Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در استان حدود۳۵ هزار تا ۴۰ هزارتن لیموترش برداشت می شود که باید از باغداران حمایت کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کهگیلویه و بویراحمد؛ سید علی معتمدی پور گفت: در کهگیلویه و بویراحمد حدود ۳۵ هزار الی ۴۰ هزار تن لیمو ترش تولید می‌شود. وی بیان کرد: در باشت ۴ هزار و ۵۰۰ هکتار باغات گرمسیری وجود دارد که از این میزان ۲ هزارو ۷۰۰ هکتار لیمو ترش و مابقی مرکبات هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در سال گذشته ۳۰ هزار تن لیموترش از باغات باشت برداشت شده است. معتمدی پور عنوان کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال حدود ۲۵ هزار تن لیموترش از باغات باشت برداشت شود.

وی گفت: امسان به دلیل سرمازدگی که در اوایل فروردین ماه به وجود آمد آسیب هایی به درختان لیمو ترش باشت وارد شد که باعث کاهش برداشت در سال جاری شده است. رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویر احمد خاطرنشان کرد: قیمتی که در حال حاضر باغداران برای فروش دارند در بخش اقتصادی به صرفه نیست و نسبت به قیمت اصلی فروش محصول شان کمتر است.

معتمدی پور بیان کرد: در همین راستا به دلیل تعادل قیمت فروش لیموترش سازمان تعاون روستایی جهاد کشاورزی وارد عرصه شده و برنامه خرید لیمو از کشاورزان را در دستور کار خود قرار داده است. وی افزود: در حال حاضر خرید محصول لیموترش و باغداران به صورت توافقی صورت می‌گیرد، خریدی که در آن امکان ارائه این محصول به کارخانجات وجود دارد ولی این خرید شاید برای برخی از کشاورزان به صرفه نبوده و به همین دلیل تلاش می کنیم از طریق وزارتخانه و نمایندگان مردم و مدیرعامل سازمان تعاون روستایی مرکزی کشور بخشی را به عنوان خرید حمایتی انجام دهیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی ادامه داد: تا زمانی که قیمت لیموترش به سطحی برسد که از لحاظ اقتصادی قیمت مناسبی برای کشاورزان شود این اقدام را انجام خواهیم داد. وی افزود: در باشت افزون بر ۵۰۰ بهره بردار لیموترش فعالیت می کنند.

انتهای پیام

 

آیا این خبر مفید بود؟ 0 0

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: جهاد کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۸۹۰۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح آبخیز تا جالیز در لرستان

سید عماد شاهرخی در جلسه با کارشناسان خصوص انعقاد و اهداف قرارداد با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) و همچنین تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام با استفاده از این قرارداد توضیحاتی ارائه داد و با اشاره به همکاری و تعامل بسیج با سازمان جهاد کشاورزی گفت: جهاد و سپاه همواره چه در زمان جنگ و چه در زمان کنونی و حوزه‌ی تولید دوشادوش هم پای کار هستند.
وی بیان کرد: با توجه به روحیه‌ی جهادی نیروهای سپاه و بسیج و همراهی همیشگی آن‌ها امیدواریم بتوانیم با مشارکت با سپاه و بسیج در راستای تحقق شعار سال اقدامات خوبی انجام دهیم.
رئیس سازمان جهادکشاورزی لرستان با اشاره به اجرای کانال‌های آب‌بر که توسط سپاه انجام شده و ایستگاه پمپاژ کلین که توسط بسیج در حال انجام است، تصریح کرد: این پروژه‌ها از پیشرفت خوب و قابل توجهی برخوردارند، ضمن این‌که جهاد کشاورزی بر نظارت خود بر پروژه‌ها راسخ بوده و جدیت عمل دارد، سپاه نیز با همکاری به تمام معنا و اجرای پروژه‌ها به نحو احسن اعلام آمادگی کرده است.
احسان جهانبخش فرمانده بسیج سازندگی سپاه حضرت ابوالفضل(ع) استان نیز توضیحاتی در خصوص اجرای پروژه‌ها ارائه داد و اظهار داشت: تعامل خوبی بین جهاد کشاورزی و بسیج در پیشبرد اهداف وجود دارد و سازمان جهاد همچون بسیج به‌صورت جهادی پای کار است تا کارهای اجرایی را پیش ببرد.
وی تاکید کرد: فعالیت کارهای اجرایی متوقف نخواهد شد و ادامه‌ی کار انجام می‌گیرد و پروژه‌هایی را اجرا خواهیم کرد که سازمان در اولویت کاری خود داشته باشد و به ما ابلاغ نماید.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • اجرای طرح آبخیز تا جالیز در لرستان
  • امنیت غذایی پایدار و رونق صادرات محور؛ نقشه راه تولیدات کشاورزی است
  • تولید گوشت مرغ در چهارمحال و بختیاری ۳۰ درصد رشد کرد
  • انتصاب رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران
  • کشت برنج در ۶۷ هزار هکتار شالیزار مازندران
  • صدور حکم انتصاب رئیس سازمان جهاد کشاورزی کرمان
  • سی سخت میزبان المپیاد کوهنوردی سازمان تامین اجتماعی کشور
  • تخریب ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی بویراحمد
  • واردات ۲۰ تن گوشت گرم گوسفندی به استان یزد
  • اوقاف با افتخار خود را پیشرو در مسیر انقلاب می‌داند/ تولیدات جوانان ایرانی می‌تواند سود فراوانی برای صنعت و کشاورزی داشته باشد