Web Analytics Made Easy - Statcounter

حمید رضا ترقی گفت: ملت عراق یکپارچه پشت سر مرجعیت و رهبری آیت الله سیستانی و توصیه آیت الله حائری کشور را به سمت وحدت و انسجام خصوصا در آستانه اربعین پیش خواهند برد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حمید رضا ترقی در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز، اظهار داشت: همان گونه که مردم کشور ایران و عراق شاهد هستند پس از انتخابات مجلس عراق با وجود اینکه مقتدی صدر کرسی های بیشتری را در ائتلاف بدست آورد اما نتوانست دولت مقتدری را در ائتلاف تشکیل دهد بلکه با گذشت چندین ماه از برگزاری انتخابات مجلس، رفتار و عملکرد سیاسی مقتدی صدر موجب شد، عراق نتواند به دولتی مقتدر، توانمند و مستقل دست یابد و همچنان امور در دست دولت الکاظمی است که گرایش وی به عربستان و آمریکا برای همه مشهود است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



کارشناس مسائل بین الملل تصریح کرد: وضعیت موجود برای کشور عراق خسارات فراوانی از نظر تصمیم گیری های ملی و منطقه ای و مقابله با گروه های تکفیری که در داخل عراق باقی مانده اند، در رابطه با موضع گیری هایی که در برابر تجاوز به مرزهای عراق از طرف شمال عراق صورت می گیرد، درباره تزلزلی که در وضعیت دولت عراق وجود دارد، عدم امکان تشکیل مجلس برای تصمیم گیری های اساسی در مسائل کشور به همراه داشته است.

ترقی گفت: از آنجا که پدر مقتدی صدر قبل از شهادتش توصیه کرد که فرزندان وی از آیت الله سید کاظم حائری تقلید کنند و گوش به فرمان این مرجع باشند آیت الله حائری هم با درک دقیقی از شرایط سیاسی کشور عراق و مشکلات پدید آمده طی اقدامی بسیار شجاعانه و دقیق برای حل اختلاف شیعیان در عراق و جلوگیری از این گونه رفتارهای افراطی و تفریطی مقتدی صدر نسبت به استعفا از مرجعیت و دعوت همه به تقلید از رهبر انقلاب به عنوان مرجعی اعلم در اداره امت اسلامی که نقطه مقابل مواضع مقتدی صدر است، اقدام کرد.

وی افزود: در بیانیه ای که آیت الله حائری صادر کردند سه توصیه مهم مطرح شد مبنی بر تبعیت از مرجعیت آیت الله خامنه ای به عنوان رهبر امت اسلامی، حمایت از حشدالشعبی و نیروهای مردمی یا بسیجی مردمی عراق که همچنان مورد حمله مقتدی صدر قرار داشته و ضرورت گام برداشتن عملی فرزندان آیت الله صدر در جهت ایجاد وحدت و انسجام امت اسلامی به جای اینکه تنها به نام پدران خود افتخار کنند  و به تفرقه افکنی و اختلاف افکنی میان شیعیان دست بزنند.

کارشناس مسائل بین الملل با بیان اینکه آیت الله حائری طرفداران بسیاری در عراق دارد و شمار فراوانی از نیروهای مقتدی صدر از وی تقلید می کنند، خاطرنشان کرد: کرد: توصیه های سه گانه آیت الله حائری سبب شد که مقتدی صدر برای جبران این شکست و اقدام تحت عنوان از دست دادن پشتوانه اصلی خود، با استعفا از عرصه سیاسی کشور کنار رفت و دفاتر خود را تعطیل اعلام کرد و زمینه ایجاد یک جنبش خیابانی و حرکت اجتماعی را برای طرفداران خود علیه دولت و مسئولان و نظام عراق پدید آورد.

ترقی گفت: شیوه مقتدی صدر همان شیوه ای است که در کشور ما اصلاح طلبان و برخی مخالفین ساختار شکن از آن برای وارد کردن فشار به حاکمیت استفاده می کنند روش استفاده از تحریک احساسات مردم و ایجاد جنبش های اجتماعی و دامن زدن به این اغتشاشات  درحالی که معمولا این روشها و تحرکات سبب می شود دشمنان کشور از آن بیشترین بهره را ببرند و سو استفاده کنند.

وی عنوان کرد: به نظر می رسد این اقدام نخواهد توانست مقتدی صدر را دوباره به عرصه سیاسی برگرداند و کسی به وی اعتماد کند بلکه روند تشکیل دولت از طریق ائتلاف شیعیان ادامه پیدا خواهد کرد درنتیجه امثال مقتدی صدر که گوش و آنتن آنها رو به عربستان و آمریکا است از چنین اقداماتی نتیجه ای نخواهد گرفت بلکه ملت عراق یکپارچه پشت سر مرجعیت و رهبری آیت الله سیستانی و توصیه آیت الله حائری کشور را به سمت وحدت و انسجام خصوصا در آستانه اربعین پیش خواهد برد و ما نیز این تحرکات را در عراق کفی بر روی آب می دانیم چون هیچ پایه و اساس منطقی، عقلانی و دینی ندارد، دوام و بقا هم نخواهد داشت.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: آیت الله حائری مقتدی صدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۸۶۵۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زلفی گل: انتخاب استادان نمونه در راستای تحقق مرجعیت علمی است

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدعلی زلفی‌گل، وزیر علوم در مراسم سی و یکمین آیین نکوداشت اعضای هیئت علمی نمونه کشوری که در سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران برگزار شد، با تبریک روز معلم و استاد و گرامیداشت یاد شهدا و شهید مطهری با تبریک به اساتید نمونه کشوری اظهار داشت: امکان ندارد کسی به توفیقاتی بدون همراهی خانواده خود دست یابد.

وی با بیان اینکه بزرگ‌ترین سرمایه هر جامعه، فرهنگ آن جامعه است، افزود: برای همین جامعه دانشگاهی فرهنگ جدید خلق می‌کند. با پیشرفت علوم در عرصه‌های مختلف علم و فناوری جدید همراه با خود فرهنگ جدید خلق می‌کند. شما اساتید فرهنگ‌ساز و امیدآفرین هستید. از این باب باید برگزاری این گونه مراسم با جدیت پیگیری شود.

وزیر علوم افزود: اساتید نمونه سرمایه‌های نمادین کشور هستند که هر جا باشند آنجا قیمت می‌یابد. به همین دلیل با احداث دانشگاه زمین اطراف دانشگاه ارزش پیدا می‌کند.

زلفی‌گل با بیان اینکه اساتید نمونه به عنوان سرمایه‌های نمادین کشور باید قدر ببینند و بر صدر نشینند، افزود: بین اساتید نمونه کشوری خوشبختانه بانوان دانشمند نیز داریم که امیدواریم سال‌های آینده افزایش یابند. تمام اساتید نمونه در رشته‌های خود سرآمد هستند.

وی ادامه داد: انتخاب استاد نمونه در راستای تحقق مرجعیت علمی است. در واقع می‌خواهیم شاخص افراد مرجع را به نمایش بگذاریم. اساتید نمونه مرجع علمی کشور هستند. خوشبختانه تعداد اساتید پر استناد یک و دو درصد کشور در حال افزایش است.

زلفی‌گل ادامه داد: اقتدار حاصل از جسارت کشور که در رأس آن رهبر حکیم و فرزانه کشور است یعنی وعده صادق، در سطح بین‌المللی نشان مرجعیت کشور ما است. مرجعیت علمی اولین اولویت وزارت علوم از پنج اولویت است.

وزیر علوم خطاب به اساتید نمونه کشوری افزود: شما در عرصه شاگردپروری هم نمونه هستید. به همین دلیل مرجعیت علمی برای ما مهم است و در قوانین وزارت علوم سعی شده برای ارتقای مرجعیت علمی برنامه داشته باشیم و از ظرفیت برنامه هفتم توسعه خوب استفاده کرده‌ایم. منتظریم ابلاغ شود و به تصویب هیئت وزیران برسانیم.

وزیر علوم گفت: در راستای اهداف برنامه هفتم توسعه، برنامه‌های خوبی در وزارت علوم تدارک دیده شده است که می‌توان به تدوین دستورالعمل اعطای پژوهانه جامع، دستورالعمل تعاملات علمی، ملی و بین‌المللی و دستورالعمل مهارت محور کردن آموزش اشاره کرد که برای این برنامه‌ها اعتبارات لازم نیز پیش‌بینی شده است. در برنامه هفتم توسعه آمده است که ۱۵ درصد اعتبارات برای پژوهش و ۵ درصد به امور فرهنگی اختصاص داده شود.

وی ادامه داد: جامعه دانشگاهی هم قدرت ایجاد تجهیزات سخت و هوشمند را دارد و هم قدرت نرم را ایجاد می‌کند. هرگونه هزینه برای علم و فناوری بهترین نوع سرمایه‌گذاری برای آینده است.

زلفی‌گل با تقاضا از اساتید گفت: تمام تلاش خود را بکنید تا نسل توانمند‌تر از خود به جامعه تحویل دهید.


انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ارائه تسهیلات در مرزهای گمرکی/ روان سازی امور گمرکی زائران اربعین حسینی
  • اسناد ساواک درباره‌ی همسر حاج آقا مصطفی خمینی چه می‌گویند؟
  • برپایی ۱۷۰ موکب از استان اصفهان در عراق برای زائران اربعین
  • نامه محرمانه ساواک درباره عروس بزرگ امام(ره)
  • دستور ساواک برای بازرسی از عروس امام (ره)+ سند
  • زلفی گل: انتخاب استادان نمونه در راستای تحقق مرجعیت علمی است
  • دستور ساواک برای بازرسی از عروس امام
  • انتشار اسناد ساواک درباره بازرسی از همسر سیدمصطفی خمینی
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین سال جاری
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین امسال