Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت: در جریان شکایت از کارگران آذرآب برای ۲۳ نفر از کارگران پرونده تشکیل شد و ما سعی کردیم نگاه رافت به دوستان داشته باشیم البته نگاه با رافت و احترام ویژه‌ای که برای این کارگران قائل هستیم نباید سبب سوء استفاده شود. - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک ، حجت‌الاسلام سید عبدالمهدی موسوی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به ضرورت دیدار چهره‌ به‌ چره با مردم اظهار داشت: بنا بر منویات ریاست قوه قضاییه دیدار چهره با مردم چه در محل کار خود و چه در محل تجمع عمومی مردم، مساجد حسینیه‌ها، سفرهای شهرستانی جزو ضروریات است که به صورت مشاوره‌ای و چهره‌به چهره با مردم دیدار داشته باشیم و مسائل و مشکلات را از نزدیک بشنویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: ملاقات مردمی در بُعد نظارتی و در بحث رسیدگی‌های قضایی بسیار تاثیرگذار است که ما مستقیم نظرات مردم را بشنویم و بدانیم دادرسی ما چطور است و همکاران ما در استان با مردم چگونه برخوردی دارند و دادرسی‌ها به چه شکلی در حال انجام است.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی تصریح کرد: یکی از مسائلی که در ملاقات مردمی مطرح بود تسریع در رسیدگی‌ها و دقت در رسیدگی‌ها که جزو اصول محوری رسیدگی برنامه تحولی قوه قضاییه است و مردم تقاضا داشتند علاوه بر نظارت‌هایی که وجود دارد موارد خاصی هم که مراجعه می‌شود با دقت بیشتری بررسی شوند.

موسوی بیان کرد: در بحث عفو برخی از خانواده‌های محکومان با محکومیت‌های سنگین مراجعه و تقاضای عفو داشتند که ما همانطور که با قاطعیت رای صادر می‌کنیم و مجازات محکومیت سنگین برای مجرمان خطرناک، مجرمان مواد مخدر صادر می‌کنیم در عین حال بنا بر موازینی که در قوه قضاییه وجود دارد در باب عفو هم ورود پیدا می‌کنیم اگر شرایطی وجود داشته باشد مشمول عفو و رافت اسلامی هم بشوند.

وی تصریح کرد: نکته‌ای که امروز در ملاقات مردمی برجسته بود حضور شورای اسلامی کارخانه آذرآب اراک بود، چندی پیش مسائل و مشکلاتی در کارخانه‌ آذرآب رخ داد و کارگران عزیز و شریف عنان خود را از دست دادند و به جهت اینکه قدرت تحمل آنها تحلیل رفته بود اقداماتی از سوی آنها سر زد که مناسب حال آنها نبود.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی خاطرنشان کرد: دستگاه قضایی یک وظیفه محوری برای خود قائل است و آن هم احیای کارخانه‌ها و مجامع صنعتی شهر اراک است بنابراین تامین امنیت کار تولیدی و اشتغال، تامین امنیت شغلی کارگران عزیز و زحمت‌کش، نظم و انظباط و آرامش کف کارگاه از اولویت‌ها و ضرورت‌هایی است که ما بنا بر اجرای شعار سال و وظیفه ذاتی خود قائل هستیم و در این زمینه ورود جدی داریم.

موسوی تصریح کرد: در جریان شکایت از کارگران آذرآب برای 23 نفر از کارگران پرونده تشکیل شد و ما سعی کردیم نگاه رافت به دوستان داشته باشیم و در اینجا بیان می‌کنم نگاه با رافت و احترام ویژه‌ای که برای این کارگران قائل هستیم نباید سبب سوء استفاده شود. 

وی عنوان کرد: اگر کسانی قصد داشته باشند امنیت و آسایش کارگاه را برهم زنند چاره‌ای جز برخورد وجود ندارد و قطعاً صبر، حوصله و رافت دستگاه قضایی هم  به پایان می‌رسد و در این زمینه ورود پیدا می‌کنیم، همکاران بنده مخالف هستند که با قشر کارگر برخورد کنند ولی در قسمتی ممکن است از نام مقدس کارگر سوء استفاده‌هایی شود و بخواهند امنیت کارگاه و محیط کاری را مخدوش کنند مجبور که به برخورد می‌شویم.

دولت برای فعال‌سازی ظرفیت‌های "آذرآب، ماشین‌سازی، هپکو و واگن‌سازی" تدبیر کند بهادری‌جهرمی: آذرآب و هپکو را باید به ‌تولید برگرداند/ تقدیر از پیگیری‌های مدیران ارشد استان مرکزی‌

رئیس کل دادگستری استان مرکزی بیان کرد: این بار هم دستگاه قضایی با رافت تمام برخورد کرد و چهار نفر از 23 متهم پرونده در مرجع بدوی تبرئه شدند و مابقی محکومیت بسیار خفیف و بیشتر محکومیت تعلیقی داشتند و مدت یکسال تحت نظر و مراقبت هستند اگر خطایی مرتکب نشوند از سوابق کیفری آنها محو می‌شود ولی اگر مرتکب خطای جدیدی شوند خطای جدید به طور حتم بررسی می‌شود و محکومیت تعلیقی گذشته به اجرا در می‌آید.

موسوی افزود: البته این رای هنوز قطعیت پیدا نکرده و قابل تجدید نظر خواهی است اگر مورد اعتراض قرار گیرد و تجدید نظرخواهی شود در مرجع تجدید نظر قابلیت رسیدگی دارد.

انتهای پیام/711/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رئیس کل دادگستری استان مرکزی سوء استفاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۹۰۱۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا عامل همه جنگ‌ها در دنیا است

امام جمعه موقت گرگان با اشاره به سالروز جنایات آمریکا در ویتنام گفت: آمریکا به معنای واقعی شیطان بزرگ و عامل همه جنگ‌ها در دنیا است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، حجت‌الاسلام قربانعلی برقرار ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه گرگان با اشاره به سالروز حمله آمریکا به ویتنام گفت: آمریکا به معنای واقعی کلمه شیطان بزرگ است و زمانی که به این کشور حمله‌ور شد حتی به کشاورزی آن رحم نکرد و با ریختن سم در مزارع و مواد غذایی این کشور، سلامت مردم را به خطر انداخت.

وی با اشاره به سالروز عملیات بیت المقدس گفت: آسایش و آرامش امروز کشور را مرهون رشادت‌های رزمندگان هشت سال دفاع مقدس هستیم.

امام جمعه موقت گرگان با اشاره به روز 12 اردیبهشت، روز شهادت استاد مطهری و روز معلم گفت: استاد مطهری شخصیتی بزرگ و کم نظیر بود که باید اسوه معلمان باشد. شهید مطهری، شخصیتی بزرگوار و گرانقدر بود که کمتر کسی در مورد وی می‌تواند کامل صحبت کند. همچنین در این روز باید از معلمان که نقش موثری در تربیت فرزندان و آینده‌سازان این سرزمین دارند، به بهترین شکل ممکن قدردانی شود.

امام جمعه موقت گرگان  با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب در سال 1380 فرمان هشت ماده‌ای مبارزه با فساد را ابلاغ کردند، گفت: این ابلاغ تاکنون اجرا نشده و عمل به توصیه‌های ایشان سبب ریشه‌کنی فساد در کشور می‌شود.

وی با گرامیداشت هفته کار و کارگر یادآور شد: روز جهانی کارگر یادمان انسجام کارگران آمریکا و روزی است که کارگران این کشور تحصن سراسری بر علیه 14 ساعت کار داشتند.

امام جمعه موقت گرگان تاکید کرد: کارگران از اقشار زحمتکش در هر جامعه‌ای محسوب می‌شوند و باید نگاه ویژه‌ای به آنان داشت.

مشاور وزیر در امور فرهنگی و مسئول قرارگاه جهاد تبیین در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هم در جمع نمازگزاران گرگانی گفت: کارگران سربازان خط مقدم مبارزه در جنگ اقتصادی که دشمن ایجاد کرده، هستند. جایگاهی که اسلام برای کار و کارگر قائل است در هیچ مکتب و نظام سیاسی حتی مدعیات حمایت از این قشر وجود ندارد و آنان تنها به عنوان یک ابزار به کارگر نگاه می‌کنند.

محمد وحدتی اظهار کرد: اسلام بزرگترین سرمایه و جوهره اصلی انسان را کار می‌داند و برای آن جایگاه ویژه‌ای قائل است و نهایت این جایگاه و پیام بوسه زدن حضرت محمد (ص) بر دستان پینه بسته کارگر مشخص می‌شود.

وحدتی افزود: نامگذاری 10 سال اخیر از سوی رهبر معظم انقلاب با مضامین مرتبط با تولید، اقتصاد و کار، نشان از اهمیت توجه ویژه داشتن به مساله جنگ اقتصادی ایجاد شده از سوی دشمن است که کارگران در خنثی کردن آن و حتی تبدیل به فرصت چنین تهدیداتی نقش بی‌بدیل و اساسی دارند.

وی ادامه داد: اگر تولید شکوفا شود، مشکلاتی نظیر اشتغال، تورم، کسری بودجه دولت، صادرات و توسعه آن، وجود قاچاق کالا و رشد اقتصادی حل خواهد شد. مهمترین هجمه دشمن در عرصه اقتصادی است و اگر ما درست و سنجیده عمل کنیم، نه تنها آن تهدیدات خنثی، بلکه تبدیل به فرصت خواهند شد.

انتهای پیام/581

دیگر خبرها

  • کارگروه مشترک برای آسیب شناسی روند رسیدگی به پرونده‌ها تشکیل شود
  • کارخانجات و واحد‌های تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل شناسایی شود
  • تکریم بیشتر ارباب رجوع و پیگیری برنامه‌های نظارتی بر محاکم در اولویت دیوان عالی کشور
  • واحدهای تولیدی راکد و نیمه‌تعطیل کردستان شناسایی شود
  • ضرورت تعیین تکلیف پرونده‌های محکومان به قصاص در کردستان
  • پیگیری انتقال مدیریت زندان قزلحصار از تهران به استان البرز
  • شرکت‌های تعاونی روستایی برای تحقق شعار سال، برنامه ارائه دهند
  • آمریکا عامل همه جنگ‌ها در دنیا است
  • ملاقات مردمی رئیس کل دادگستری هرمزگان با ۲۱۸ نفر از مراجعین در محل نماز جمعه بندرعباس
  • اعلام حمایت قاطع دستگاه قضایی استان کرمانشاه از طرح نور فراجا