Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@10:09:19 GMT

۶ واحد گلخانه در خراسان جنوبی به بهره‌برداری رسید

تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۸۷۰۰۳

۶ واحد گلخانه در خراسان جنوبی به بهره‌برداری رسید

به گزارش خبرنگار ایرنا، رئیس جهاد کشاورزی خراسان جنوبی روز سه‌شنبه در این آیین گفت: در فاز دوم این پروژه از ۵۳ قطعه موجود در مجتمع گلخانه‌ای محمدیه خوسف ۴۵ قطعه فعال است.

مهدی جعفری افزود: از این واحدها هزار و ۲۲۰ تن تولید انواع میوه، یک میلیون نشاء و ۴۰ هزار شاخه گل‌های زینتی تولید می‌شود.

وی بیان کرد: در این مجتمع ۳۲۵ نفر به صورت مستقیم و ۶۵۰ نفر هم غیرمستقیم مشغول کار شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به وجود ۱۸ گلخانه تولید خیار و گوجه‌فرنگی در این مجتمع، اظهار داشت: حدود ۴۵۰ تن خیار، ۵۵۰ تن تولید گوجه، ۱۷۷ تن تولید فلفل از این واحدها برداشت می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین از ۲ واحد آلوئه‌ورا، نیز ۶۰ تن محصول برداشت می‌شود و از یک واحد گلخانه تولید نشاء نیز یک میلیون نشان تولید و توسط شهرداری خریداری می‌شود.

جعفری از تولید ۴۰ هزار شاخه گل رز در مجتمع گلخانه‌ای خوسف خبر داد و گفت: در این مجتمع ۱۰ لیتر کمبود آب داریم که قرار است این مشکل از محل اضافه برداشت حل شود.

وی تصریح کرد: ۱۵ هکتار دیگر قرار است به مجتمع گلخانه‌ای خوسف اضافه شود که مشکل آب هم از طریق پساپ تصفیه شده حل خواهد شد.

رئیس جهاد کشاورزی خراسان جنوبی تصریح کرد: گلخانه آلوئه‌ورا با مساحت ۲ هزار و ۵۰۰ متر مربع و اشتغال سه نفر به طور مستقیم و هشت نفر غیرمستقیم یکی از گلخانه‌های با تولید موفق در استان بوده که بازار فروش خود را نیز پیدا کرده است.

وی عنوان کرد: جمعیت برخوردار از این گلخانه ۴۴ نفر بوده که با اعتبار ۱۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات دولتی و خودیاری به بهره‌برداری رسیده است.

برچسب‌ها بیرجند کشت گلخانه ای خوسف خراسان جنوبی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بیرجند کشت گلخانه ای خوسف بیرجند کشت گلخانه ای خوسف خراسان جنوبی خراسان جنوبی گلخانه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۸۷۰۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات کودک حسن آبادی از برق گرفتگی

کاوسی مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: دقایقی پیش بر اثر بارندگی‌های شدید در اثر سقوط تیر برق ناشی از بارندگی‌های شدید، پسر ۱۰ ساله اهل روستای حسن آباد شهرستان خوسف دچار برق گرفتگی شد.

او افزود: با تلاش پایگاه هلال احمر ماژان خوسف این کودک نجات یافت.

کاوسی اظهار کرد: این کودک با توجه به سیلابی بودن مسیر با یک دستگاه تراکتور به عوامل اورژانس تحویل داده شد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • سیل برخی از راه‌های روستایی و فرعی خراسان جنوبی را مسدود کرد
  • سیل برخی از راه‌های روستایی و فرعی را مسدود کرد
  • هشدار مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی برای تردد در محور خوسف_ قلعه زری
  • بسته شدن برخی محور‌های خراسان جنوبی بر اثر سیلاب و آب‌گرفتگی
  • نجات کودک حسن آبادی از برق گرفتگی
  • مسدود شدن جاده خوسف - معدن قلعه زری
  • افزایش هفت درصدی تولید سیمان در خراسان جنوبی
  • افزایش ۷ درصدی تولید سیمان در خراسان جنوبی
  • مجتمع فرشته جنوبی تبریز امسال به بهره برداری می‌رسد
  • نظارت ۹۹۰ ناظر بر دور دوم انتخابات بیرجند، درمیان و خوسف