Web Analytics Made Easy - Statcounter

شاهین شیرانی امروز در جمع خبرنگاران در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به مناسبت هفته دولت گفت: در ابتدای شروع به کار دولت سیزدهم که با پیک پنجم کرونا مواجه بودیم، پوشش واکسیناسیون حدود ۲۳ درصد بود، اما اکنون در نوبت اول به حدود ۹۰ درصد و نوبت دوم به حدود ۸۰ درصد رسیدیم.

او با بیان اینکه ما نیز در ابتدای فعالیت دولت در ۱۰ ماه گذشته وارث مسائل و مشکلاتی بودیم، اظهار داشت: یکی از مهمترین وظایف حاکمیت، تامین امنیت و سلامت است و ما نیز در این زمینه اقدامات ویژه‌ای را انجام دادیم که اولویت آن‌ها در شروع کار، مقابله با کرونا بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



شیرانی با اشاره به اینکه با همت دولت سیزدهم تولید و واردات واکسن کرونا به خوبی انجام شد، اضافه کرد: ما موفق به کنترل شرایط بحرانی کرونا در آن مقطع شدیم و اکنون وضعیت کشورمان نسبت به برخی کشور‌هایی که زودتر از ما واکسیناسیون کرونا را آغاز کردند، بهتر است.

او با تاکید بر اینکه مرگ و میر ناشی از کرونا در پیک‌های ششم و هفتم کرونا نسبت به پیک‌های قبلی، کاهش یافت و میزان بستری نیز کمتر شد، تصریح کرد: در پیک پنجم کرونا در استان اصفهان بالاترین میزان بستری به سه هزار و ۶۰۰ نفر در روز رسید، اما این آمار در پیک ششم به یکهزار و ۸۵۰ نفر و در پیک هفتم به ۶۵۰ نفر کاهش یافت.

او با اشاره به اینکه ما در زمان حاضر در شیب نزولی پیک هفتم کرونا قرار داریم، گفت: کرونا هنوز تمام نشده است، باید با آن زندگی کنیم و دیگر مباحثی مانند محدودیت‌ها و تعطیلی‌ها مطرح نیست.

شیرانی با تاکید بر اینکه بدترین مساله این است که درباره شیوع کرونا، عادی انگاری شود، افزود: این ویروس بسیار جهش پذیر است بنابراین باید با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی به ویژه ماسک زدن و تکمیل واکسیناسیون با آن مقابله کرد.

او با بیان اینکه استقبال از تزریق دُز یادآور واکسن کرونا در امسال آنطور که انتظار می‌رفت، نبود، ادامه داد: احتمال وقوع پیک بعدی کرونا نیز به جهش‌های این ویروس باز می‌گردد.

او درباره اقدامات انجام شده درباره راهپیمایی اربعین، خاطرنشان کرد: همه تدارکات و برنامه ریزی‌های لازم از سوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان درباره مسائل بهداشتی در این زمینه انجام شده است و با توجه به شرایط عراق باید منتظر روز‌های آینده ماند.
تصویب ۱۹۰۰ میلیارد تومان اعتبار بهداشت و درمان در سفر رییس جمهور به اصفهان
رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به سفر رییس جمهور و هیات دولت در خرداد امسال به استان اشاره و خاطرنشان کرد: در این سفر در یک اقدام جهادی همه طرح‌های بهداشت و درمان بالای ۵۰ درصد پیشرفت مورد توجه قرار گرفت و یک هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل آن‌ها در نظر گرفته شد که این اعتبارات به تدریج در حال تزریق شدن است.

او از جمله اقدامات انجام شده در یک سال اخیر را تقویت پیوند اعضا، راه اندازی بخش پیوند سلول‌های بنیادی بیمارستان الزهرا (س) اصفهان، تامین دستگاه‌های پیشرفته تصویربرداری مانند سی تی اسکن برای بیمارستان‌های شهر‌های مختلف مانند فریدونشهر، خمینی شهر و خوانسار، تامین ۲ دستگاه شتاب‌دهنده پیشرفته بمنظور درمان بیماران سرطانی در بیمارستان سیدالشهدا (ع) اصفهان، یک دستگاه ام آر آی (MRI) در بیمارستان امین اصفهان و تامین دستگاه "پِت" (PET) عنوان کرد.

شیرانی با بیان اینکه برخی طرح‌های نیمه تمام بهداشتی و درمانی در یک سال اخیر در شهرستان‌های مختلف استان با اعتبار ۱۶۰ میلیارد تومان تکمیل شد، افزود: مقابله با بیماری سالک که بومی استان است نیز یکی از اولویت‌های دانشگاه علوم پزشکی اصفهان است و طرح‌های جدیدی در این زمینه در حال اجراست.

او همچنین با تاکید بر اینکه در حال حاضر در کلانشهر اصفهان با مشکل کمبود پزشک مواجه نیستیم، اما اگر دیر اقدام شود ممکن است در آینده مشکلاتی ایجاد شود، تصریح کرد: برخی شهرستان‌ها کمبود پزشک متخصص دارند که برای رفع این موضوع لازم است که با استفاده از روش‌های تشویقی، پزشکان متخصص را در مناطق محروم مستقر کنیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از جمله اقدامات دولت در یک سال اخیر برای سیاست‌های تشویقی را افزایش ۲ تا سه برابری حقوق دستیاران پزشکی و بیمه کردن حدود ۶ میلیون نفر از دهک‌های پایین جامعه، عنوان و اضافه کرد: راه حل اساسی برای این موضوع، تقویت بیمه هاست، زیرا بدون تقویت آن نمی‌توان از روش‌هایی مانند تعرفه‌های پزشکی استفاده کرد.

او با تاکید بر اینکه در بخش هزینه‌های درمان نباید به مردم فشار وارد شود، ادامه داد: مردم باید از این موضوع آگاه شوند که سود آن‌ها در اجرایی شدن کامل طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع است و اغناسازی آن‌ها در این زمینه که سلامت، مهمتر از درمان است، باید صورت گیرد.

شیرانی، پیاده سازی کامل نظام ارجاع به ویژه در شهر‌های بالای ۲۰ هزار نفر جمعیت را یکی از اولویت‌های وزارت بهداشت در دولت سیزدهم خواند و گفت: برای تحقق این هدف همه بخش‌ها و مردم باید پای کار بایستند و همت کنند.
بدهی ۸۰۰ میلیارد تومانی بیمه تامین اجتماعی به دانشگاه علوم پزشکی اصفهان
رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان همچنین با اشاره به بدهی ۸۰۰ میلیارد تومان بیمه تامین اجتماعی به این دانشگاه، اظهار داشت: آخرین پرداخت بیمه تامین اجتماعی مربوط به تسویه حساب ماه مهر سال ۱۴۰۰ بود و ما از مسئولان می‌خواهیم که در این زمینه عنایت ویژه داشته باشند.

او با تاکید بر اینکه میزان بدهی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در ۱۰ ماه گذشته زیاد بود، افزود: در این مدت تلاش شد تا با کمک دولت مقداری از این بدهی‌ها کاهش یابد و حدود ۵۰ درصد آن‌ها به مبلغ ۴۰۶ میلیارد تومان که مربوط به مطالبات دارویی و تجهیزات پزشکی بود، پرداخت شد.

شیرانی با اشاره به اینکه بودجه این دانشگاه از ۲ محل اعتبارات دولتی و درآمد‌های اختصاصی تامین می‌شود، ادامه داد: بودجه دانشگاه پنج هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است که بخش عمده آن‌ها برای پرداخت حقوق حدود ۳۳ هزار نفر کارکنان این دانشگاه هزینه می‌شود.

او خاطرنشان کرد: پولی هم که از محل درآمد‌های اختصاصی مانند بیمارستان‌ها بدست می‌آید بیشتر برای پرداخت به شرکت‌های دارویی و تجهیزات پزشکی هزینه می‌شود.

شیرانی همچنین با تاکید بر اینکه لازم است اطلاع رسانی مناسب از فعالیت‌های مراکز تحقیقاتی و پژوهشکده‌های دانشگاه علوم پزشکی اصفهان صورت گیرد و مساله محرمانه‌ای در آن‌ها وجود ندارد، خاطرنشان کرد: این مراکز نیز با مشکلاتی مانند کمبود اعتبارات مواجه هستند.

او، تبدیل وضعیت حدود سه هزار و ۵۰۰ نفر از کارکنان ایثارگران، پرداخت معوقات کارکنان از سال ۹۷ تا قسمتی از سال ۱۴۰۰، ایجاد پنج پد بالگرد اورژانس، رشد جهشی در پارک فناوری سلامت اصفهان، ۱۸ ثبت اختراع و اجرایی شدن ۴۲ طرح محصول محور را از دیگر دستاورد‌ها و اقدامات یک سال اخیر در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان خواند.

شیرانی با اشاره به فعالیت ۵۵ هسته فناور در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، اضافه کرد: ارزش قرارداد‌های ارتباط با صنعت پنج میلیارد تومان و فروش شرکت‌های فناور مرکز رشد دانشگاه ۱۲ میلیارد تومان است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان همچنین برگرداندن اعتماد مجدد به خیران حوزه سلامت را یکی از اولویت‌های کاری ۱۰ ماه گذشته این دانشگاه برشمرد و تاکید کرد: ما فرش قرمز برای آن‌ها پهن می‌کنیم، زیرا در بخش بهداشت و درمان کمک بسیاری کردند.

شیرانی به موضوع جوانی جمعیت نیز تاکید و اضافه کرد: پنجره طلایی جمعیت کشورمان تا هفت سال دیگر است و اگر اقدامات کافی برای جوانی جمعیت صورت نگیرد، هرم سنی ایران به گونه‌ای می‌شود که جمعیت پیر و سالمند افزایش می‌یابد و جوانان نمی‌توانند بار این جمعیت را تحمل کنند.

او همچنین با تاکید بر ضرورت تربیت و فعالیت خبرنگاران تخصصی حوزه سلامت، گفت: نظام سلامت یکی از بزرگترین دستاورد‌های انقلاب اسلامی است بطوریکه شاخص امید به زندگی از ۵۰ به ۷۵ سال در کشورمان ارتقا یافته است.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: واکسیناسیون کرونا رعایت نکات بهداشتی مصوبات سفر رییس جمهور دانشگاه علوم پزشکی رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان یک سال اخیر میلیارد تومان انجام شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۸۸۳۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور

به گزارش خبرگزاری مهر، شهنام عرشی گفت: واکسن خوراکی روتاویروس جهت پیشگیری از اسهال‌های ناشی از این روتاویروس برای شیرخواران تجویز می‌شود.

وی افزود: واکسن روتاویروس در سنین ۲، ۴ و ۶ ماهگی تزریق می‌شود.

عرشی گفت: واکسیناسیون روتاویروس سالانه حداقل از ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری جلوگیری خواهد کرد.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت افزود: اواخر سال گذشته هم واکسن پنوموکوک به برنامه واکسیناسیون کشوری وارد شد و اجرای آن از بندر خمیر هرمزگان شروع شد.

وی گفت: این واکسن نیز در سنین ۲، ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود و می‌تواند سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری کند.

کد خبر 6090502 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 
  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی دندان پیشگیری می‌کند
  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی‌ دندان پیشگیری می‌کند