Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@20:45:26 GMT

یک گربه شنی برای نخستین بار در قم مشاهده شد

تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۸۷۸۴۲

یک گربه شنی برای نخستین بار در قم مشاهده شد

ایسنا/قم مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم امروز هشتم شهریور ماه طی سخنانی اظهار کرد: یک فرد «گربه شنی» که از جمله گونه های نادر بوده و در بخش های کویری و بیابانی زندگی می کند، برای نخستین بار در قم مشاهده و رصد شد.

سید رضا موسوی مشکینی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم امروز هشتم شهریور ماه طی سخنانی اظهار کرد: یک فرد «گربه شنی» که از جمله گونه های نادر بوده و در بخش های کویری و بیابانی زندگی می کند، برای نخستین بار در قم مشاهده و رصد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه این گونه ارزشمند توسط خانم دکتر پاسلاری یکی از فعالان و کارشناسان محیط زیست مشاهده و فیلمبرداری شده است، بیان کرد: با توجه به تلاش های شبانه روزی کارشناسان و محیط بانان این اداره کل، امنیت حیات وحش در زیستگاه های طبیعی استان به شکل چشمگیری افزایش یافته است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم از مشاهده یک فرد «رودک» در منطقه حفاظت شده پلنگ دره نیز خبر داد و گفت: این گونه که پیش از این در منطقه شکار ممنوع کهک مشاهده شده بود، برای نخستین بار در کنار یکی از آبشخورهای منطقه حفاظت شده پلنگ دره رصد شده است.

وی با اشاره به نصب دوربین های تله ای در این منطقه، این اقدام را برای ثبت و رکورد حیات وحش بسیار مهم و مؤثر دانست و گفت: تا کنون گونه های جانوری بسیاری توسط این دوربین ها رصد شده است که غنای بسیار مناسب گیاهی و جانوری را در این منطقه نشان می دهد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: منطقه قم حیات وحش برای نخستین بار محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۸۷۸۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزون بر پنج هزار متر مربع از اراضی ملی در خلخال آزادسازی شد

حسین معصوم‌زاده گفت: برابر پیگیری‌های مکرر قضایی که از سوی این اداره اراضی ملی مورد نظر که در بخش شاهرود از توابع شهرستان خلخال قرار دارد، رفع تصرف شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست خلخال افزود: اراضی تصرف شده درون محدوده منطقه حفاظت شده آق داغ قرار داشت و با ایجاد فنس مورد تصرف قرار گرفته بود اما با پیگیری‌های صورت گرفته، با حکم مقام قضایی آزادسازی شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست خلخال در ادامه از حامیان محیط زیست خواست تا در صورت مشاهده هر گونه تخلف زیست محیطی، موضوع را از طریق شماره ارتباطات مردمی ۱۵۴۰ گزارش دهند.

منطقه حفاظت شده آق داغ خلخال که ۹۳ هزار هکتار مساحت دارد، به دلیل برخورداری از تنوع زیستی و گونه‌های نادر گیاهی و جانوری از جمله انواع پرندگان شکاری، کبک، تیهو، کل و بز، پلنگ، سیاه گوش و سایر گونه‌ها تحت مدیریت اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل قرار دارد.

استان اردبیل با جمعیت افزون بر یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر در شمال‌غربی ایران همجوار با استان‌های آذربایجان‌شرقی، گیلان، زنجان و در همسایگی کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • مشاهده پلنگ در منطقۀ سبزکوه
  • مشاهده پلنگ در منطقه سبزکوه چهارمحال‌وبختیاری
  • افزون بر پنج هزار متر مربع از اراضی ملی در خلخال آزادسازی شد
  • تصاویری از گشت و گذار پلنگ ایرانی در منطقه حفاظت شده سبزکوه
  • مشاهده پلنگ در منطقۀ سبزکوه چهارمحال‌وبختیاری
  • مشاهده پلنگ درسبزکوه چهارمحال و بختیاری
  • مشاهده و ثبت پلنگ در منطقه حفاظت‌شده سبزکوه
  • آزادسازی پنج هزار متر مربع از اراضی ملی در خلخال
  • کشف و ضبط یک قبضه اسلحه غیر مجاز در منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم آباد
  • تلاش برای افزایش ضریب حفاظت گوزن زرد در ارسنجان