستقیم پخش خواهد شد.

کتاب «جامعه‌نگاری عهد قاجار» با اتخاذ روشی جدید در تاریخ‌نویسی اجتماعی، با پرداختن به حوزه‌های مختلف تجربه زیستی مردمان معمولی و روایت ریزبینانه از مناسبات خانوادگی، کسب و کار، آیین‌های جمعی و آداب و عادات ایرانیان در زندگی روزمره ، مردم را که در تاریخ‌نگاری سنتی مهجور و مغفول مانده بودند، به متن تاریخ‌نگاری آورده است.

 انتهای پیام 

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۸۶۰۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراحل پایانی طرح الزام ثبت رسمی معاملات غیر منقول در مجمع تشخیص

به گزارش خبرگزاری مهر، مجمع تشخیص مصلحت نظام در نشست روز چهارشنبه (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) این هفته خود که به ریاست «صادق آملی لاریجانی» برگزار خواهد شد، به ادامه بررسی طرح الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیر منقول خواهد پرداخت.

اعضای مجمع قرار است در این نشست به بررسی تبصره‌های هشت، نه و ده باقیمانده از ماده ده این طرح بپردازند.

یادآور می‌شود، طرح الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیر منقول از ابتدای آذرماه سال گذشته در دستور کار جلسات صحن مجمع تشخیص مصلحت نظام قرار داشته و تاکنون ده جلسه به صورت تمام وقت به بررسی این موضوع اختصاص داده است.

کد خبر 6092826

دیگر خبرها

  • طرح الزام ثبت رسمی اموال غیرمنقول در آستانه نهایی‌شدن
  • مراحل پایانی طرح الزام ثبت رسمی معاملات غیر منقول در مجمع تشخیص
  • کتاب تاریخ مفهوم عدالت اجتماعی در دوران مشروطه نقد می شود
  • خوابم نمی‌بره ؛ معین زد
  • نقد و بررسی برنامه تلویزیونی محفل در قم
  • قدیمی ترین بنای کاخ گلستان اینجاست
  • بررسی آثار کلر ژوبرت نویسنده و تصویرگر مسلمان شده فرانسوی
  • «تاریخ تحلیلی پوستر انقلاب» بر اساس کتاب شهید آوینی بررسی شد
  • بررسی ایجاد پردیس صنایع فرهنگی و خلاق ماکو در نشست با وزیر ارشاد
  • چاپ دوم کتاب «ترجیع‌بند در شعر نو» منتشر شد