Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی با بیان اینکه کاهش سهمیه بنزین آزاد محدودیتی برای خودروهای شخصی ایجاد نمی‌کند، گفت: تغییر جدید فقط از قاچاق بنزین جلوگیری خواهد کرد.

‌جلیل سالاری‌ در گفت‌‌وگو با ایران اکونومیست با اشاره به کاهش ۱۰۰ لیتری سهمیه بنزین ۳۰۰۰ تومانی در کارت‌های سوخت شخصی اظهار داشت: دلیل اصلی تغییر سهمیه‌ بنزین آزاد از ماهانه ۲۵۰ به ۱۵۰ لیتر مبارزه با قاچاق بنزین بوده است و این موضوع چالشی برای مصرف بنزین مردم ایجاد نمی‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: سهمیه بنزین ۱۵۰۰ تومانی به میزان ۶۰ لیتر در ماه برای خودروهای شخصی باقی مانده است و ۱۵۰ لیتر نیز به صورت سهمیه آزاد از ماه جاری در نظر گرفته می‌شود.

سالاری گفت: بدین ترتیب هر خودروی شخصی ماهانه ۲۱۰ لیتر بنزین خواهد داشت، یعنی می‌تواند ۲۱۰۰ کیلومتر در ماه مسافت طی کند.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش گفت: طی کردن مسافت ۲۱۰۰ کیلومتری برای خودروهای شخصی بسیار بیشتر از نیاز هر خودرو هست و در واقع تنها اتفاقی که با این تغییر رخ می‌دهد کاهش قاچاق بنزین از شهرهای مرزی است.

وی تاکید کرد: علاوه بر سهمیه بنزین آزاد، کارت سوخت جایگاه‌ها نیز همچنان وجود دارد که باعث میشود تمامی نیاز هر خودرو تامین شود.

سالاری گفت: طبق آمار تنها ۲ تا ۳ درصد از خودروها از سهمیه‌ای بنزین آزاد کارت خود استفاده می‌کنند و آنها نیز در صورت نیاز از کارت سوخت جایگاه‌ها استفاده می‌کنند و از این به بعد هم این امکان وجود دارد.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش گفت: به دلیل یکپارچه بودن سامانه سوخت نمی‌توان تنها برای شهرهای مرزی سهمیه دوم بنزین را از ۲۵۰ به ۱۵۰ کاهش داد و مابقی شهرها را استثنا کرد، البته کاهش سهمیه بنزین آزاد نیز چالشی برای عموم مردم ایجاد نمی‌کند و فقط به صورت نقطه‌زن مانع قاچاق بنزین می‌شود.

 

منبع: خبرگزاری فارس

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: برای خودروهای شخصی قاچاق بنزین سهمیه بنزین بنزین آزاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۸۹۴۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۲۵۰ هزار لیتر سوخت قاچاق شهرستان جاسک

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط‌عمومی پلیس هرمزگان سردار علی اکبر جاویدان، اظهار داشت: در پی کسب خبری مبنی بر دپوی مقادیر زیادی سوخت قاچاق در یک چهار دیواری واقع در یکی از روستاهای شهرستان جاسک در منطقه جگین، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران انتظامی شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: مأموران انتظامی شهرستان جاسک پس از انجام تحقیقات نامحسوس و حصول اطمینان از دپوی سوخت در محل مذکور، با هماهنگی قضائی و طی بازرسی از محل، ۲۵۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق و خارج از شبکه قانونی توزیع کشف کردند.

فرمانده انتظامی هرمزگان با بیان اینکه ارزش سوخت کشف شده توسط کارشناسان ۸۰ میلیارد ریال برآورد شده است، خاطر نشان کرد: با توجه به شناسایی متهمان، پیگیری جهت دستگیری آنان در دستور کار قرار دارد.

کد خبر 6093219

دیگر خبرها

  • ۱۸ هزار لیتر سوخت قاچاق در سمنان کشف شد
  • استاندارد پایین خودروهای داخلی عاملی در بروز ناترازی بنزین
  • کشف ۱۸ هزار لیتر سوخت قاچاق در سمنان
  • بررسی مزیت‌های راهبردی اصلاح سهمیه بندی بنزین؛ از خانوادگی شدن سفرها تا استفاده از وسایل نقلیه اشتراکی
  • کشف دپوی ۲۵۰ هزار لیتری سوخت قاچاق در جاسک
  • کشف بیش از ۶۰ هزار لیتر سوخت قاچاق درقصرشیرین
  • کشف ۲۵۰ هزار لیتر سوخت قاچاق شهرستان جاسک
  • کشف ۲۵۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در جاسک
  • کشف ۴۲ هزار لیتر سوخت قاچاق از ۷۶ تانکر سوخت‌رسان
  • کشف ۴۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در گمرک پرویزخان