Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-02@23:30:28 GMT

ارتقاء شاخص های زیست محیطی در مجموعه ذوب آهن اصفهان

تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۸۷۰۱۸

ارتقاء شاخص های زیست محیطی در مجموعه ذوب آهن اصفهان

محمدرضا طورچی مقدم مشاور توسعه امور دانش بنیان و فناوری های نوآورانه رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور، دوشنبه ۷ شهریورماه و همزمان با هفته دولت با حضور در ذوب آهن اصفهان ضمن بازدید از خط تولید و پروژه های زیست محیطی با مسئولین این شرکت دیدار کرد. - اخبار بازار -

مشاور رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور در نشست با مهدی بهرامی، معاون پشتیبانی و خدمات اجتماعی و تعدادی از مدیران، سرپرستان و کارشناسان امور زیست محیطی ذوب آهن اصفهان به تشریح اهداف و سیاست های سازمان محیط زیست کشور پرداخت و گفت: صنایع فولادی کشور به لحاظ نقش خود در مجموعه های صنعتی، خودکفایی و توسعه اقتصادی کشور از اهمیت خاصی برخوردار هستند و سازمان حفاظت محیط زیست کشور سعی می کند با حذف کاغذ بازی، هدایت و کمک به این صنایع در جهت تولید با کیفیت و قیمت مناسب، همزمان آلایندگی های این صنایع نیز کاهش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مسئولین سازمان محیط زیست با حضور در تمامی کارخانه های کشور و گفت و گو با مسئولان آن ها با استفاده از توانمندی های این شرکت ها و سازمان های دانش بنیان به بررسی و حل مشکلات زیست محیطی می پردازد.
طورچی مقدم گفت: هدف و عملکرد سازمان محیط زیست کشور علاوه بر نظارت و هدایتگری، کمک به توسعه صنایع است.
مشاور توسعه امور دانش بنیان و فناوری های نوآورانه رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور با اشاره به اقدامات و پروژه های زیست محیطی ذوب آهن اصفهان تأکید کرد: باعث خوشحالی است که ذوب آهن اصفهان عزم خود را بر اصلاح، بهبود  و ارتقاء شاخص های زیست محیطی این شرکت جزم کرده است.
مهدی بهرامی، معاون پشتیبانی و خدمات اجتماعی نیز به تشریح تاریخچه شرکت و اقدامات و پروژه های زیست محیطی آن در سال های گذشته پرداخت و گفت: این شرکت به عنوان نخستین تولیدکننده فولاد در ایران در راستای خط مشی زیست محیطی و تعهد مدیریت عالی شرکت مبنی بر حفظ و صیانت از سلامت کارکنان خود، جامعه اطراف و حفظ محیط زیست با صرف هزینه های لازم و با استقرار استانداردهای زیست محیطی بین المللی به تعریف و اجرای پروژه های زیست محیطی در قالب طرح های بازسازی، بهسازی و نوسازی در بخش های  مختلف تولید، اقدام  کرده است.

وی در خصوص مقوله های زیست محیطی شامل هوا، آب، پساب، پسماند و انرژی نیز گفت: نتیجه اجرای این برنامه ها، ارتقاء شاخص های زیست محیطی شرکت می باشد. وی تاکید کرد: ذوب آهن اصفهان از توانمندی های داخلی، دانش و تجربه دانش بنیان ها و فناوری های نو، بهره گیری و از هرگونه مساعدت و پیشنهاد در زمینه محیط زیست استقبال می کند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سازمان حفاظت محیط زیست کشور پروژه های زیست محیطی ذوب آهن اصفهان دانش بنیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۸۷۰۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم بهره‌گیری از فناوری‌ و دستاورد‌های دانش‌بنیان در حفاظت محیط زیست

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا در جلسه شورای‌ عالی حفاظت محیط زیست که عصر امروز پنجشنبه به ریاست حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی تشکیل شد، ۶ دستور کار این جلسه، شامل رفع تعارضات محیط زیستی دستگاه‌های مختلف در استان‌های فارس، زنجان، خراسان شمالی، مازندران و اصفهان، ارتقای ۵ عرصه حفاظت شده، اصلاح، بازنگری و انتزاع در حدود و شمولیت ۵ منطقه حفاظت شده، تعدیل بهای مطالبه ضرر و زیان تلف شدن جانوران وحشی و تعیین تعرفه‌های آزمایشگاه‌های معتمد به تصویب رسید.

رئیس جمهور در این جلسه، مردمی کردن حفاظت از محیط زیست از طریق ایجاد حس مسئولیت و دغدغه‌مندی در عموم مردم نسبت به حفاظت از محیط زندگی خود را از مهم‌ترین ماموریت‌های سازمان و شورای‌عالی حفاظت محیط زیست دانست و تصریح کرد: تحقق این هدف نیازمند تهیه و تدوین طرحی جامع شامل تعریف دقیق ملاحظات زیست محیطی همراه با زمانبندی مشخص است.

رئیسی تلاش برای تحقق عدالت محیط زیستی و بهره‌گیری از روش‌ها و دستاورد‌های دانش‌بنیان در راستای ارتقای سیاست‌ها و راهکار‌های حفاظتی از محیط زیست را از دیگر مسئولیت‌ها و مأموریت‌های مهم سازمان و شورای حفاظت محیط زیست برشمرد و سازمان محیط زیست را موظف کرد علاوه بر به کارگیری فناوری‌های روز با تعریف دقیق شاخص‌های زیست محیطی برای بهره‌برداران صنعتی، کشاورزی و عمرانی از عرصه‌های طبیعی و همچنین کمک گرفتن از ظرفیت دستگاه‌های مختلف مثل ظرفیت نیرو‌های نظامی و انتظامی که اشراف کاملی بر همه مناطق کشور دارند، ظرفیت و اثرگذاری اقدامات حفاظتی از محیط زیست کشور را ارتقا دهد.

رئیس جمهور از همه کارشناسان ادارات محیط زیست خواست که در تعیین سیاست‌ها، بررسی درخواست‌های بهره‌برداران صنعتی، معدنی و کشاورزی و اقدامات حفاظتی از محیط زیست بر مبنای شاخص‌ها و مبانی قابل دفاع و اقناع‌کننده و نه صرفاً سوابق آن مناطق اعمال نظر کنند و اجازه ندهند بهره‌برداری و استفاده از ثروت‌های ملی و عمومی با دلایل غیرقابل دفاع متوقف شده یا با مشکل مواجه شود.

وی با اشاره به برخورداری کشور از بدنه کارشناسی ارزشمند، بر بهره‌گیری شایسته از نظرات کارشناسی و تخصصی در زمینه پاسخگویی به درخواست‌های بهره‌برداری از عرصه‌های طبیعی تاکید کرد و اظهار داشت: پس از اعمال دقیق قوانین و مقررات در ارائه مجوز‌ها با رویکرد حل مسئله، قدم بعدی نظارت و پایش دقیق اجرای سیاست‌ها و چارچوب‌های حفاظتی از سوی بهره‌برداران و اعمال قاطع و جدی قانون علیه خاطیان و متخلفان است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بررسی مسائل زیست محیطی اصفهان در جلسه شورای عالی حفاظت محیط زیست با حضور رئیس جمهور
  • مجوز زیست محیطی بهره‌برداری از معدن آلبلاغ صادر شد
  • لزوم بهره‌گیری از فناوری‌ و دستاورد‌های دانش‌بنیان در حفاظت محیط زیست
  • مجوز زیست محیطی بهره‌برداری از معدن آلبلاغ اسفراین صادر شد
  • اخطار زیست محیطی به سه واحد خدماتی در نهاوند
  • جبران خسارت زیست محیطی ازسوی آزادراه تهران-شمال
  • بازدید جمعی از مسئولان قضایی استان قم از منطقه حفاظت شده پلنگ دره
  • همکاری دانشکده آب اهواز در حل چالش‌های زیست محیطی خوزستان
  • برپایی پویش های هفته زمین پاک در مازندران
  • فعالیت‌های معدنی، یکی از اصلی‌ترین تهدیدات محیط زیست