Web Analytics Made Easy - Statcounter

با رأی هیئت عمومی دیوان عدالت اداری، الزام پذیرفته‌شدگان نهایی آزمون استخدامی آموزش‌و‌پرورش به سپردن تعهد کتبی مبنی بر ۱۰ سال خدمت در محل جغرافیایی مورد تقاضا خلاف قانون است. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ به دنبال شکایت از وزارت آموزش و پرورش و درخواست ابطال ماده 3 بخشنامه شماره 28/710 مورخ 10/7/1398 معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش که براساس آن مقرر شده بود؛ "پذیرفته‌شدگان نهایی آزمون استخدامی مکلفند قبل از شروع دوره یک ساله مهارت آموزی، تعهد کتبی مبنی بر ده سال خدمت به شرط موفقیت در دوره و تمدید استخدام در محل جغرافیای مورد تقاضا به آموزش و پرورش بسپارند و استخدام و اشتغال آنها منوط به سپردن تعهد محضری خواهد بود"، هیئت عمومی دیوان عدالت اداری به این شکایت رسیدگی کرد و رای به ابطال مقرره مذکور صادر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس رأی مذکور، اولاً در قوانین و مقررات عمومی کشور از جمله قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب سال 1386 و آیین‌نامه استخدام پیمانی مصوب سال 1368 هیئت وزیران شرطی مبنی بر ارائه تعهد محضری جهت خدمت در محل مورد تقاضا پیش‌بینی نشده و بر اساس قوانین و مقررات مذکور، حق انتقال و جابجایی کارمندان رسمی و پیمانی به رسمیت شناخته شده و مدت اشتغال کارمندان پیمانی ممکن است کمتر از ده سال باشد که در این صورت اساساً اشتغال اشخاص به مدت ده سال امکانپذیر نخواهد بود.

ثانیاً براساس آرای متعدد هیئت عمومی دیوان عدالت اداری از جمله آرای شماره 140009970905813058 مورخ 23/11/1400 و شماره 140109970905810118 مورخ 20/1/1401 این هیئت شرط ارائه تعهد محضری مبنی بر عدم تقاضای انتقال در مدت معین پس از شروع به خدمت خلاف قانون تشخیص و ابطال شده است و در نتیجه وضع شرط ارائه تعهد کتبی مبنی بر ده سال خدمت در محل جغرافیایی مورد تقاضا توسط داوطلب پذیرفته شده مندرج در مقرره مورد شکایت عملا منتج به عدم برخورداری از امکان انتقال در مدت معین پس از شروع به خدمت خواهد شد.

ثالثاً بر اساس رأی شماره 224 مورخ 18/4/1385 هیئت عمومی دیوان عدالت اداری اعلام شده است که: وضع قواعد آمره در باب شرایط استخدام افراد در واحدهای دولتی و عمومی از وظایف و اختیارات قوه مقننه یا ماذون از قبل قانونگذار است و از همین رو، حکم مقرر در بند 3 بخشنامه شماره 28/710 مورخ 10/7/1398 معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش که متضمن اخذ تعهد ده ساله محضری مبنی بر عدم ارائه درخواست انتقال و جابجایی از پذیرفته شدگان آزمون استخدام پیمانی سال 1397 وزارت آموزش و پرورش است خارج از حدود اختیار مرجع وضع‌کننده آن بوده و مستند به بند 1 ماده 12 و ماده 88 قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری مصوب سال 1392 ابطال می‌شود.

معاون اول قوه قضائیه: برخی از "احکام دیوان عدالت اداری" اجرایی نمی‌شوند

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش دیوان عدالت اداری آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش دیوان عدالت اداری هیئت عمومی دیوان عدالت اداری وزارت آموزش و پرورش پذیرفته شدگان آزمون استخدام مورد تقاضا تعهد کتبی ده سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۸۹۹۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

 تقویت یادگیری، هدف تغییر در نحوه طراحی سوالات امتحانات نهایی

ایسنا/خراسان شمالی رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش، هدف از تغییر سوالات امتحانات نهایی را تقویت یادگیری دانش آموزان و بهبود آموزش‌ها دانست.

محسن زارعی، ۱۶ اردیبهشت ماه در اختتامیه دومین جشنواره طراحی سوال در بجنورد با بیان اینکه ارتقاء سطح ارزشیابی منجر به تغییر در یادگیری می‌شود، اظهار کرد: این تغییر، هماهنگ با بهبود فرآیند آموزش رخ می دهد.

وی با اشاره به اینکه یادگیری، در زمان خلق دانش از سوی دانش آموز رخ می‌دهد، افزود: محتوای از پیش تعیین شده، مانعی برای یادگیری است.

وی تاکید کرد: پیش از این، کنار گذاشتن کتاب به دانش آموز تحمیل می‌شد و منبع آزمون‌ها به جزوه و سوالات پرتکرار تنزل می‌یافت و دانش آموز به‌جای یادگیری، به دنبال کسب مهارت تست زنی بود.

زارعی، هدف از تغییر روند طراحی سوال و سطح آزمون‌ها را تقویت و تعمیق یادگیری در دانش آموزان عنوان و خاطرنشان کرد: شاخص‌ها نشان داده که سوالات امتحانات نهایی سال گذشته، استاندارد و مناسب بوده است.

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش گفت: برای ۱۰۸ عنوان درسی، جدول نمونه سوالات، اهداف، چارچوب‌ها و شاخص‌های طراحی سوالات آزمون نهایی تدوین شده و امسال براساس این چارچوب‌ها، امتحانات نهایی برگزار می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آغاز ارزیابی تکمیلی آزمون استخدامی صندوق تامین خسارت های بدنی
  • باید عدالت آموزشی در استان زنجان برقرار شود
  • ثبت‌نام کلاس‌اولی‌ها از چهارشنبه/۲۴۰ هزار ردیف استخدامی معلمان در دولت سیزدهم
  • گل محمدی: تعهد کتبی برای کار در تراکتور دروغ است
  •  تقویت یادگیری، هدف تغییر در نحوه طراحی سوالات امتحانات نهایی
  • اخذ سهمیه استخدام ۵۷۷۶ معلم در شهرستان های استان تهران
  • رقابت داوطلبان آزمون استخدامی آموزش و پرورش سمنان
  • اعلام نتایج آزمون استخدام مشاور و معلم ورزش تا نیمه خرداد
  • دانایی و دارایی و تخصص اساس کار آموزش و پرورش باشد
  • تحویل بیش از ۳۸۰ دستگاه کولر به مدارس خوزستان