Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان گلستان با اشاره به تاثیر افزایش قیمت تضمینی گندم از سوی دولت گفت: کشاورزان استان امسال ۷۷۰ هزار تن از محصول گندم خود را به قیمت تضمینی به دولت فروختند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، محمد برزعلی ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت هفته دولت اظهارداشت: در هفته دولت امسال 61 پروژه با اعتباری بالغ بر 376 میلیارد تومان در بخش‌های مرتبط با کشاورزی در استان به بهره برداری رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان جهادکشاورزی گلستان گفت: با بهره برداری از این طرح‌ها برای 400 نفر در بخش کشاورزی اشتغال ایجاد شد و 9 هزار و 300 خانواده نیز از خدمات و منافع  آن بهره‌مند شدند.

وی با اشاره به پروژه‌های مهم حوزه کشاورزی اشاره کرد و گفت: مرمت و لایروبی آب‌بندان‌ها، استقرار سامانه‌های نوین آبیاری، انتقال آب کشاورزی، تکمیل شبکه‌های آبیاری در روستاهای وحدت و رسالت، ارائه خدمات نهاده‌ای برای تولید محصولات زراعی و تغذیه دام و طیور، تجهیز و نوسازی اراضی شالیزاری، احداث شبکه‌های زهکشی، بازسازی و نوسازی قنات‌ها از جمله این طرح‌ها است.

برزعلی در ادامه به تاثیر افزایش قیمت تضمینی گندم در خرید این محصول استراتژیک اشاره کرد و گفت: با افزایش قیمت تضمینی گندم، امسال کشاورزان بیشتری محصول تولیدی خود را به دولت فروختند. براساس آخرین آمار امسال 770 تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان استان خریداری شد در حالیکه این میزان سال گذشته حدود 490 هزار تن بود.

وی گلستان را قطب تولید دانه‌های روغنی کشور معرفی کرد و گفت: امسال با توجه به جهش بسیار خوبی که در قیمت‌گذاری کلزا شاهد بودیم، تولید این دانه‌ روغنی در استان افزایش یافت و حتی بخش خصوصی در استان کلزا را به قیمت 23 هزار و 500 تومان از کشاورزان خریداری کرد.

واردات گندم توسط بخش خصوصی مجاز شدخرید تضمینی گندم در اردبیل 30 درصد افزایش یافتگفتگو|خبرهای جدید ساداتی‌نژاد به تسنیم: کاهش بیشتر قیمت غذا در راه است/ خودکفایی گندم در سال 1402/ اعلام قیمت جدید تضمینی کشاورزی تا 15 شهریور + فیلم

رئیس جهادکشاورزی گلستان با بیان اینکه صادرات مرغ آزاد شده و گلستان بیشترین صادرات این‌محصول را دارد، افزود: استان گلستان با تولید 378 هزار تن گوشت مرغ گرم و صادرات آن به تهران رتبه نخست را به خود اختصاص داد و استان‌های مازندران و تهران به ترتیب با 159 هزار و 56 هزار تن به ترتیب در رده‌های بعدی تولید این محصول قرار دارند.

انتهای پیام/581/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: تضمینی گندم قیمت تضمینی هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۸۹۶۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۱۷ میلیارد تومان غرامت به کشاورزان مه‌ولاتی

ایسنا/خراسان رضوی مدیر جهاد کشاورزی مه‌ولات گفت: برای سال زراعی ۱۴۰۱-۱۴۰۲، ۱۷میلیارد تومان غرامت در بخش کشاورزی مه ولات پرداخت شده است.

هادی ساربان ۱۱ اردیبهشت در جلسه ستاد بیمه محصولات کشاورزی و دام این شهرستان به پرمخاطره بودن بخش کشاورزی و وقوع خشکسالی در سال‌های اخیر و همچنین اهمیت بیمه در بخش کشاورزی اشاره کرد.

وی گفت: در بیمه‌های کشاورزی ۶۵ درصد حق بیمه توسط دولت و کمتر از ۳۵ درصد توسط کشاورز پرداخت می‌شود که در سال گذشته طبق گزارش صندوق بیمه محصولات کشاورزی کل حق بیمه پرداختی توسط کشاورزان ۷.۹ میلیارد تومان بوده در حالی که ۱۷ میلیارد تومان به بیمه‌گذاران غرامت پرداخت شده است.

مدیر جهاد کشاورزی مه ولات خشکسالی و سرما را از مهمترین عوامل خسارت‌زای سال گذشته دانست و از کشاورزان خواست برای ضمانت، محصولات کشاورزی خود را بیمه کنند.

مدیرعامل صندوق بیمه محصولات کشاورزی در این جلسه اظهار کرد: این صندوق در سال گذشته ۱۵ محصول را تحت پوشش بیمه قرار داده که از این تعداد ۸ محصول در سال گذشته خسارت دیده و در این بین بیشترین غرامت پرداختی مربوط به محصول پسته به مبلغ ۱۲ میلیارد تومان است.

خزاعی در پایان از اقساطی شدن حق بیمه محصولات کشاورزی و تخفیفات ویژه حق بیمه در سال ۱۴۰۳ خبر داد و گفت: در سال زراعی جدید در شهرستان مه ولات تاکنون ۸۱۱ فقره بیمه‌نامه برای ۱۳ محصول صادر شده است که بیشترین تعداد مربوط به محصول پسته ۵۷۱ فقره و به مساحت ۲۴۰۵ هکتار است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بیش از ۷۷۰ هزار تن گندم در خوزستان خریداری شد
  • خرید بیش از ۷۷۰ هزار تن گندم در خوزستان+فیلم
  • برداشت محصول از مزرعه طــرح مــقـایـســه گندم در هندیجان
  • خریدبیش از ۷۷۰ هزار تن گندم ‌از کشاورزان استان خوزستان
  • پرداخت ۱۷ میلیارد تومان غرامت به کشاورزان مه‌ولاتی
  • خرید تضمینی گندم ۳۰ درصد افزایش یافت
  • گندم معمولی هر کیلو۱۸۵۰۰تومان از کشاورزان استان خریداری می شود
  • خرید تضمینی دانه‌های روغنی به بیش از ۶۰ هزارتن رسید
  • ۷ سیلو به صورت شبانه روزی گندم کشاورزان دهلران را خریداری می کنند
  • خرید تضمینی گندم به بیش از ۶۰۰ هزارتن رسید