Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، طرز تهیه سرکه انگور خانگی، نه سخت است و نه هزینه زیادی دارد. اما اگر از فوت‌ و فن‌ها و ریزه‌کاری‌های تهیه سرکه باخبر نباشید، ممکن است حاصل کارتان بوی ترشیدگی بگیرد، کپک بزند یا اصلا به سرکه هیچ شباهتی پیدا نکند.

نگران نباشید! کار را تنها با یک کیلو انگور شروع کنید و به خودتان فرصت آزمون و خطا بدهید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر نظر ما را بخواهید، می‌گوییم با کمک دستوری که در ادامه آورده‌ایم، اولین سرکه انگور خانگی‌تان هم طعم و رنگی شبیه به سرکه سرآشپزهای حرفه‌ای پیدا خواهد کرد.

تصویر درشت‌ترین حبه انگور جهان | خواص این انگور گران‌قیمت چه فرقی با انگورهای معمولی دارد؟ مواد لازم برای تهیه سرکه انگور

انگور (از هر نوع) یک کیلو
آب سه لیتر
نخود یک قاشق غذاخوری
بلغور گندم یک قاشق غذاخوری
نمک سه قاشق چای‌خوری

طرز تهیه سرکه انگور شفاف خانگی

مرحله اول

انواع سرکه، از بالزامیک گرفته تا سرکه انگور، سیب یا انار، فواید زیادی را به بدنتان می‌رسانند. با کمک سرکه‌های مختلف می‌توانید طعم‌های بهتری به غذاهایتان بدهید. برای تهیه سرکه انگور، ابتدا انگورها را خوب بشویید و صبر کنید تا آبشان برود و خشک شوند. سپس آن‌ها را در یک دبه بزرگ بریزید. آب را به انگورها اضافه کنید تا روی انگورها را بپوشاند. نخود و بلغور را به آن‌ها اضافه کنید. سپس روی دبه یک پارچه تنظیف بکشید و برای ۲۰ روز در فضایی تاریک با دمای حدود ۲۵ درجه سانتی‌گراد قرار دهید. اگر دمایی که دبه را در آن قرار می‌دهید بالاتر باشد، انگورها کپک خواهند زد و اگر پایین‌تر باشد هم عمل تخمیر انجام نخواهد شد.

مرحله دوم

در روزهای اول، انگورها را هر روز زیر و رو کنید و بعد از گذشته چند روز، هر هفته دوبار آن‌ها را زیر و رو کنید. بعد از گذشت ۲۰ روز، انگورها را تخلیه کرده و مایع را به ظرف کوچک‌تری منتقل کنید. تفاله‌های انگور را در یک پارچه نخی تمیز بریزی و با دست خوب فشار دهید تا آبشان گرفته شود. این آب را به مایع قبلی اضافه کنید. نمک را اضافه کنید و هم بزنید.

در ظرف را بگذارید اما آن‌ها را محکم نبندید تا امکان رد و بدل شدن جریان هوا همچنان وجود داشته باشد. حالا ظرف شیشه‌ای را برای ۳۰ تا ۵۰ روز در مکان قبلی بگذارید. البته در این روزها دیگر نیازی به هم زدن ظرف ندارید.

مرحله سوم

بعد از گذشت این مدت، مایع را با کمک یک پارچه تنظیف صاف کنید و سپس با قیف در داخل بطری استریل شده بریزید. بطری‌های شیشه‌ای که در آن‌ها به خوبی بسته می‌شود، بهترین گزینه برای نگهداری سرکه انگور هستند.

آب انگور چه خاصیتی دارد | عوارض و اثرات جانبی آب انگور نکات تهیه سرکه انگور خانگی

۱- اگر مایل بودید که رنگ سرکه انگورتان کمی شفاف‌تر شود، به اندازه نصف فنجان سرکه سیب خانگی را به یک بطری از سرکه اضافه کنید.

۲- برای تهیه سرکه انگور نیازی به استفاده از خمیر مایه یا سرکه مادر ندارید. بلغور و نخودی که در این دستور به سرکه اضافه کردید، برای انجام تخمیر کافی هستند.

۳- در ابتدای کار می‌توانید انگورها را سالم در دبه بریزید، یا اینکه آن‌ها را کمی له کنید. اما حواستان باشد که از انگورهای ترش و نارس برای این کار استفاده نکنید.

۴- حواستان باشد سرکه انگور را هرگز در ظرف فلزی نگه ندارید. سرکه بافتی اسیدی دارد و مناسب نگهداری در ظروف فلزی نیست.

5-  بهتر هست انگورها بعد از این که تبدیل به سرکه شدند جدا بشوند تا سرکه شما شفاف‌تر شود؛ ضمن این که لرد کمتری هم می‌دهد.

منبع: کتاب کاله

کد خبر 701901 برچسب‌ها آشپزی - دستور پخت میوه و تره بار

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: نمک آشپزی دستور پخت میوه و تره بار تهیه سرکه انگور اضافه کنید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۸۹۵۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی برداشت بیش از سه هزار تن انگور امسال از تاکستانهای مهاباد

به گزارش خیرگزاری صدا وسیمای مرکز مهاباد؛ معاون فنی جهاد کشاورزی شهرستان مهاباد گفت: سطح زیر کشت باغهای انگور این شهرستان حدود ۶۰۰ هکتار است که ۵۴۸ هکتار آن بارور و ۹۲ هکتار نهال است.

سعیدیان افزود: پیش بینی می شود امسال سه هزار و 400 تن انگور از تاکستانهای این شهرستان برداشت شود.

وی، از باغداران خواست نسبت به مبارزه به موقع با بیماری سفیدک سطحی موکه از بیماریهای شایع  در منطقه است، اقدام کنند.

معاون فنی جهاد کشاورزی شهرستان مهاباد اضافه کرد: همچنین آفت تریپس مو جزو آفاتی است که می‌تواند خسارات زا باشد و باغداران باید در موقع مناسب با آن مبارزه کنند.

سعیدیان، آفت کرم خوشه خوار انگور را یکی دیگر از آفات این محصول دانست که در مرحله دوم سمپاشی، باغداران همزمان با مبارزه با بیماری سفیدک سطحی با آفت خوشه خوار هم مبارزه کنند.

از مجموع ۶۰۰ هکتار از تاکستانهای شهرستان مهاباد ۴۱۷ هکتار آن، انگور دیم و مابقی انگور آبی است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • پیش بینی برداشت بیش از سه هزار تن انگور امسال از تاکستانهای مهاباد
  • طرز تهیه پاستای اسفناج و خامه ساده و خوشمزه
  • اجاره خانه به این افراد ممنوع شد
  • رولت یخچالی یک شیرینی فوری بدون نیاز به فر
  • کاشت ۵۲ هزار نهال در بخش کدکن
  • بارگیری روزانه ۲۰ تن برگ انگور از خلیل‌آباد
  • 0 تا 100 ایستگاه پمپاژ فاضلاب؟ تجهیزات و قیمت | مزایا و نکات مهم در انتخاب
  • نکات مهم در طراحی و اجرای دکوراسیون مغازه لوازم تحریر
  • راز نگه‌داشتن گل طبیعی به مدت طولانی را می‌دانید؟
  • نکات مهم قبل از انتخاب و خرید بهترین باربیکیوها