Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از تارنمای اسپوتنیک موندو، «دیوسدادو کابِیو» نماینده ونزوئلا در نشستی مطبوعاتی گفت: سیستم قضایی آرژانتین که ارتباط نزدیکی با جناح راست افراطی و امپریالیسم ایالات متحده دارد در تلاش است تا معاون ریاست جمهوری (کریستینا فرناندز) را مورد آزار و اذیت قرار دهد و به دنبال زندانی کردن او است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهوری ونزوئلا نیز به تازگی با ارسال نامه‌ای به معاون ریاست جمهوری آرژانتین، ضمن ابراز همبستگی، آزار و اذیت علیه وی را غیر قابل قبول توصیف کرد.

«دیه‌گو لوسیانی» و «سرخیو مورو» دادستان‌های فدرال آرژانتین، کریستینا فرناندز را به کلاهبرداری و دست داشتن در طرح منحرف سازی منابع دولتی در دوران ریاست جمهوری ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۵ متهم کرده‌اند. ۱۲ سال زندان و محکومیت مادام‌العمر از تصدی منصب‌های دولتی از جمله مجازات‌هایی است که دادستان‌های آرژانتینی خواستار آن شده‌اند.

«سانتیاگو کافیِرو» وزیر امور خارجه آرژانتین نیز در واکنش به درخواست سناتور آمریکایی مبنی بر تحریم «کریستینا فرناندز دِ کرشنر» معاون ریاست جمهوری، نقش آمریکا در پیگرد قضایی علیه وی را محکوم کرد و دلیل این تعقیب قضایی را منافعی خارج از این کشور آمریکای جنوبی دانست.

دیوسدادو کابِیو خاطر نشان کرد: ما هیچ تردیدی نداریم که عدالت آرژانتینی که معاون رئیس‌جمهوری را تحت تعقیب قرار می‌دهد، همان عدالتی است که هواپیمای ونزوئلا را از ششم ژوئن در بوئنوس آیرس نگه داشته است.  

وی افزود: نه فقط هواپیما، بلکه خدمه را نیز بدون هیچ توجیهی نگه داشته است و اصطلاح «ربوده شدن» مناسب است.  

وزارت دادگستری آمریکا دوم اوت (۱۱ مرداد) در بیانیه‌ای هواپیمای بوئینگ باری زمینگیر شده در آرژانتین را به ارتباط با گروه‌های تروریستی متهم کرد و خواستار صدور مجوز مصادره آن از سوی مقام‌های آرژانتینی شد.

این هواپیما که تا یک سال پیش به شرکت ماهان ایر ایران تعلق داشت، در ۶ ژوئن (۱۶ خرداد ماه) با ۱۴ سرنشین ونزوئلایی و پنج سرنشین ایرانی از مکزیک وارد آرژانتین شد، اما دو روز بعد اروگوئه از دادن مجوز به آن برای ورود به آسمان خود جلوگیری کرد و هواپیما وادار به بازگشت به آرژانتین شد و تاکنون در آنجا باقی مانده است.

به دنبال درخواست آمریکا و با وجود انتقادهای شدید دولت و مردم ونزوئلا، قاضی دادگاهی در آرژانتین با درخواست آمریکا برای توقیف هواپیمای باربری ونزوئلا موافقت کرده است.

معاون اول حزب سوسیالیست متحد ونزوئلا اطمینان داد آمریکا و مخالفان ونزوئلا در تلاشند تا شرایطی ایجاد کنند که ثبات اقتصادی این کشور را تحت تاثیر قرار دهد.

وی گفت: این کارها را انجام می‌دهند زیرا به هیچ‌وجه نمی‌خواهند وضعیت اقتصادی ونزوئلا تثبیت شود.  

«ماریو آرراگا» مدیر بخش اداری هواپیمایی «امتراسور» ونزوئلا به تازگی در مصاحبه‌ای اختصاصی با شبکه لبنانی المیادین گفت: این امری بی سابقه است زیرا من معتقدم برای اولین بار در تاریخ چنین وضعیتی تجربه می‌شود که نه فقط دارایی ونزوئلا بلکه خدمه را ربوده‌اند.

وی افزود: آمریکا در راس موضوع توقیف یک فروند هواپیمای ونزوئلایی در آرژانتین قرار دارد و دنبال کوچکترین چیزها هستند تا با آن به ما اتهام بزنند.

آرراگا در خصوص توقیف هواپیما و عدم اجازه خروج به برخی از افراد کادر پروازی به المیادین گفت: ما نسخه‌ای از پرونده را که به دستمان رسید، دیدیم همه جا نوشته دفتر اف. بی. آی. دفتر تحقیقات فدرال. یا دفتر تحقیقات فدرال گفته فلان. خدایا. یعنی اینها [در آرژانتین] هیچ نهاد و سازمانی ندارند که تحقیقات دولتی را انجام دهد؟ می‌دانم که بالاخره سازمانی چیزی هست اما کجاست که به سوالات و ابهامات ما پاسخ دهد. ۱۳۲ معیار و استاندارد برای ادله‌ای که از هر یک از ما خواسته‌اند وجود دارد. صد و سی و دو معیار. این جنون است که دارند اینطوری دنبال حتی کوچکترین چیز می‌گردند تا با آن به ما اتهام بزنند.  

به نوشته تارنمای شبکه تلویزیونی تله‌سور، در آمریکای لاتین و کارائیب، تعقیب رسانه ای و قضایی با شواهد ساختگی و محکومیت های ناعادلانه علیه رهبران دولت های مردمی به یک هنجار تبدیل شده است. آمریکا به دستاوردهای سیاسی که می‌توان از طریق این مجامع به دست آورد، پی برده و دوره‌های آموزشی برای تربیت دادستان‌ها و قضات آغاز کرده است. اقدام و رای قاضی برزیلی علیه «لولا داسیلوا» رئیس‌جمهور پیشین برزیل از جمله آزار و اذیت‌های رهبران از طریق قضات است که پای داسیلوا را به زندان باز کرد.

برچسب‌ها آرژانتین ایالات متحده آمریکا آمریکای لاتین ونزوئلا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آرژانتین ایالات متحده آمریکا آمریکای لاتین آرژانتین ایالات متحده آمریکا آمریکای لاتین ونزوئلا ریاست جمهوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۸۶۸۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آرژانتین مسی را ابدی می‌خواهد: تا ابد بازی کن لئو!‏

به گزارش "ورزش سه"، بالاخره روزی خواهد آمد که برنده هشت توپ ‏طلا و اسطوره فوتبال آرژانتین، لیونل مسی، چاره‌ای نخواهد داشت ‏جز اینکه کفش‌ها را آویخته و به عنوان فوتبالیست بازنشسته شود. ‏اما در آرژانتین هیچکس دوست ندارد به آن روز فکر کند. ‏

طبق یک سنت فوتبالی مسی به احتمال زیاد ابتدا با فوتبال ملی ‏خداحافظی کرده و مدتی بعد بازی کردن در سطح باشگاهی را هم کنار ‏خواهد گذاشت. لئو در ماه ژوئن 37 ساله می‌شود و این یعنی زمان ‏زیادی تا آن روز باقی نمانده است. ‏

با اینحال لئو مشخص کرده که این اتفاق در آینده خیلی نزدیک ‏نخواهد افتاد. مسی به هموطنانش تعهد داده که در کوپا آمه‌ریکای ‏این تابستان بار دیگر بازوبند کاپیتانی آلبی‌سلسته را به بازو می‌بندد، ‏او حتی به صورت تلویحی اشاره کرده که قصد دارد در جام جهانی ‌‏2026 هم حضور داشته باشد. آرژانتین با رهبرش در این دو تورنمنت ‏مدافع عنوان قهرمانی است و چه رویایی شیرین‌تر از اینکه مسی و ‏تیم ملی کشورش بتوانند در آخرین روزهای فوتبالی او از دو عنوان ‏قهرمانی باارزش و تاریخی دفاع کنند. ‏

ازکیل پالاسیوس یکی از هم‌تیمی‌های مسی است که در استادیوم ‏لوسیل قطر طعم قهرمانی دنیا در کنار او را چشیده است. او در ‏مصاحبه با رویترز نشان داد که آرژانتینی‌ها اصلا دوست ندارند به روز ‏خداحفظی مسی فکر کنند. پالاسیوس گفت:" اصلا نمی‌خواهم درباره ‏خداحافظی مسی صحبت کنم. بیایید فکرش را هم نکنیم. ما ‏آرژانتینی‌ها همه می‌خواهیم لئو جاودانه باشد و تا ابد کنارمان بازی ‏کند". ‏

دیگر خبرها

  • نماینده ایران: حق پاسخ به هرگونه تجاوز محفوظ است
  • اتهام مرتبط با تامین مالی تروریسم به عناوین مجرمانه اضافه شد
  • عنوان اتهامی مرتبط با تامین مالی تروریسم به عناوین مجرمانه اضافه شد
  • آرژانتین مسی را ابدی می‌خواهد: تا ابد بازی کن لئو!‏
  • سپاه و ارتش بازوان قدرتمند نظام جمهوری اسلامی اند 
  • تصویب جدول مرتبط با اختصاص بودجه به طرح‌ها و پروژه‌های مختلف در مجلس
  • پول این کشور رکورددار بیشترین رشد در برابر دلار شد | خط جدید برای دلار آمریکا
  • واکنش رئیس‌جمهور ونزوئلا به سرکوب دانشجویان آمریکا
  • دیدار کارکنان آموزش و پرورش استان مرکزی با نماینده ولیّ‌فقیه
  • نیروهای مسلح ایران دشمنان را به فرسودگی کشاندند