Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق گفت: سید مقتدی ثابت کرد که فرزند همان مکتب است؛ مکتب صدر که برای دین و ملتش فداکاری می‌کند. او موضعی شجاعانه و مسئولانه برای حفظ عراق عزتمند و ایجاد اصلاحات و شکوفایی آن اتخاذ کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، شیخ «همام الحمودی» رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق به نشست خبری مقتدی صدر رهبر جریان صدر و عذرخواهی او از ملت عراق و درخواست از طرفدارانش برای خروج از منطقه سبز بغداد بیانیه‌ای صادر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در این بیانیه آمده است: سید مقتدی ثابت کرد که فرزند همان مکتب است؛ مکتب صدر که برای دین و ملتش فداکاری می‌کند. او موضعی شجاعانه و مسئولانه برای حفظ عراق عزتمند و ایجاد اصلاحات و شکوفایی آن اتخاذ کرد.

الحمودی ادامه داد: میان اصلاحات و محافظت از کشور تعارضی وجود ندارد بلکه این دو تکمیل کننده یکدیگر هستند؛ اصلاحاتی که به از دست رفتن کشور منجر شود یا وجود یک کشور شکست خورده و فاسد هیچ یک ارزش و سودی ندارند.

وی در پایان تأکید کرد: کشور با همبستگی جمعی و دست در دست یکدیگر حفظ می‌شود و ایجاد اصلاحات و تصحیح روند واقعی آن طبق قانون اساسی با مشارکت و اراده همه فرزندان ملت عراق این مسیر را تکمیل می‌کند و منافع عالی آن را برای دستیابی به زندگی عزتمند، امن و شکوفا محقق می‌سازد.

گفتنی است که مقتدی صدر امروز در نشستی خبری در واکنش به تحولات اخیر عراق، ضمن عذرخواهی از مردم این کشور از طرفداران خود خواست منطقه سبز بغداد را ترک کنند و به درگیری‌ها خاتمه دهند. وی در عین حال همچنان بر کناره گیری از عرصه سیاسی عراق تأکید کرد و گفت از این پس یک شهروند عادی عراقی خواهد بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: مقتدی صدر علمای اسلامی عراق عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۸۸۹۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همکاری اوپک با عراق و قزاقستان برای جبران مازاد نفت

سازمان کشور‌های صادرکننده نفت موسوم به اوپک گزارش داد که عراق و قزاقستان مازاد تولید نفت خود را که حدود یک میلیون بشکه در روز است تا پایان سال جاری میلادی به طور کامل جبران خواهند کرد.

براساس گزارش المیادین، اوپک اعلام کرد که یک کارگاه آموزشی سازنده با قزاقستان، عراق و منابع ثانویه در مورد طرح‌هایی برای جبران مازاد تولید برگزار کرده است.

این سازمان در بیانیه‌ای اعلام کرد: فرآیند مبادله موفق با هدف به اشتراک گذاشتن برنامه‌های جبرانی برای عراق و قزاقستان برای مقادیر مازاد تولید در ماه‌های ژانویه، فوریه و مارس ۲۰۲۴ که در مجموع حدود ۶۰۲ هزار بشکه در روز برای عراق و ۳۸۹ هزار بشکه در روز برای قزاقستان بود، انجام شد.

اوپک اعلام کرد که برنامه‌های مشترک بین دو کشور به تفصیل نشان می‌دهد که کل مقادیر اضافی تا پایان سال جاری جبران خواهد شد.

وزارت انرژی قزاقستان ماه گذشته اعلام کرد که این کشور به توافق اوپک پلاس متعهد است و به تدریج مازاد تولید را در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ در طول سال جبران خواهد کرد.

قزاقستان خاطرنشان کرد: در پی تصمیم پنجاه و سومین نشست کمیته نظارت وزرای مشترک، قزاقستان طرح جبرانی مفصلی را تهیه کرد که بر اساس آن در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ به تدریج مازاد تولید را جبران خواهد کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اقتصاد بین الملل

دیگر خبرها

  • اتخاذ موضع بی‌طرفانه و حرفه‌ای در همکاری‌ ایران و آژانس موثر است
  • ایران و عراق در مبادلات اقتصادی از ارز ملی خود استفاده کنند
  • ۵۰‌ درصد تردد زوار عراق از مرز مهران است
  • مزیت اصلاح‌طلبان رو به اضمحلال؛ بالشتک ضربه‌گیر بین جامعه و حکومت از میان رفته
  • هشدار نارنجی هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد
  • اعتراف کیهان: فقط ۱۶۵ نامزد اعتدالی و اصلاح طلب برای مجلس دوازدهم تایید صلاحیت شدند
  • اصلاح‌طلبان؟ خیر، متشکرم!
  • امیرعبداللهیان: با اتخاذ موضع هماهنگ کشورهای اسلامی، حقوق ملت فلسطین محقق می‌شود
  • همکاری اوپک با عراق و قزاقستان برای جبران مازاد نفت
  • حماس از مواضع شجاعانه یمنی‌ها در حمایت از فلسطین قدردانی کرد