Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@12:22:28 GMT

نرخ بیکاری ۹.۵ درصدی در شان استان صنعتی البرز نیست

تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۸۶۶۲۲

نرخ بیکاری ۹.۵ درصدی در شان استان صنعتی البرز نیست

به گزارش خبرنگار ایرنا،«رضا جعفری» روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: بیش از ۱۲ شهرک صنعتی دولتی و خصوصی در این استان فعال است که با وجود چنین پتانسیل هایی در کنار جوانان متخصص و تحصیلکرده نباید شاهد چنین نرخ بیکاری در البرز باشیم.

وی با بیان اینکه احیای واحدهای تولیدی راکد و نیمه فعال یکی از مهم ترین برنامه هایی است که امروز در استان در برنامه های اصلی قرار گرفته است تصریح کرد: در کنار این اقدام، جذب فرصت های جدید سرمایه گذاری از دیگر برنامه هایی است که در البرز در حال اجرایی شدن می باشد که به همین منظور اطلس فرصت های سرمایه گذاری خارجی در این استان تهیه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جعفری با بیان اینکه تاکنون ۱۷۰ فرصت سرمایه گذاری جدید در البرز شناسایی شده اظهار داشت: با هدف توسعه اشتغال و تولید در استان چاره ای نداریم جز اینکه به طرق مختلف سرمایه گذاران را به البرز  جذب کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اختصاص یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان در سال گذشته در قالب تبصره ۱۸ گفت: این در حالی است که از این میزان حدود ۴۶ درصد تاکنون جذب شده که دلایل جذب کامل آن را باید مسایلی از جمله دیر ابلاغ شدن دستور العمل تبصره ۱۸، راه اندازی نشدن برخی از سامانه ها، عدم ارایه مدارک کافی از سوی صاحبان مشاغل به بانک ها و بخشی دیگر نیز به خود بانک ها باز می گردد.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی البرز با بیان اینکه امسال حدود ۹۵۰ میلیارد تومان اعتبار به استان تخصیص داده شده اظهار داشت: این میزان اعتبار نیست به نیاز استان کافی نیست اما باید از همین اعتبارات با برنامه ریزی درست به خوبی استفاده کرد.

جعفری در بخش دیگری از سخنان خود به پرداخت یک هزار و ۷۴۳ فقره تسهیلات ۱۵ میلیون تومانی سفر رییس جمهور به این استان که در فروردین ماه صورت گرفت اشاره کرد و گفت: در این سفر مقرر شده به چهار هزار و ۵۰۰ نفر که درخواست داشته و در سامانه سامد ثبت نام کرده بودند این تسهیلات پرداخت که از این تعداد تاکنون به یک هزار و ۷۴۳ نفر این  تسهیلات پرداخت شده است.

برچسب‌ها وزارت امور اقتصاد و دارایی البرز سامانه سامد دولت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت امور اقتصاد و دارایی البرز سامانه سامد وزارت امور اقتصاد و دارایی البرز سامانه سامد دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۸۶۶۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قشم به عنوان منطقه آزاد برتر در حوزه اقتصادی و سرمایه گذاری انتخاب شد

هرمزگان-جام جم انلاین- مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی از سازمان منطقه آزاد قشم به سکانداری عادل پیغامی به عنوان منطقه آزاد اول و برتر در حوزه اقتصاد تقدیر کرد. 

به گزارش  روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم، براساس ارزیابی عملکرد شاخص های اقتصادی سال ۱۴۰۲ حوزه های مختلف مناطق آزاد، منطقه آزاد قشم در حوزه موضوعات اقتصادی (سرمایه گذاری، تولید و صادرات) حائز رتبه اول و برتر در همایش ملی تمامی مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی شد.

حجت‌ الله عبدالملکی در همایش ملی مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی سراسر کشور که در مشهد مقدس در حال برگزاری است با اهدای لوح از زحمات عادل پیغامی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم به منظور ارتقای شاخص های اقتصادی جزیره تقدیر کرد.

 

بنابراین گزارش، افزایش صادرات و صادرات مجدد، به بیش از ۵۰۵ میلیون دلار، تراز تجاری مثبت ۳۱۳ میلیون دلاری، رشد صدور و تمدید ۲۰ درصدی مجوزهای سرمایه گذاری، رشد حجم سرمایه‌گذاری در شیلات و کشاورزی به میزان ۱۰۰ درصد، رشد ۱۱ درصدی تعداد ثبت شرکت‌ها، رشد حمل و نقل و ترانزیت به نسبت تردد خودرو و مسافر به میزان ۲۷ درصد، رشد اشتغال ۲۵ درصدی ایجاد شده در واحدهای صنعتی، عقد قرارداد تحویل ۸۰ قطعه زمین برای فعالیت‌های صنعتی از جمله مهمترین دستاوردهای اقتصادی منطقه آزاد قشم در سال گذشته است.

با برنامه ریزی صورت گرفته تلاش می شود این رویکرد مطابق با شعار "جهش تولید با مشارکت مردم" و با بکارگیری توان فعالان اقتصادی این جزیره ادامه یابد.

 

دیگر خبرها

  • گیلان با ۱۰۰ فرصت سرمایه‌ گذاری در نمایشگاه اکسپو تهران حضور دارد
  • کاهش ۳ درصدی نرخ بیکاری گیلان
  • کاهش ۳ درصدی نرخ بیکاری گیلان/ برخورد قضایی با ۱۵۰ کار فرمای متخلف
  • قشم به عنوان منطقه آزاد برتر در حوزه اقتصادی و سرمایه گذاری انتخاب شد
  • بررسی موانع و مشکلات تولید دو واحد صنعتی و کشاورزی چهار باغ
  • بررسی موانع و مشکلات تولید دو  واحد صنعتی و کشاورزی چهار باغ  
  • بررسی موانع و مشکلات تولید دو  واحد صنعتی و کشاورزی شهرستان چهار باغ  
  • کاهش نرخ بیکاری در کشور/ دولت از برنامه‌های اعلامی خود عقب نیست
  • برنامه‌های روز ملی ایمنی حمل و نقل در البرز اعلام شد
  • بیش از ۲ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در گرمه انجام شده است