Web Analytics Made Easy - Statcounter

عباس صداقت گفت:  استان های خراسان شمالی، کردستان و همدان به ترتیب با نزدیک به ۳۶ درصد، ۳۳ درصد و ۲۹ درصد بیشترین رشد شاخص اهدای خون را نسبت به سایر استان های کشور در ۵ ماهه ابتدای سالجاری نسبت به همین بازه زمانی در سال گذشته، به خود اختصاص داده اند.

او افزود:  با همراهی هموطنان عزیزمان در استان تهران شاهد بیش از ۲۱ درصد رشد شاخص اهدای خون در ۵  ماه اول سالجاری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
انتقال خون در ۵ ماه ابتدای سالجاری، حدود یک میلیون و ۷۰۰ هزار واحد انواع محصولات خون سالم با بالاترین استانداردهای تضمین کیفیت، جهت پاسخ به نیاز مراکز درمانی کشور تولید نموده است.      سخنگوی سازمان انتقال خون با اشاره به گزارش شبکه ملی خونرسانی کشور افزود: متوسط موجودی ذخایر خون و فرآورده های خون کشور در هفته جاری، ۱۰.۲روز و ذخایر استان تهران ۱۴.۵ روز برآورد شده که بالاترین رقم درطی سالهای گذشته بوده است.    همچنین "شاخص اهدای مستمر و باسابقه" که از شاخص های بسیار مهم در عرصه های بین الملل و ملی محسوب می شود و یکی از مؤلفه های تأثیرگذار در شاخص "ضریب سلامتی خون" محسوب می شود، در ۵ ماهه ابتدای سالجاری حدود ۸۵ درصد برآورد شده است.   سخنگوی سازمان انتقال خون در خصوص "شاخص اهدای خون بانوان" در کشور نیز گفت: مشارکت بانوان در اهدای خون، در ۵ ماهه نخست سالجاری همچنان بصورت چشمگیری کمتر از متوسط کشورهای توسعه یافته و کمی بیش از ۴ درصد برآورد می گردد.   وی افزود:  بانوان استان لرستان در ۵ماهه نخست سالجاری با ۹ درصد مشارکت بیشترین اهدای خون را در بین دیگر استان های کشور ثبت کردند، بعد از این استان، سهم اهدای بانوان استان های کردستان و خراسان شمالی در طی ۵ ماهه ابتدای سالجاری بیشتر از سایر استان های کشور و به ترتیب نزدیک به ۹ و حدود ۸ درصد بوده است.   صداقت با اشاره به اهمیت افزایش اهدا اولی ها گفت: طی این مدت حدود ۱۵۱ هزار نفر از اهداکنندگان خون، "اهداکننده بار اول" بوده اند که حدود ۱۶ درصد از کل موارد اهدای خون را در طی این مدت شامل می گردند. گفتنی است  اهداکنندگانی که در طی ۱۲ ماه، سابقه اهدای موفق خون را  ۲ بار و یا بیشتر ثبت نمایند به عنوان اهدای مستمر محسوب می شوند. باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اهدای خون مراکز درمانی ابتدای سالجاری شاخص اهدای اهدای خون ۵ ماهه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۸۸۸۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص ۳.۱ میلیارد دلار برای مونتاژ/ برای واردات خودرو ارز نداریم؟

به گزارش خبرگزاری مهر، گمرک ایران در گزارشی آمار عملکرد ۱۰۰ وارد کننده برتر کشور طی سال ۱۴۰۲ را با جزئیات تهیه کرد.

طبق این فهرست، شرکت‌های بازرگانی دولتی ایران، آوا تجارت صبا، پشتیبانی امور دام و ماهیدشت کرمانشاه، خودروسازی مدیران، وزارت دفاع، پاک دیده، کرمان موتور، کوروش موتور، اکسون، غذایی کوروش، ذوب آهن، بهمن موتور، صبا پیشرو، طبیعت، ایران خودرو دیزل، داریا همراه پایتخت، فولاد مبارکه، کروز، سایپا و آرین موتور در صدر واردکنندگان قرار دارند.

نکته قابل توجه حضور پررنگ شرکت‌های مونتاژکار خودرویی در این فهرست است؛ بر این اساس شرکت صنایع خودروسازی مدیران در سال گذشته بالغ بر یک میلیارد دلار ارز دریافت کرده که نسبت به سال ۱۴۰۱ افزایش ۸۹ درصدی را نشان می‌دهد.

همچنین شرکت کرمان موتور ۷۴۷ میلیون و ۹۱۲ هزار دلار ارز دریافت کرده که نسبت به سال ۱۴۰۱ بیانگر رشد ۷۵ درصدی است. شرکت کوروش موتور آریا ۶۳۴ میلیون و ۴۸۱ هزار دلار ارز گرفته که افزایش ۵۷ درصدی را نشان می‌دهد.

شرکت بهمن موتور ۳۹۳ میلیون و ۷۹۵ هزار دلار ارز دریافت کرده که در قیاس با سال ۱۴۰۱ بیانگر افزایش ۳۷ درصدی است. مجتمع صنعتی آرین پارس موتور ۲۷۵ میلیون و ۴۴۴ هزار دلار ارز دریافت کرده که نسبت به سال ۱۴۰۱ رشد ۷۸ درصدی را نشان می‌دهد.

صنایع اتومبیل سازی فردا نیز ۱۱۱ میلیون و ۴۷۹ هزار دلار ارز دریافت کرده که در قیاس با سال ۱۴۰۱ افزایش ۸ درصدی را نشان می‌دهد.

به این ترتیب در مجموع بالغ بر ۳ میلیارد و ۱۶۳ میلیون دلار ارز به شرکت‌های مونتاژکار ارز تخصیص داده شده است.

این وضعیت تخصیص ارز به مونتاژکاران در حالیست که برای واردات خودرو در مجموع یک میلیارد دلار ارز در نظر گرفته شده بود که برای پرداخت همین مقدار هم به قدری سنگ اندازی صورت گرفت که در انتهای سال ۱۴۰۲ تنها ۱۱ هزار خودروی خارجی وارد کشور و از این تعداد ۸ هزار دستگاه به مشتریان تحویل شد.

برای مشاهده فهرست ۱۰۰ واردکننده برتر سال ۱۴۰۲ اینجا را کلیک کنید.

کد خبر 6089959 سمیه رسولی

دیگر خبرها

  • رشد ۱۶ درصدی اهدای خون در خراسان شمالی
  • تخصیص ۳.۱ میلیارد دلار برای مونتاژ/ برای واردات خودرو ارز نداریم؟
  • اهدای خون در خراسان رضوی هفت درصد رشد کرد
  • نزول رشد اقتصادی دور از انتظار اولین اقتصاد جهان
  • افزایش ۱۰ درصدی تعداد تشکل های کارگری و کار فرمایی در گلستان
  • افزایش ۷۲ درصدی سرمایه گذاری خارجی آذربایجان شرقی
  • رشد هفت درصدی اهدای خون در خراسان رضوی
  • کاهش قیمت بیت کوین تا ۶۳ هزار دلار
  • بهره مندی هشتاد درصدی جمعیت روستایی ارومیه از شبکه آب و فاضلاب
  • سهم حدود ۱۴ درصدی وزارت بهداشت از بودجه دولت/ بودجه کدام دانشگاهها جهش داشت؟