Web Analytics Made Easy - Statcounter

گزارش‌های اخیر توسط مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا نشان می‌دهد که پزشکان در حال حاضر در حال انجام آزمایش‌های اولیه برای استفاده از داروی تیکوویریمات در درمان آبله میمون در انسان‌ها هستند؛ اگرچه این دارو فقط برای درمان آبله شناخته شده است و ذخیره‌ای ۱.۷ میلیون دوز در ایالات متحده دارد.

در گزارشی که در روزنامه آمریکایی "ساینس اینسایدر" آمده است؛ اشاره می‌شود که سازمان غذا و داروی ایالات متحده، تایید نهایی استفاده از داروی "تیکوویریمات" را برای درمان آبله میمون در مقیاس وسیع نداده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این گزارش می‌افزاید که عدم مجوز استفاده از داروی «تیکوویریمات» یا «تی باکس» برای درمان آبله میمون به معنای محدود کردن مجوز پزشکان برای استفاده از این دارو به جز با مجوز ویژه از مرکز کنترل بیماری آمریکا است.

پس از آن که عفونت‌ها در بسیاری از ایالت‌های آمریکا شیوع گسترده‌ای پیدا کرده اند و تعداد کل موارد عفونت تا جمعه گذشته به بیش از ۱۷ هزار مورد رسیده است؛ اخیراً از پزشکان خواسته شده است تا قبل از تجویز دارو برای بیماران مبتلا به آبله میمون فرم اطلاعاتی را پر کنند.

تصمیم سازمان غذا و داروی ایالات متحده برای استفاده نکردن از این دارو در درمان آبله میمون پس از آن اتخاذ شد که این سازمان به دلیل استفاده اضطراری از "هیدروکسی کلروکین" در درمان ویروس کرونا که اثربخشی آن ثابت نشده بود، با انتقاد مواجه شد.

بیشتر بخوانید

آخرین آمار مبتلایان به آبله میمونی در جهان

 

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آبله میمون دارو های تخصصی سازمان غذا و داروی آمریکا درمان آبله میمون درمان آبله میمون برای درمان آبله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۸۷۶۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داروی خانگی برطرف کردن کم خونی و کبد چرب (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: خواص رازیانه؛ گیاهی سرشار از خواص معجزه آسا (فیلم) فرمول خانگی برای درمان بی‌خوابی (فیلم) راهکارهای ساده برای افزایش احتمال باروری (فیلم)

دیگر خبرها

  • داروی کاهش وزن به تسکین علائم آپنه خواب کمک می کند
  • فصل آبله مرغان رسید، چه بخوریم تا زودتر خوب شویم
  • آبله مرغان تا چند روز واگیر دارد ؟ | برای آبله مرغان چی بخوریم ؟ ؛ درمان سریع آبله مرغان در خانه
  • ۵۹ داروی جدید تحت پوشش بیمه قرار گرفت
  • (ویدئو) لحظه عجیب گرفتار شدن میمون در دهان کروکودیل
  • داروی غیر مجاز به مقصد نرسید
  • کاهش کانون‌های بیماری آبله در استان ایلام
  • داروی خانگی برطرف کردن کم خونی و کبد چرب (فیلم)
  • راه‌اندازی سامانه برخط سراسری برای اعلام کمبودهای دارویی در کشور
  • راه‌اندازی سامانه بر خط سراسری برای اعلام کمبودهای دارویی در کشور